Gå til innhold

Dere med 2, eller flere hunder i forskjellige aldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får seg sin første hund må man være hjemme med den den første tiden.
Det er først når hunden er rundt 6 måneder den kan være hjemme en hel arbeidsdag.

Når man skaffer seg hund nummer 2, kan den da være alene hjemme fra en tidligere alder siden den da har selskap med hunden man har fra før?

Anonymkode: 28e7f...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri vært hjem i 6 mnd med hund. Har hatt tilsyn etter noen timer i starten. Da vi fikk hund nr 2, gjorde vi det samme. 

Anonymkode: f68e7...c06

Skrevet

Å være 6 mnd hjemme med en hund er ikke normalt. Man får som regel hun når man selv har ferie. Der etter løser man med bur og lufting når evt barn kommer hjem fra skole 

Anonymkode: d4241...830

Skrevet

Det går fint. Men det blir nok litt tiss og dritt på gulvet om de er hjemme hele dagen. Pass på at de går overens først. Så den største ikke tar nakken på valpen når den får

nok 

Anonymkode: f7281...63b

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke latt valpen gå løs i huset med voksen hund. Det er for usikkert om den voksne hunden har tålmodighet til å håndtere valpen en hel dag alene.

Til valpen er husren og kan oppføre seg må den enten være i bur, lekegrind, eller eget rom mens den er alene hjemme. Jeg har en hund som er snart 2 som fremdeles ikke kan være løs i huset fordi hun klatrer på bord og tygger istykker leker osv når hun er alene hjemme. Jeg har tre hunder, de to andre er henholdsvis 3 år og en på 16 år av liten rase som begynner å bli skrøpelig, så jeg lar ikke en 1 år gammel aktiv hund være løs i huset med henne. 

Det er heller ikke vanlig eller nødvendig å ha redusert arbeidstid så lenge. Helt greit å ha noen uker hjemme, men deretter fortsetter man som vanlig, og det har vi gjort her hver gang vi har hatt valp selv om vi har eldre hunder. Valper får ikke være løse i huset før de er 1-2 år gamle. 

Endret av Pobie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...