Anonym bruker Skrevet onsdag kl 19:05 #1 Skrevet onsdag kl 19:05 Vi har ingen som stiller opp for oss, ingen som hjelper oss. Får tok mamma barna 1 natt kanskje 1-2 ganger i året, vi leverte dem rundt kl 18, og var tilbake 14-15 tiden dagen etter. Nå orker hun ikke mer. Barna er 10-18, og vi kan ha en overnatting på hotell en gang i blant, eventuelt ut og spise, men de eldste har alltid andre ting de ønsker å gjøre og skal kjøres hit og dit. Jeg drømmer om 48 timer alene med mannen. Kanskje ta en svipptur til København eller Kiel sammen, og bare kose oss bare oss to. Eventuelt en langhelg i Praha. Har ikke hatt et døgn bare oss to siden eldste kom til verden for over 18 år siden Andre i samme situasjon? Anonymkode: 3822e...43c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 19:48 #2 Skrevet onsdag kl 19:48 Ja, vi er nok mange i den situasjonen. Jeg tenker at man ikke kan se så mye til de som har det annerledes, vi har vårt liv og vi må gjøre det beste ut av det. Mannen min er atpåkladd, så hans foreldre var langt over 40 år da han ble født. Siden han var 30 før han fikk barn var hans foreldre gamle og ikke i stand til å ha barna da vi fikk barn. Svigermor har gjerne hatt barnebarna på besøk altså, men det var nok med to-tre timer. Nå er hun død, og svigerfar helt dement. Mine foreldre er skilt, pappa bor på andre siden av landet og har startet en ny familie der og ønsker ingen kontakt med oss fra hans første familie. Ungene mine vet de har en bestefar, men kjenner han ikke. Min mamma har aldri vært interessert i å være barnevakt og har aldri tilbudt seg det. Hun kan ta de noen timer om det er krise, men jeg kvier meg for å spørre siden hun er så lite entusiatisk til det, så det er ytterst sjelden jeg spør, da er det fordi det er foreldremøte samme kveld som en av oss foreldre jobber eller noe sånt. Vi kan betale en nabojente for å være barnevakt noen timer av og til, så det gjør vi. Vi pleier gå ut og spise et par ganger i året, og ellers ha noen sosiale sammenkomster med venner av og til. Anonymkode: ec1c3...e25
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:16 #3 Skrevet onsdag kl 20:16 Er de normaltfungerende barn kan vel den på atten passe resten? Anonymkode: 0b21a...2be
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 20:57 #4 Skrevet onsdag kl 20:57 Mine eldste (19 og 17 år) passet glatt de yngre barna dersom jeg må på jobbreise, er invitert i bursdag eller drar på hyttetur. Det er ikke ofte det skjer, men jeg har ungdommer som stiller opp Utover det har jeg ikke familie her vi bor og barnas far er død. Så det er en tid for alt og jeg har sørget for å være tilstede gjennom hele oppveksten deres. Når de yngste er gammel nok til å også klare seg selv. DA er det min tur Anonymkode: cb899...5f0
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 22:00 #5 Skrevet onsdag kl 22:00 Nå er jo barna så store at de kan overnatte med besteforeldre som det å være på besøk. Det er jo ikke så mye pass akkurat når de er i den alderen. Evt overnatte hos venner, og samkjøre overnatting på samme dag med alle 3? 18 åringen passer seg vel selv? Det som også kan funke er at du drar med venner ei helg mens mannen er hjemme med barna, og du får pause. Og hans tur neste gang når dere ikke har noen som kan stille opp. Hva med en barnevakt? De er såpass stor at det er ikke så lett å passe store barn Anonymkode: 735e5...a87
amandine Skrevet torsdag kl 06:58 #6 Skrevet torsdag kl 06:58 Når du har såpass store barn kan det ikke være noe problem? Enten kan eldste passe yngste eller så kan eldste være alene hjemme og yngste sove en helg hos venner? Alternativt må du vente noen få år til så alle er store nok. Det er tungt å ikke ha familie rundt i småbarnsperioden, det er vi mange som kan skrive under på. Men dere er jo forbi den tiden. At de eldste har ting å gjøre og skal kjøres hit og dit kan ikke være til hinder for at dere får dra på tur en gang i blant. Involver barna deres i planer og ønsker, si at dere har lyst på en tur og spør dem om hva de tenker om hvordan dere kan løse det. Så lenge så store barn som 18-åringer bor hjemme men ønsker å bli behandlet som voksne( hvilket jeg regner med) kan det selvfølgelig stilles forventninger og krav om hjelp.
sug lut Skrevet torsdag kl 07:03 #7 Skrevet torsdag kl 07:03 10 til 18, to foreldre og du ønsker avlastning - hvilket du allerede får et par ganger i året? Jesus gråt. Hvor bortskjemt kan man bli? Du fikk ungene, du får deale med dem sjøl.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 07:13 #8 Skrevet torsdag kl 07:13 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Vi har ingen som stiller opp for oss, ingen som hjelper oss. Får tok mamma barna 1 natt kanskje 1-2 ganger i året, vi leverte dem rundt kl 18, og var tilbake 14-15 tiden dagen etter. Nå orker hun ikke mer. Barna er 10-18, og vi kan ha en overnatting på hotell en gang i blant, eventuelt ut og spise, men de eldste har alltid andre ting de ønsker å gjøre og skal kjøres hit og dit. Jeg drømmer om 48 timer alene med mannen. Kanskje ta en svipptur til København eller Kiel sammen, og bare kose oss bare oss to. Eventuelt en langhelg i Praha. Har ikke hatt et døgn bare oss to siden eldste kom til verden for over 18 år siden Andre i samme situasjon? Anonymkode: 3822e...43c Mine foreldre hjalp oss mye når barna var yngre. Nå er de 13 og 15, og det er ikke aktuelt med barnepass på den måten lenger. Min far har også fått dårligere helse, så hvis barna hadde vært små nå, så hadde vi nok ikke fått så mye avlastning uansett. Men var veldig god hjelp det vi fikk, så forstår deg godt. Når du har et "barn" på 18, høres det jo litt rart ut at han eller hun ikke kan passe småsøsken en natt. Kan man eventuelt friste med betaling, eller kreve det som gjenytelse for all kjøring hit og dit? Anonymkode: 15ed2...d20
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 08:48 #9 Skrevet torsdag kl 08:48 sug lut skrev (1 time siden): 10 til 18, to foreldre og du ønsker avlastning - hvilket du allerede får et par ganger i året? Jesus gråt. Hvor bortskjemt kan man bli? Du fikk ungene, du får deale med dem sjøl. Er det slik du snakker til folk? Hmm. Anonymkode: 1c10b...721
MissSaigon Skrevet torsdag kl 08:55 #10 Skrevet torsdag kl 08:55 Du savner avlastning til store barn på 10 år og oppover? Hva i alle dager...
sug lut Skrevet torsdag kl 09:54 #11 Skrevet torsdag kl 09:54 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det slik du snakker til folk? Hmm. Anonymkode: 1c10b...721 Ja.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 10:25 #12 Skrevet torsdag kl 10:25 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Vi har ingen som stiller opp for oss, ingen som hjelper oss. Får tok mamma barna 1 natt kanskje 1-2 ganger i året, vi leverte dem rundt kl 18, og var tilbake 14-15 tiden dagen etter. Nå orker hun ikke mer. Barna er 10-18, og vi kan ha en overnatting på hotell en gang i blant, eventuelt ut og spise, men de eldste har alltid andre ting de ønsker å gjøre og skal kjøres hit og dit. Jeg drømmer om 48 timer alene med mannen. Kanskje ta en svipptur til København eller Kiel sammen, og bare kose oss bare oss to. Eventuelt en langhelg i Praha. Har ikke hatt et døgn bare oss to siden eldste kom til verden for over 18 år siden Andre i samme situasjon? Anonymkode: 3822e...43c Hæ? Du har minst ett voksent barn som fint kan passe alle og du klager? Vi har tre, hatt barnevakt kanskje 5 ganger, aldri overnattingsvakt. Nå de siste årene har jeg i tillegg vært alene med dem 80%, men nå er yngste blitt 10 da. Har jo valgt å få disse barna da. Anonymkode: 8da4f...efa
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 10:30 #13 Skrevet torsdag kl 10:30 Ikke samme situasjon, for her har besteforeldrene vært en stor del av livet til barna, men mye av det har vært ting hele familien har gjort sammen. Men ren barnevakt var ikke så ofte utover da de var veldig små hvor vi begge må møte på noe. Fra barneskolen var det mer naturlig med rullering på overnatting hos venner. Så var de hos oss en helg, så var de borte en helg, vi tilpasset voksentid etter det. Behovet for besteforeldre som må passe over natten ble ikke stort mer enn en natt eller to i løpet av året hvis det var noe helt spesielt. Jeg skjønner ikke dette voldsomme behovet for det når de er så store, da har de egne planer og egne venner. Samkjør med det, så ordner det meste seg. Beste med det er at det går begge veier, så det blir et gjensidig samarbeid i stedet for tjeneste. Anonymkode: 3d75f...95b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:10 #14 Skrevet torsdag kl 17:10 Har heller aldri vært på tur/hotell/ferie alene med mannen, etter at vi fikk barn. Har heller ikke tenkt på at foreldre skulle stille opp som barnevakt for dette! Har fått hjelp da det var foreldremøter, møter med jobb, bryllup og slike viktigere ting. Men å forvente at en skal ha b vakt for å reise bort , er bare tull Anonymkode: 68499...72c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:45 #15 Skrevet torsdag kl 17:45 Jeg hadde noe hjelp frem til søsteren min fikk barn. Men kun et barn av gangen. Jeg har 3. ble alene med dem da minste var 2, og måtte stå i all sorgen alene. Ingen som tilbød seg noe. Har ikke hatt en natt for meg selv på 10 år. Men det er jo jeg som har satt barna til verden, så da er det jeg som tar meg av dem. Enkelt og greit. En dag er de alle flyttet ut, og da kommer jeg sikkert til å savne dem.. etter hvert.. etter et par år eller noe… og da skal jeg leve litt selv om det er sent i livet. Anonymkode: f03ed...849
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:51 #16 Skrevet torsdag kl 18:51 Vi hadde aldri besteforeldre som kunne passe mer enn en kveld i ny og ne. Ikke søsken heller da de bodde utenlands da våre unger var små. Vi allierte oss med vener som var i samme situasjon, og byttet på å passe hverandres barn. Anonymkode: ea867...17f
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:42 #17 Skrevet torsdag kl 20:42 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde noe hjelp frem til søsteren min fikk barn. Men kun et barn av gangen. Jeg har 3. ble alene med dem da minste var 2, og måtte stå i all sorgen alene. Ingen som tilbød seg noe. Har ikke hatt en natt for meg selv på 10 år. Men det er jo jeg som har satt barna til verden, så da er det jeg som tar meg av dem. Enkelt og greit. En dag er de alle flyttet ut, og da kommer jeg sikkert til å savne dem.. etter hvert.. etter et par år eller noe… og da skal jeg leve litt selv om det er sent i livet. Anonymkode: f03ed...849 Gikk han bort? Bare lurer ut fra måten du formulerer det. Anonymkode: 3d75f...95b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 16:47 #18 Skrevet fredag kl 16:47 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Gikk han bort? Bare lurer ut fra måten du formulerer det. Anonymkode: 3d75f...95b Ja Anonymkode: f03ed...849
Anonym bruker Skrevet i går, 08:19 #19 Skrevet i går, 08:19 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ja Anonymkode: f03ed...849 ❤️ Det må ha vært ganske heftig, håper det vanker gode år for deg den dagen du kan leve litt på egne premisser igjen 🙏🏻 Anonymkode: 3d75f...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå