Anonym bruker Skrevet 18. september #1 Skrevet 18. september Vi har noen venner som drar avsted med bobilen sin hver helg fra påsketider fram til oktober. Da er hele sommerferien også medregnet. De ønsker så veldig at vi også skal få oss en bobil, sånn at vi kan være med dem på turer. Jeg kan se nytten av å ha en bobil, hvis man skal på ferie i Norge eller Europa, men ikke sånn for å dra hver helg. De er veldig glade i å drikke alkohol, så det er det turene går ut på. De camper gjerne på en asfaltplass fra fredag til søndag, sammen med andre campingvenner og fester. Jeg kan altså ikke se den veldige gleden med det, og de fortsetter å mase og mase og mener vi ikke vet hva vi går glipp av. Anonymkode: b9376...335
Anonym bruker Skrevet 18. september #2 Skrevet 18. september Dette høres ut som naboene våre. De og deres Golden retriever gjør det samme hver eneste helg, og det virker som det inkluderer mye drikke og camping på asfalt 🫣 Anonymkode: 65472...43b
Anonym bruker Skrevet 18. september #3 Skrevet 18. september De sier de føler det er så herlig å ha det sånn, for ellers hadde de bare styrt med noe hjemme og ikke kost seg like mye. Hvis jeg hadde gjort det samme hver helg, så ville ikke huset sett ut. Jeg har ikke overskudd til klesvask, husarbeid, hagearbeid og matlaging etter min fulltidsjobb. Da er jeg sliten. Prøver å gjøre noe enkelte dager, men hadde aldri rukket over halvparten dersom hver helg skulle tilbringes avsted. Anonymkode: b9376...335
Anonym bruker Skrevet 18. september #5 Skrevet 18. september Vi har også flere venner og bekjente med bobil og de storkoser seg med det. Fint for dem! Noen av dem synes jo også at vi skulle skaffe oss en, for vi er glade i bilturer både langt og kort. Men bobil kunne vi ikke tenke oss. Høres ut som et mareritt å tilbringe hele ferien , natt som dag i bilen. Mens de ikke for all verden kan skjønne at vi heller vi bo på en campinghytte / hotell / motell etc. Jeg blir "gal" av å tenke på å tilbringe hele kvelden (døgnet) i bilen, de blir "gale" av å tenke på å flytte ut og inn i hytter og rom hver dag, eller i alle fall nesten hver dag. Hver mann sin smak. Og jeg hadde nok ikke blitt blant dem som hadde reist "hver helg" heller - det hadde blitt stress. Godt å komme seg ut av huset, men jammen godt å slappe av hjemme også. Anonymkode: 12216...88c
Anonym bruker Skrevet 18. september #6 Skrevet 18. september Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi har også flere venner og bekjente med bobil og de storkoser seg med det. Fint for dem! Noen av dem synes jo også at vi skulle skaffe oss en, for vi er glade i bilturer både langt og kort. Men bobil kunne vi ikke tenke oss. Høres ut som et mareritt å tilbringe hele ferien , natt som dag i bilen. Mens de ikke for all verden kan skjønne at vi heller vi bo på en campinghytte / hotell / motell etc. Jeg blir "gal" av å tenke på å tilbringe hele kvelden (døgnet) i bilen, de blir "gale" av å tenke på å flytte ut og inn i hytter og rom hver dag, eller i alle fall nesten hver dag. Hver mann sin smak. Og jeg hadde nok ikke blitt blant dem som hadde reist "hver helg" heller - det hadde blitt stress. Godt å komme seg ut av huset, men jammen godt å slappe av hjemme også. Anonymkode: 12216...88c Men man trenger jo ikke å sitte noe mer inne i bobilen hele kvelden (døgnet), enn man trenger å sitte på hotellrommet hele kvelden (døgnet). Anonymkode: b3e09...2a1
Anonym bruker Skrevet 18. september #7 Skrevet 18. september Nei det frister absolutt ikke😅😅. Men forstår gleden ved å komme deg vekk ofte i helgene, vi har hytte som ligger en time+ fra hjemmet, der er vi 1-2 helger hver måned, og jeg gleder meg som en unge hver gang, bruker de andre helgene hjemme på hagearbeid, hus etc samt er hjemme når det skjer ting med barnas aktiviteter i helgene. Anonymkode: 2a00c...e24
Anonym bruker Skrevet 18. september #8 Skrevet 18. september Det er jo nesten det samme som å dra på hytta hver helg. Bortsett fra at hytta kan flyttes akkurat dit man vil ha den Anonymkode: a14fd...749
Anonym bruker Skrevet 18. september #9 Skrevet 18. september Mange drar på hytta hver helg og noen drar med bobil/til campingvogn hver helg. Hva er forskjellen? Ingen som stiller spørsmål hva vitsen er med å dra på hytta hver helg, vel? Men at folk orker å dra vekk hver eller annenhver helg skjønner ikke jeg?! Gud så slitsomt å aldri være hjemme å slappe av tenker jeg. Uten å må reise vekk et sted. Men vi er forskjellige 🙂 Anonymkode: a9a80...306
Anonym bruker Skrevet 18. september #10 Skrevet 18. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei det frister absolutt ikke😅😅. Men forstår gleden ved å komme deg vekk ofte i helgene, vi har hytte som ligger en time+ fra hjemmet, der er vi 1-2 helger hver måned, og jeg gleder meg som en unge hver gang, bruker de andre helgene hjemme på hagearbeid, hus etc samt er hjemme når det skjer ting med barnas aktiviteter i helgene. Anonymkode: 2a00c...e24 Litt som meg. Har hytte en halvtime fra huset og er der 2-3 døgn i uka. Mest midt i uka. Anonymkode: 6f312...539
Anonym bruker Skrevet 19. september #11 Skrevet 19. september Bott av bobil basillen. Har en kollaga som også er på tur med bo il nesten hver helg. I feriene kjører de Sverige og Finland og nedover Europa. Jeg forstår at de koser seg og de er heldig som liker dette livet. Skulle ønske selv jeg likte slikt. Men jeg er ikke glad i campingvogn og ligge trangt. Jeg er hjemmekjær og når vi er på tur liker jeg best hotell. Anonymkode: 281ea...b31
Anonym bruker Skrevet 19. september #12 Skrevet 19. september Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg lett kunne være borte fra huset 3 helger i mnd. Gjerne med bobil. Syns det er rart å spørre om. Spørre om hvorfor, bare fordi du ikke liker det. Noen liker Valdres, andre liker Italia. Anonymkode: 7d6f4...231
Anonym bruker Skrevet 19. september #13 Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (17 timer siden): Men man trenger jo ikke å sitte noe mer inne i bobilen hele kvelden (døgnet), enn man trenger å sitte på hotellrommet hele kvelden (døgnet). Anonymkode: b3e09...2a1 Nei, men da har man allerede sittet i bilen hele dagen. Jeg hadde blitt sprø om jeg måtte sitte på hotellrommet hele døgnet også. Men det skjer jo ikke, så sant ikke man har pådratt seg en eller annen sykdom på veien. Hver sin smak. Jeg kunne ikke tenke meg bobil, kan ikke se et eneste argument som kan få meg (oss) til å gå til anskaffelse av det. Akkurat som jeg ikke kan se et eneste argument for at andre ikke skal kose seg med sin bobil, så lenge de oppfører seg ordentlig. Jeg går selvfølgelig ikke rundt og proklamerer for vennene mine at jeg ikke kan skjønne at de orker å feriere i sin bobil. Vi er forskjellige og det ene er ikke bedre eller dårligere enn det andre. Anonymkode: 12216...88c
Anonym bruker Skrevet 19. september #15 Skrevet 19. september Jeg har ikke bobil nå, for det går dårlig overens med tenåringer og hus som skal vedlikeholdes. For man bør bruke den ganske ofte med de prisene som er. Men når ungene er voksne og vi kanskje flytter i noe enklere, står det øverst. Jeg har vokst opp med campinglivet, da ungene var små reise vi rundt med camp-let. Trives så godt med å reise, men blir litt utidig hvis jeg er samme sted mer enn to netter, liker å flytte på meg. Bobil er genialt, du har alt du trenger med deg på veien. Du kan reise på fjellet for å se høstfargene, til Sørlandet for å oppleve sommeridyll, langs kysten for å se den majestetiske naturen. Alt er innen rekkevidde, samtidig som du kan sove i egen seng 🤩 Anonymkode: cfd0f...e11
Anonym bruker Skrevet 19. september #16 Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Bobil er harry Anonymkode: e15c0...c77 Nok et hjernedødt innlegg🙄 Anonymkode: 71ccb...a3c
amandine Skrevet 19. september #17 Skrevet 19. september Jeg kan godt tenke meg ferie i bobil, men ikke for å dra hver helg. Og absolutt ikke hvis det er for å sitte på en rasteplass og drikke. Da er det riktignok ikke bobilen som er problemet, men de andre menneskene og drikkingen, men likevel.
HvittHus Skrevet 19. september #18 Skrevet 19. september Vi kjøpte bobil for fire år siden. Vi er egentlig ikke utpregede campingmennesker, men med hunder er det en ferieform som er enkel og grei og hvor både to og firebeinte får ferie. Vi ligger nesten aldri på campingplass, men fricamper og tar en natt på bobilparkering ved behov. Dette pga de nevnte hundene. De er ikke 100% stille og da plager vi få. Selv om jeg egentlig ikke er så begeistret for campinglivet, fungerer bobil fint. Dette fordi man har med seg alt i samme kjøretøy og slipper å tenke på å koble fra vogn, finne hotell eller leie hytte etc. Vi har sett utrolig mye flott av det Norge har å by på disse fire sommerene som vi nok ikke hadde fått sett hvis vi ikke hadde bobil. Men vi er ikke typen til å parkere, sette ut bord og stoler for deretter å ta "ankerdrammen" Vi parkerer og utforsker sammen med hundene. Siden vi har med alt vi trenger i bilen, trenger vi ikke planlegge så mye, men lar vær og dagsform bestemme hva vi gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå