Gå til innhold

Ansvar for egen hygge eller forvente underholdning fra andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute på et arrangement for noen uker siden. Jeg måtte gå tidlig, men noen bekjente satt igjen. Snakket med en av dem etterpå og hun kunne fortelle at det hadde vært litt kjedelig. Hun hadde håpet at de to andre skulle lage liv og finne på noe sprell slik at det ble en kveld med mye spennende opplevelser. Det hadde de ikke gjort. De hadde pratet og hatt det kjekt, men ingenting spennende så hun visste ikke om hun gadd gå ut med dem igjen. Jeg spurte om hun selv hadde laget liv og sprell. Det hadde hun ikke, for det var ikke noe hun vanligvis gjorde.... 

Når du er ute med venner eller bekjente. Forventer du at de skal finne på sprell og kjekke ting å gjøre eller tar du ansvar selv?

Anonymkode: ed2bf...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle må bidra til hygge skal det bli hyggelig. Men "finne på noen sprell" høres masete ut, jeg hygger meg med prat.

Jeg har nok likevel en forventning til hvordan ulike venner og kjente er, og hvordan sosialt samkvem med dem utarter seg. 

Anonymkode: 693fe...1ff

Skrevet

Ei som trives best når andre lager sprell og finner på noe gøy å le av, men bidrar ikke selv til å skape samme. 

Anonymkode: 998bc...220

Skrevet

Her har jo alder litt å si, vil tro de var ganske unge HI?

Anonymkode: 34be3...7da

Skrevet

Nei, ikke unge men i alderen der barna nå er så store at det er mulig å gå litt ut igjen. Jeg synes det var interessant at hun vurderte de hun var med så strengt uten å ha tilsvarende syn på seg selv. Om de er flere som prater sammen så har jo ikke de andre mer ansvar for å underholde med sprell det man selv har. 

Anonymkode: ed2bf...bf8

Skrevet

Underholde med sprell?

Jøjemeg, det hører studietiden til altså 🙈

Anonymkode: c71eb...c07

Skrevet

Jeg og min beste venninne er av typen som "finner på sprell". Ikke store ting, men vi er de første til å begynne å danse på en fest, synge høyt til bohemian rhapsody og så henger andre seg på osv. Vi gjør det fordi vi har det gøy, ikke for å lage liv for alle andre. Vi ble invitert i rund dag til en felles bekjent for en tid tilbake og stusset litt på at vi var bedt siden vi ikke er veldig nære. Det viste seg at vi var bedt for å skape liv og dra i gang moro (det ble sagt rett ut). Det syntes vi ikke noe om. Folk må bidra selv. 

Anonymkode: f7aa1...5f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg og min beste venninne er av typen som "finner på sprell". Ikke store ting, men vi er de første til å begynne å danse på en fest, synge høyt til bohemian rhapsody og så henger andre seg på osv. Vi gjør det fordi vi har det gøy, ikke for å lage liv for alle andre. Vi ble invitert i rund dag til en felles bekjent for en tid tilbake og stusset litt på at vi var bedt siden vi ikke er veldig nære. Det viste seg at vi var bedt for å skape liv og dra i gang moro (det ble sagt rett ut). Det syntes vi ikke noe om. Folk må bidra selv. 

Anonymkode: f7aa1...5f6

Dere høres utrolig slitsomme ut...

Anonymkode: 5f630...96d

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tett kommentar. Man skal være ganske prippen hvis dans eller sang er slitsomt når du drar på en tilstelning. Hurra for folk som lager litt liv, jeg gjør det ikke selv fordi jeg er for ukomfortabel, men takke meg til at noen gjør.

Slitsomt er når alle sitter pal hele kvelden og du må drive smalltalk med en sidemann som svarer kun korte setning. Ferdig pratet etter 2 minutter, da blir det en lang kveld, så litt underholdning fra et par friskuser blir kjærkomment. 

Folk er ansvarlig for å holde seg underholdt selv, men jeg er veldig glad ikke alle har like stor vegring for oppmerksomhet som meg, for det kan fort bli litt kjedelig. 

Anonymkode: 6d5a4...177

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For et stusselig forsøk på hersketeknikk.

Anonymkode: e697c...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...