Gå til innhold

Tortillachips til nachos som blir myk etter steking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ha nachos til middag idag å da pleier jeg å ta salsa sammen med kjøttdeigen for syns det smaker bedre da. Jeg har tortilla chipsen i bunnen. Noen tips til hva jeg kan gjøre så ikke den blir myk,annet enn å servere salsa ved siden av istedet? 

Anonymkode: 3a9b4...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å legge halvparten av chipsen i bunnen og den andre halvparten litt hulter til bulter på toppen, også ost oppå der igjen. Da kan de som vil ha myke chips få det, mens jeg som vil ha sprø får det. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (37 minutter siden):

Jeg pleier å legge halvparten av chipsen i bunnen og den andre halvparten litt hulter til bulter på toppen, også ost oppå der igjen. Da kan de som vil ha myke chips få det, mens jeg som vil ha sprø får det. 

Det tipset vil jeg også ta til meg, takk!

Anonymkode: c9763...147

Skrevet

Jeg legger flere lag med chips, kjøttdeig og ost, litt som å montere en lasagne, med chips og litt ost som øverste lag og steker på varmluft. For eksempel 210-220 grader varmluft i 10-15 min, til du ser at osten på toppen er gyllen. Chipsen nede vil bli litt myk, men den på toppen blir veldig sprø. 

Anonymkode: b1113...2ad

Skrevet

Du kan evt prøve å bruke stekebrett eller langpanne for å få den fordelt på et større areal?

Skrevet

Jeg sprer det ut i en langpanne, minst mulig chips oppå hverandre. Synes ikke de blir myke.

Anonymkode: f5429...e0e

Skrevet

Avkjøl kjøttdeigen litt før du har den oppå chipsene. Da blir begge deler varmet opp sammen, og chipsen blir sprøere. Og også viktig å ikke ha så tykt lag kjøttdeig på chipsene.

Anonymkode: 4c704...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...