Gå til innhold

Er så skuffet over min venninne som dolket meg i ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, jeg flyttet fra min eksmann for et halvt år siden. Vi er midt i en deling nå, men har formelt ikke tatt ut noen separasjon ennå. Eksen har tatt bruddet ganske hardt, og jeg kan ikke helt gi han noen konkret grunn for hvorfor jeg har mistet følelsene for han, det er litt sammensatt. 

Jeg har nå en kjæreste, som jeg har vært sammen med i noen få måneder. Vi har ikke gått offentlig ut med noe, for vi har ønsket å holde det litt skjult. Nå er bomben sluppet, via en kompis av min kjæreste som har fortalt dette til sin kjæreste og så videre og så videre. Det skjønner sikkert greia.

Jeg traff en venninne tilfeldigvis på butikken, og hun hadde også fått rede på det av en eller annen grunn. Hun spurte meg hva min eks hadde sagt, og jeg sa som sant var at jeg ikke hadde sagt noe til han. Det synes hun var veldig dårlig av meg, og begrunnet det med at vi tross alt hadde to barn sammen. Og at jeg skyldte ham såpass, osv osv. Jeg sa at han nok får vite det etterhvert, men at jeg syns det ble feil av meg å fortelle det, siden det tross alt ikke var så lenge siden jeg flyttet ut. 

Nå har venninna mi kontaktet min eks og fortalt dette, og nå er han skikkelig sur! Jeg antar at delingen blir en utfordring nå. Det er vel min sak om jeg vil informere eksen om en ny kjæreste vel? Jeg vet iallefall at jeg ikke orker å ha noe mer med venninnen min å gjøre fra nå av. 

Anonymkode: cdffd...27c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen din har helt rett. Du burde virkelig ha sagt i fra til din eks før dette kom ut. For alt du vet, så får dine barn også høre det fra andre, så dette taper du veldig på å holde skjult fra akkurat de som burde ha blitt informert. 

Du får deg kjæreste før du har rukket å tatt ut separasjon? Denne typen har du tydeligvis hatt litt lengre i livet ditt enn du tør å innrømme høyt. 

Skrevet

Venninnen din har rett og du oppfører deg både uansvarlig, umodent og egoistisk. Når andre får høre det via/via så er jo sjansen for at både eks og barna deres også får vite det.

Å skaffe seg kjæreste før seperasjonen er i boks er bare så trashy! 

Skrevet

Venninnen din har helt rett!

Å finne en ny kjæreste rett etter et brudd og la det bli spredd i miljøet rundt dere uten å si noe til han er ufølsomt og drittsekkoppførsel av deg.

Anonymkode: d403f...c0e

Skrevet

Venninna di har helt rett. Når det begynner å bli mange som vet det så er det bare et spørsmål om tid før han hadde fått høre det. Det hadde vært langt mer realt om han fikk høre det fra deg enn fra en eller annen gammel klassekamerat i køen på Rema. 

Skrevet

Signerer alle de andre over her. Å la han få vite det av andre er bare slemt, selv når du vet at ryktet går så vil du ikke fortelle han det.

Anonymkode: e87de...1d8

Skrevet

Hadde blitt ganske tydelige for meg som x hadde skjønt grunnen til separasjon 

Anonymkode: 32091...f36

Skrevet

Du snakker om dårlig vurderingsevne! Bygda veit men ikke han?

Anonymkode: bacf1...4b7

Skrevet

Signerer alle over her. 

Venninnen din har jo rett. Du har opptrådt elendig. Stakkars eks og ikke minst barna!! 

Anonymkode: a2542...6f9

Skrevet

Din venninne har rett, likevel synes jeg hun er en bitch som ringer eksmannen din og sladrer. 

Anonymkode: 8f72d...28b

Skrevet

Når det er barn i bildet er enten den første som bør få vite om ny kjæreste.

Å ha vært sammen noen måneder allerede, når det bare er et halvt år siden bruddet og ting ikke er delt enda engang, er en helt annen diskusjon.

Du må bare innse at her er det du som har driti deg ut.

Anonymkode: a6599...87b

Skrevet

Dette er din egen feil. 

Anonymkode: 08e35...afe

Skrevet

Når du har vært gift og har to barn så er han den første du sier det til når det først har kommer ut. Av respekt for ekteskapet dere har hatt, og for barnas del. At det er vanskelig å si det - helt klart. Men det handler om mange parter. Tenk om det var motsatt? 
Din venninne har ingenting med å blande seg inn mellom dere to og ringe å informere han om nytt forhold bak din rygg. Det er grenser på hva en skal blande seg inn i. Men at han har rett på å vite det - ja. Men da fra deg 

Anonymkode: 6660c...6aa

Skrevet

Den som blir bedratt er alltid den som får vite det sist. Snakker av erfaring.

Anonymkode: 23ddf...a67

Skrevet

Du vet ikke helt hvorfor du har mistet følelsene for han? Kan det starte med ny og slutte med kjæreste? 

Anonymkode: 35a9a...b92

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Den som blir bedratt er alltid den som får vite det sist. Snakker av erfaring.

Nå fantaserer du. Forhold deg til hi så er det lettere å svare. Så kanskje det er lettere for hi å få råd og støtte også. 
Slik jeg tolker hi ønsker hun forståelse og er frustrert. Det hun trenger minst er dømmende folk. Ingen vet hvilke forhold hun har vært i eller omstendighetene rundt. Saken handler om at hun er skuffet over venninnen og forklarte kort versjon av situasjonen. Jeg hadde aldri gått bak min venninnes rygg og ringt rundt til ekser. Slik gjør man ikke 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når du har vært gift og har to barn så er han den første du sier det til når det først har kommer ut. Av respekt for ekteskapet dere har hatt, og for barnas del. At det er vanskelig å si det - helt klart. Men det handler om mange parter. Tenk om det var motsatt? 
Din venninne har ingenting med å blande seg inn mellom dere to og ringe å informere han om nytt forhold bak din rygg. Det er grenser på hva en skal blande seg inn i. Men at han har rett på å vite det - ja. Men da fra deg 

Vi er i hvert fall HELT enig der! 

Anonymkode: 7bc5c...e88

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi er i hvert fall HELT enig der! 

At folk blander seg inn i andres forhold og skal leke politi er jo tragisk. 

Skrevet

Ditt liv, du gjør som du vil. Du trenger ikke å informere noen om hva som foregår i ditt liv. Venninna tråkket langt over streken!

Skrevet

Hadde dere ikke hatt barn sammen hadde hverken eks eller noen andre noe med om du er sammen med noen eller ikke, men når dere har barn så blir ting litt anderledes

Anonymkode: 0d62f...e2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå fantaserer du. Forhold deg til hi så er det lettere å svare. Så kanskje det er lettere for hi å få råd og støtte også. 
Slik jeg tolker hi ønsker hun forståelse og er frustrert. Det hun trenger minst er dømmende folk. Ingen vet hvilke forhold hun har vært i eller omstendighetene rundt. Saken handler om at hun er skuffet over venninnen og forklarte kort versjon av situasjonen. Jeg hadde aldri gått bak min venninnes rygg og ringt rundt til ekser. Slik gjør man ikke 

Skjønte utmerket spørsmålet hennes. Har ingen forståelse forcreaksjonen hennes, for dette hadde hun enkelt forebygget ved å være ærlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Skjønte utmerket spørsmålet hennes. Har ingen forståelse forcreaksjonen hennes, for dette hadde hun enkelt forebygget ved å være ærlig.

Joda, men mulig hun ikke var klar for å si det enda. Det kan være mange grunner til det. Men det beste og riktigste hadde vært å si det selv. Venninnen burde jo ikke blande seg inn i et brudd og gjøre vondt verre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Joda, men mulig hun ikke var klar for å si det enda. Det kan være mange grunner til det. Men det beste og riktigste hadde vært å si det selv. Venninnen burde jo ikke blande seg inn i et brudd og gjøre vondt verre 

Det er så, men når katta først var ute av sekken var det snakk om tid før han fikk vite det. Det burde hun tatt konsekvensen av. Å bli så skuffet over venninnen er bare tull, hun burde heller tatt inn over seg det faktum at det hadde begynt å spre seg FØR det kom til den personen som sa fra. Bedre han fikk vite det av noen har en relasjon til enn å plukke det opp tilfeldig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

At folk blander seg inn i andres forhold og skal leke politi er jo tragisk. 

Jeg kan strekke meg til hvis det er en nær venn hvor du har oppdaget at partner har et forhold på si og man har forsøkt å få partner til å være ærlig. Men å sladre rundt om hvem som har kjæreste eller ikke, da er en kun ute etter dramaet og sladderet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...