Gå til innhold

Venninne som stemmer MDG og mener at alle i Oslo kan kutte bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun mener at alle kan gå over til elsykkel og kollektivt.

Selv er hun frisk, i god jobb og har ingen barn, hun bor og jobber innenfor ring 2. Hun skjønner ikke at andre ikke er i samme situasjon og uten de samme mulighetene som henne. Mange har verken tid eller helse til det, og er avhengig av bilen. De har feks flere barn, som skal leveres og hentes ulike steder, og hadde de ikke hatt bil, hadde det ikke gått rundt. Andre har dårlig helse, og hadde feks ikke kunnet stå i jobb, om de ikke kunne kjøre til jobben. 

Er det mulig å være så navlebeskuende, at man ikke ser ut lver det som gjelder for seg selv?

Anonymkode: ada1d...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun mener at alle kan gå over til elsykkel og kollektivt.

Selv er hun frisk, i god jobb og har ingen barn, hun bor og jobber innenfor ring 2. Hun skjønner ikke at andre ikke er i samme situasjon og uten de samme mulighetene som henne. Mange har verken tid eller helse til det, og er avhengig av bilen. De har feks flere barn, som skal leveres og hentes ulike steder, og hadde de ikke hatt bil, hadde det ikke gått rundt. Andre har dårlig helse, og hadde feks ikke kunnet stå i jobb, om de ikke kunne kjøre til jobben. 

Er det mulig å være så navlebeskuende, at man ikke ser ut lver det som gjelder for seg selv?

Oki.. så hvis hun skulle trenge å komme seg fra a til b når hun trenger noe større som ett møbel osv.. hvordan hadde hun tenkt å gjøre dette da? Jo hun spør da noen som har bil om de kan kjøre. Slike folk har jeg lite til overs for, da de ser kun sin egen situasjon og egner seg ikke til å tenke litt lengre. Det er familie som skal få kabalen til å gå opp. Barnehage levering, barnehage henting, storhandel, kjøre barn til idrett og kamper som er overalt, Kommer seg til jobb etterpå. MDG er bare ett tulleparti som mener man kan leve på luft og ingenting. 

Anonymkode: fba41...c1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Oki.. så hvis hun skulle trenge å komme seg fra a til b når hun trenger noe større som ett møbel osv.. hvordan hadde hun tenkt å gjøre dette da? Jo hun spør da noen som har bil om de kan kjøre. Slike folk har jeg lite til overs for, da de ser kun sin egen situasjon og egner seg ikke til å tenke litt lengre. Det er familie som skal få kabalen til å gå opp. Barnehage levering, barnehage henting, storhandel, kjøre barn til idrett og kamper som er overalt, Kommer seg til jobb etterpå. MDG er bare ett tulleparti som mener man kan leve på luft og ingenting. 

Da tar hun taxi eller leier seg bil. Greit for henne som har råd til det. Hun skjønner ikke at alle ikke kan gjøre det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da tar hun taxi eller leier seg bil. Greit for henne som har råd til det. Hun skjønner ikke at alle ikke kan gjøre det. 

Tenker jeg hadde ikke orket å brukt energi på hennes meninger. For slik hun lever er enkelt for 1 person, men de fleste er flere og da blir det med en gang vanskeligere. 

Skrevet

Det er hyklersk da, for da kan ikke heller hun klare seg uten bil. 

Anonymkode: 683b1...8ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ikke sant! Mister helt respekten for henne.

Skrevet

Det er jo veldig merkelig å bli så provosert av andres valg som deg, hi.

Anonymkode: c0f59...d5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo venninna som blir provosert over andres valg da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke merkelig å bli provosert når hun snakker høyt om dette og ikke skjønner hvorfor hennes politikk ikke vil fungere for alle, og nekter å høre på andres utfordringer. Hun ser bare seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

En bil koster ca 50 000 i året å drifte. Det er ganske mye taxi og leiebil.

Skrevet

Hun klarer seg uten egen bil?

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (16 minutter siden):

Hun klarer seg uten egen bil?

Bortsett fra når hun trenger bil. Da leier hun. Men da er det greit å bruke bil, fordi da har HUN et behov. Men ingen andre kan ha behov. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Bortsett fra når hun trenger bil. Da leier hun. Men da er det greit å bruke bil, fordi da har HUN et behov. Men ingen andre kan ha behov. 

Gud, er du virkelig så tett? Hun har ingen bil på veien daglig, hun er framtiden  - deleøkonomi i stedet for eie-økonomi.

Skrevet

Hun klarer seg jo uten bil i hverdagen. Det er bedre for både lommebok og miljø å leie bil noen få ganger i året. Det skjønner du nok?

Anonymkode: 51753...340

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Gud, er du virkelig så tett? Hun har ingen bil på veien daglig, hun er framtiden  - deleøkonomi i stedet for eie-økonomi.

Ja, det er fint for dem som har helse og tid til ikke å ha bil. Men det som er problemet er at hun ikke forstår at andre ikke har den muligheten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hun klarer seg jo uten bil i hverdagen. Det er bedre for både lommebok og miljø å leie bil noen få ganger i året. Det skjønner du nok?

Dere skjønner ikke hva problemet her er. Det er ikke at hun ikke har bil, men at hun ikke evner til å forstå at den politikken ikke er inkluderende og bærekraftig for alle. 

Skrevet

Jeg har barn og klarer meg fint uten bil. Mye billigere å leie de (få) gangene vi har bruk for det. Bor ikke i Oslo en gang, det er ikke super kollektivtransport her, men vi får gratis trening med sykkel.

Anonymkode: 1679d...3eb

Skrevet

Dere skjønner ikke hva problemet her er. Det er ikke at hun ikke har bil, men at hun ikke evner til å forstå at den politikken ikke er inkluderende og bærekraftig for alle. 

Ingen politikk er vel inkluderende og bærekraftig for alle. Så jo, vi skjønner, vi er bare ikke enige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ingen politikk er vel inkluderende og bærekraftig for alle. Så jo, vi skjønner, vi er bare ikke enige. 

Nettopp, mange kan ikke kjøre bil av ulike grunner, og en politikk som baserer seg på at alle er avhengig av egen bil er på ingen måte inkluderende for alle det heller.

Anonymkode: 1679d...3eb

Skrevet

De aller fleste i Oslo kan ta kollektiv. Ikke alle, men de aller fleste. Har familie som litt avsides i Oslo, og selv om de har en bil, så er det ingen av dem som bruker den til/fra jobb. De bruker den når de skal på hytta eller slikt, men ikke ellers.

Anonymkode: b647d...758

Skrevet

Dette som kalles demokrati. Alle har sine meninger og stemmer på det partiet en er mest enig med. Dere kan være enig om at dere er uenig. Se for deg Oslo uten en eneste bil.. hennes drøm kommer aldri til å skje, og det er bare å la henne snakke i vei. Bytt tema bare. 

Anonymkode: 43e50...407

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er tipp topp det, men det er vel manglende evne til å forstå at det ikke er mulig for alle som er problemet til trådstarter her? Vi er tre sjåfører i husholdingen nå, en bil. Jeg går til jobb og denne bilen er vår form for «delingsøkonomi». Det betyr ikke at jeg ikke forstår at mine venner med små barn trenger to biler med kun to sjåfører i hus. For de skal levere både i barnehage, på skolen og rekke den jobben til 08. 

Anonymkode: 2d321...8d9

Skrevet

Det er tipp topp det, men det er vel manglende evne til å forstå at det ikke er mulig for alle som er problemet til trådstarter her? Vi er tre sjåfører i husholdingen nå, en bil. Jeg går til jobb og denne bilen er vår form for «delingsøkonomi». Det betyr ikke at jeg ikke forstår at mine venner med små barn trenger to biler med kun to sjåfører i hus. For de skal levere både i barnehage, på skolen og rekke den jobben til 08. 

Nettopp!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo ikke det som er poenget. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Man bosetter seg så tidsregnestykket går opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...