Gå til innhold

Bare for morro skyld; hvilke konspirasjonsteorier tror du på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen konspirasjonsteorier der ute som kjenner at du egentlig tror litt på? Uten egentlig å tro helt på de og uten noe særlig med beviser? Det er bare noe med hvordan det har blitt presentert for deg, som gjør at du kjenner at tror på det, uten egentlig å gjøre det.

Jeg kom på dette da jeg nylig hørte om en konspirasjon rundt Charlie Kirk. Erika Kirk har lenge vært ansatt av Trump. Hun har også styrt med en veldedig organisjon "Romanian Angels", Hun var bl.a. i Romania for å gjøre misjonsarbeid sammen med hæren. Det ble flere ganger meldt ifra av de som bodde i område i Romania der Erika Kirk jobbet, at barn ble kidnappet og "adoptert" til UK, Israel og "navnløse" private øyer. Dette ble aldri etterforsket, så om det er sant, det vet vi ikke. Det skulle ha skjedd i tidsrommet 2010-2013. 

Det har vært mye snakk om Epstein-listene og hvem som har vært gjester på øya hans. Charlie Kirk har presset på å få den offentliggjort. Han har også sagt imot Israel flere ganger.  Konspirasjonen går rett og slett ut på at Erika Kirk ordnet med "besetning" til bl.a. Epstein-øya, og hun, Trump og Israel har gått sammen for å permanent tie Charlie Kirk. Det er og derfor vi ikke har noe særlig informasjon/motstridende informasjon om skyteren, og derfor en kunne se folk rydde åstedet, altså "forurense" det, før politiet i det hele tatt hadde komt på stedet. Det er også derfor Erika Krik er så frampå for å "vise sin sorg", uten en eneste tåre. Ozzy døde for en stund siden, og ingen har sett Sharon ennå. Altså, det er en merkelig måte Erika Kirk sørger på, veldig performativ, i motsetning til Sharon som har reagert på ein forventet måte.

Jeg tror egentlig ikke på det, men samtidig så er det noe med at "pga Epstein-listene, ble Charlie Kirk drept, organisert av sin egen kone".

I tillegg tror jeg også på at Elvis fortsatt lever. Jeg har sett bilder, og uansett hva dere sier, så tror jeg at han lever!! (Jeg gjør egenlig ikke det, men en del av meg er likevel fullstendig overbevist)

Anonymkode: 9a003...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det har vært mye snakk om Epstein-listene og hvem som har vært gjester på øya hans. Charlie Kirk har presset på å få den offentliggjort. Han har også sagt imot Israel flere ganger.  Konspirasjonen går rett og slett ut på at Erika Kirk ordnet med "besetning" til bl.a. Epstein-øya, og hun, Trump og Israel har gått sammen for å permanent tie Charlie Kirk. Det er og derfor vi ikke har noe særlig informasjon/motstridende informasjon om skyteren, og derfor en kunne se folk rydde åstedet, altså "forurense" det, før politiet i det hele tatt hadde komt på stedet. Det er også derfor Erika Krik er så frampå for å "vise sin sorg", uten en eneste tåre. Ozzy døde for en stund siden, og ingen har sett Sharon ennå. Altså, det er en merkelig måte Erika Kirk sørger på, veldig performativ, i motsetning til Sharon som har reagert på ein forventet måte.

Jeg tror egentlig ikke på det, men samtidig så er det noe med at "pga Epstein-listene, ble Charlie Kirk drept, organisert av sin egen kone".

Av alle usmakelig ting folk får seg til å spy ut, hun sørgerikke riktig...så derfor har hun nok stått i ledetog med Trump for å drepe sin egen mann.

Anonymkode: e69ce...552

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Av alle usmakelig ting folk får seg til å spy ut, hun sørgerikke riktig...så derfor har hun nok stått i ledetog med Trump for å drepe sin egen mann.

Anonymkode: e69ce...552

Jeg er usikker på om de faktiskhar hatt noen på månen

Anonymkode: 99f57...96f

Skrevet

«Attentatet» mot Trump var rigget og arrangert slik at han kunne fremstå modig og som en helteskikkelse.

Det er jeg 100 % sikker på. 

Ellers tror jeg ikke på noe annet som ikke kan la seg bevise, tror jeg. Jeg kommer i hvert fall ikke på noe. 

Anonymkode: 6a485...fc4

Skrevet

Jeg tror det finnes en kur mot alt, men at de som sitter på det driver med seleksjon av menneskene. Det er jeg hellig overbevist om. Vet ikke om det går under konspirasjon, men vi har faktisk ikke plass til alle mennesker på denne jorda. 

Anonymkode: d52d2...806

Skrevet

Jeg tror på de fleste konspirasjonsteorier, fordi de fleste er jo sannheter, det er bare det at vi ikke får lov til å tro på de. Det er det samme med fordommer, de tror jeg også på. Konspirasjonsteorier og fordommer har fått en helt ny status for meg de siste årene. De er ikke lenger hva de var.

Anonymkode: cc765...b90

Skrevet

At jorda ligger oppå ryggen til en gigantisk skilpadde

Anonymkode: ad3be...7b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

«Attentatet» mot Trump var rigget og arrangert slik at han kunne fremstå modig og som en helteskikkelse.

Det er jeg 100 % sikker på. 

Ellers tror jeg ikke på noe annet som ikke kan la seg bevise, tror jeg. Jeg kommer i hvert fall ikke på noe. 

Anonymkode: 6a485...fc4

Det tror jeg også 😅 

Lab-teorien. Har i grunn landet på at det er den mest sannsynlige forklaringen. 

Anonymkode: 5862a...941

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Finnes det noen konspirasjonsteorier der ute som kjenner at du egentlig tror litt på? Uten egentlig å tro helt på de og uten noe særlig med beviser? Det er bare noe med hvordan det har blitt presentert for deg, som gjør at du kjenner at tror på det, uten egentlig å gjøre det.

Jeg kom på dette da jeg nylig hørte om en konspirasjon rundt Charlie Kirk. Erika Kirk har lenge vært ansatt av Trump. Hun har også styrt med en veldedig organisjon "Romanian Angels", Hun var bl.a. i Romania for å gjøre misjonsarbeid sammen med hæren. Det ble flere ganger meldt ifra av de som bodde i område i Romania der Erika Kirk jobbet, at barn ble kidnappet og "adoptert" til UK, Israel og "navnløse" private øyer. Dette ble aldri etterforsket, så om det er sant, det vet vi ikke. Det skulle ha skjedd i tidsrommet 2010-2013. 

I tillegg tror jeg også på at Elvis fortsatt lever. Jeg har sett bilder, og uansett hva dere sier, så tror jeg at han lever!! (Jeg gjør egenlig ikke det, men en del av meg er likevel fullstendig overbevist)

En annen versjon jeg har hørt, er at det er Israel som står bak drapet fordi Kirk gikk så hardt ut mot Israel sin krig i Gaza rette før han ble drept. 

"Beviset" skal være at Trump og Netanjahu annonserer at Kirk er død på nøyaktig samme tidspunkt, så hvordan kunne Netanjahu vite det på andre siden av jorda, om han ikke hadde en finger med i spillet...

Anonymkode: f39fb...6f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

En annen versjon jeg har hørt, er at det er Israel som står bak drapet fordi Kirk gikk så hardt ut mot Israel sin krig i Gaza rette før han ble drept. 

"Beviset" skal være at Trump og Netanjahu annonserer at Kirk er død på nøyaktig samme tidspunkt, så hvordan kunne Netanjahu vite det på andre siden av jorda, om han ikke hadde en finger med i spillet...

Det må jo være klart som blekk at når man kan sitte i et annet land og annonsere at noen er død så har man en finger med i spillet. Det hadde vært en helt annen sak om det fantes telefon og internett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det tror jeg også 😅 

Hva er Lab-teorien?

Jeg tror også at attentatet på Trump var staget og gjerningsmannen ble skutt for at han ikke skulle kunne fortelle sin side av saken. Han ble brukt og ofret for den gode sak. 

Skrevet

"Attentatet" på Trump, det er jeg overbevist om at var rigget. Blant annet bilder av øret hans i etterkant er jo bevis på at han aldri ble skudd.

Jeg tror også at det er noe suspekt med drapet på Charlie Kirk. Trump og maga bruker det jo for det det er verdt for å skape mer splittelse og hat, og tror også det skjer mye ugreit i det skjulte nå som det drapet har alles oppmerksomhet. 

Anonymkode: 67246...659

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det tror jeg også 😅 

Lab teorien er vel ikke konspirasjon lenger tror jeg. De fleste mener vel nå at det er det mest sannsynlige.

Skrevet

Jeg tror at den massive migrasjonen vi ser i nyere tid er delvis organisert. Altså at vi ikke hadde sett så store menneskeforflytninger uten at det sto noen bak og trakk i trådene, som ønsket at de skulle flytte på seg. Det er mange områder med stor nød feks. i Afrika uten at noen flytter på seg av den grunn, så jeg tror at migrasjon til vesten fra MENA-landene brukes som et verktøy.

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Hva er Lab-teorien?

Jeg tror også at attentatet på Trump var staget og gjerningsmannen ble skutt for at han ikke skulle kunne fortelle sin side av saken. Han ble brukt og ofret for den gode sak. 

At covid stammer fra et laboratorie i Wuhan. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lab teorien er vel ikke konspirasjon lenger tror jeg. De fleste mener vel nå at det er det mest sannsynlige.

Den er ansett som mer legitim nå ja, men det må vi takke forskere som turte å sette hele sin karriere på spill og hode på hoggestabben for. Tidsskrifter som Lancet og faktasjekk som faktisk.no avskrev teorien og definerte den som konspirasjonsteori. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er jeg usikker på også. Jeg tror det er filmet et sted i ørkenen i USA. 

Anonymkode: c5dda...192

Skrevet
MissSaigon skrev (3 timer siden):

Det må jo være klart som blekk at når man kan sitte i et annet land og annonsere at noen er død så har man en finger med i spillet. Det hadde vært en helt annen sak om det fantes telefon og internett. 

"Beviset" var at Israel annonserte dødsfallet på minuttet som Trump gjorde det. Og Trump var vel offisielt den første til å annonsere, så hvordan kunne Israel vite om det før Trump annonserte det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den er ansett som mer legitim nå ja, men det må vi takke forskere som turte å sette hele sin karriere på spill og hode på hoggestabben for. Tidsskrifter som Lancet og faktasjekk som faktisk.no avskrev teorien og definerte den som konspirasjonsteori. 

Ja stemmer. Hørte forskere var redde for å miste jobben hvis de sa hva de egentlig mente

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.9.2025 den 22.45):

Anonym bruker skrev (På 17.9.2025 den 10.41):

Det er jeg usikker på også. Jeg tror det er filmet et sted i ørkenen i USA. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Månelanding

Anonymkode: 7ef5a...fa6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er jo ikke noe i den linken der som beviser at de har vært der. De har jo selvfølgelig laget en historie og bilder rundt det, slik at andre og de selv skal tro på det.

Skrevet

Masakren i Srebrenica. At hendelsen ble sterkt overdrevet for å legge til rette for at Nato kunne intervenere, og at det som skjedde egentlig var en gjengjeldelse for krigsforbrytelser begått av muslimer, ikke et planlagt folkemord. Påstanden om folkemord ble fremsatt slik at Clinton-administrasjonen skulle ha legitimitet for å lede Nato-styrker inn i Serbia. Det er skrevet flere bøker om dette, også seriøse kilder. Det er vanskelig å vite hva som er sannheten, men etter invasjonen i Irak, og de ikke eksisterende kjernefysiske våpnene, så ville det ikke forundre meg det minste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jo ikke noe i den linken der som beviser at de har vært der. De har jo selvfølgelig laget en historie og bilder rundt det, slik at andre og de selv skal tro på det.

received_10155872784320661.gif.9c8e882df4d66095df8fa5716c126b63.gif

Anonymkode: 7ef5a...fa6

Skrevet

Egentlig ingen. Det finnes ofte færre bevis for at konspirasjonsteorien stemmer enn at den ikke gjør det. Om det en gang skulle bli motsatt, så kan jeg endre mening.

Og lab-teorien var vel ikke egentlig en konspirasjonsteori. Det var bare at noen mente det var 100% sant, de fleste undret seg og ventet på at det skulle undersøkes ferdig, mens noen nektet å tro det… å vente på flere bevis er ikke å ikke tro på det.

Anonymkode: be167...598

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Egentlig ingen. Det finnes ofte færre bevis for at konspirasjonsteorien stemmer enn at den ikke gjør det. Om det en gang skulle bli motsatt, så kan jeg endre mening.

Og lab-teorien var vel ikke egentlig en konspirasjonsteori. Det var bare at noen mente det var 100% sant, de fleste undret seg og ventet på at det skulle undersøkes ferdig, mens noen nektet å tro det… å vente på flere bevis er ikke å ikke tro på det.

Anonymkode: be167...598

Den ble omtalt som konspirasjonsteori, avvist av WHO, avvist av faktisk.no som nettopp konspirasjonsteori. Hva skal til å være en konspirasjonsteori for deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...