Anonym bruker Skrevet 18. september #1 Skrevet 18. september Så skulle vi spise middag. Jeg spør min samboer om han ikke vil se serien og Märtha og Durek med meg og sa med engasjert stemme « denne må vi jo virkelig få sett, haha». Svaret fra han var: « Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Den skal jeg så absolutt ikke se»… neivel… Så snakket jeg om hvorvidt naboen har forstått hvor tomtegresen går, med litt latter i stemmen. Det stod en skikkelig spesiell bil ( nesten vrak) på vår eiendom for litt siden full av søppel. Det var litt latterlig hele episoden med mye rigging og styr. Samboet hisser seg opp og svarer aggressivt « jeg har da virkelig ikke tid til å observere hva naboen gjør, og hadde jeg hatt det hadde jeg brukt den på noe helt annet og jada, jeg skal minne de på tomtegrenser» Vi var innom flere temaer som alle ble skutt ned med en negativ og aggressiv replikk. Vi har en jente i skolealder som ikke gjør alle leksene sine, og i ren fortvilelse tok jeg opp dette med han i dag. Jeg sa fortvilet ig i affekt « ååå som jeg misliker deler av skolesystemet» ( skal ikke komme nærmere inn på det) Hun har aldri likt seg på skolen, men lærer mye ved å bruke hendene. Svaret fra min samboer var « Og dine holdninger er jo såpass tydelige at det kan være derfor hun ikke gidder» Altså skylder han på meg. Han stod og gnukket febrilsk på steketoppen mens datteren vår spiste kveldsmat rett ved siden av. Først serverte han henne mat, så begynner han med det istedenfor å gi henne matro eller en hyggelig samtale. Han holdt på i 10 minutter. Hva feiler det mannen. Følte han kanaliserte ut masse hat i den kluten. Anonymkode: 863b6...c20
Anonym bruker Skrevet 19. september #2 Skrevet 19. september Du er ekstremt negativ og fokus på negative ting. Om han er sliten og har mye tanker så er det verste som finnes mennesker som irritere seg over små bagateller Anonymkode: 6ca00...202
Gladjente00 Skrevet 19. september #3 Skrevet 19. september Kanskje han har en dårlig dag og trenger å være litt for seg selv? Hintet burde være i svarene han ga deg i starten.. nei det er ikke greit å snakke slikt men man bør jo ikke mase videre om det ene eller det andre. La han være og vent til han kommer til deg
Anonym bruker Skrevet 19. september #4 Skrevet 19. september Hvis du prøver å være mer positiv i stedet så kanskje dynamikken endrer seg 😊 Om man er sliten med mye tanker og nære rundt bare har fokus på det negative så har man ikke mye tålmodighet. Han ser nok på det som filleting og orker ikke bruke energi på det. Siste kommentaren hans om skolen var veldig unødvendig.. Anonymkode: 1dddc...b43
Anonym bruker Skrevet 19. september #5 Skrevet 19. september Er det slik hele tiden? Eller er det av og til? Ingen god kommunikasjon, nå har jeg voksne barn og jobbet fullt hele veien selv, med en periode hvor det skjedde enormt mye på jobb som opptok mye tid og overskudd. Så jeg vet at noen dager er dårlige og man orker ikke å ta inn enda mer å forholde seg til. Det er ingen god grunn for å være passiv aggressiv. Han må lære seg å si i fra når han er sliten. Vet du, i dag orker jeg ikke tenke på det. Jeg trenger bare ro. Tipper det er bedre for deg? Kanskje du også kan få frem at når du snakker om ting du har lagt merke til og har tanker rundt, så forventer du ikke at han skal løse noe. Du vil bare prate om det. For vi damer er nok mer der at vi ønsker egentlig bare å lufte noe, ikke at noen skal løse det, mens menn er oftere slik at de vil fikse ting. PS, jeg kjenner godt igjen dette med lekser og det ER frustrerende. Følte jeg tok grunnskolen på nytt med ene her, som sliter med å lære. Anonymkode: 9d039...fff
Anonym bruker Skrevet 19. september #6 Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du er ekstremt negativ og fokus på negative ting. Om han er sliten og har mye tanker så er det verste som finnes mennesker som irritere seg over små bagateller Anonymkode: 6ca00...202 Det samme tenkte jeg. Anonymkode: 434d3...e38
Anonym bruker Skrevet 19. september #7 Skrevet 19. september 1 hour ago, Anonym bruker said: Det samme tenkte jeg. Anonymkode: 434d3...e38 Tenkte samme Anonymkode: ddb5a...0ba
Anonym bruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september Utrolig slitsomt med humørsyke folk som ikke klarer å kommunisere på en voksen måte. Ingen menn orker gneldrete damer heller. Hvis det er noe som plager han så får han være en ansvarlig voksen og kommunisere det, ikke oppføre seg som ei gneldrebikkje. Anonymkode: 1b591...8d3
Anonym bruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september Han inviterer til middag med stearinlys etter at jeg stod for kveldsstell av barna. Å svare med nedlatende, mener jeg var direkte stygt. Han sammelignet kongefamilien med å tro på annet vås, som gud og annet tull. Det var bare humoristisk ment fra min side. Han fortseatte å kaste stikk og spydigheter. Sikkert kommet i overgangsalderen Anonymkode: 863b6...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå