Gå til innhold

Hva i alle dager er det de steller i stand til nå? Durek og Martha.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han fremstår som en egoistik og selvsentrert kald fisk, som vet akkurat hvilke strenger han skal spille på for åfå det som han vil.

Märtha var en spesiell sjel som alltid har følt seg utenfor og aldri helt akseptert, det visste han å spille på.

Jeg tror faktisk hun er lykkelig sammen med han, for han har skutt gullfuglen og behandler henne som en prinsesse for å beholde gullfuglen sin. Men hun blir manipulert og blir dummere og dummere for hvert minutt hun er sammen med han.

Anonymkode: fafa4...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her, som ikke har så knallharde moralske prinsipper rundt boikott, jeg rullet meg gjennom «dokumentaren» eller hva nå en skal kalle det her. Det var jo bare en blanding av påstander som får stå uimotsagt og veldig mye meg meg meg. 

Det fremstilles omtrent som sjamanen drev mentoropplæring av kong Harald. Hvis Durek tok seg litt bry med å se mennesker rundt han selv fremfor kun seg selv, ville han nok visst at den mannen har kjempet en langt tøffere kamp for kjærligheten og har en lang historie med å skape samhold, aksept og forståelse. Før Durek dukket opp og kunne øse av sin «kunnskap» 🙄

Alt det fjaset her klarer de å slenge ut i verden for å finansiere et pompøst bryllup verden eller de på ingen måte trenger. Det sier alt. De gjør seg dumme når det passer. Hvordan skal jeg vite at det var rart å komme i kimono og cowboystøvler på slottet? Kom igjen da, det var en statement, dere har telefonnummeret til Jan Thomas hvis dere virkelig lurer på det. Kan de ikke bare eie det? Samtidig driver han å detaljestyrer hva gjestene skal ha på seg, vedlagt innføring i hvordan de skal neie og bukke i bryllupet. Det her blir så dumt at jeg lurer på hva jeg egentlig har sett på? 

Anonymkode: 44246...8d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

HI her, som ikke har så knallharde moralske prinsipper rundt boikott, jeg rullet meg gjennom «dokumentaren» eller hva nå en skal kalle det her. Det var jo bare en blanding av påstander som får stå uimotsagt og veldig mye meg meg meg. 

Det fremstilles omtrent som sjamanen drev mentoropplæring av kong Harald. Hvis Durek tok seg litt bry med å se mennesker rundt han selv fremfor kun seg selv, ville han nok visst at den mannen har kjempet en langt tøffere kamp for kjærligheten og har en lang historie med å skape samhold, aksept og forståelse. Før Durek dukket opp og kunne øse av sin «kunnskap» 🙄

Alt det fjaset her klarer de å slenge ut i verden for å finansiere et pompøst bryllup verden eller de på ingen måte trenger. Det sier alt. De gjør seg dumme når det passer. Hvordan skal jeg vite at det var rart å komme i kimono og cowboystøvler på slottet? Kom igjen da, det var en statement, dere har telefonnummeret til Jan Thomas hvis dere virkelig lurer på det. Kan de ikke bare eie det? Samtidig driver han å detaljestyrer hva gjestene skal ha på seg, vedlagt innføring i hvordan de skal neie og bukke i bryllupet. Det her blir så dumt at jeg lurer på hva jeg egentlig har sett på? 

Jeg har lest flere stederi dag at de ikke får betalt for dette makkverket engang, men om det stemmer vet jeg ikke. Høres veldig rart ut synes jeg.

Anonymkode: 45396...e34

Skrevet

Nå har jeg sett filmen på Netflix og jeg må si at jeg er flau over tidligere kommentarer fra min side. Ikke en eneste gang fant jeg at prinsessen satt og nikket til det han sa. De satt i hver sitt rom. Hun er glad i foreldrene sine - er bare han som ødelegger. Når det er sagt, er det en skam at hun valgte ham som mann. Han setter heler monarkiet i fare. 

Anonymkode: da983...739

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har lest flere stederi dag at de ikke får betalt for dette makkverket engang, men om det stemmer vet jeg ikke. Høres veldig rart ut synes jeg.

Netflix var vel for å fortelle sin historie (usikker på hvor vellykket det var i så fall, så den har jeg litt problem med å kjøpe, med mindre du har et så stort ego at det overskygger all sunn fornuft), mens førsterett til bryllupsbildene ble solgt for å finansiere bryllupet. 

Jeg klarer ikke å forstå at man skal feire kjærligheten ved å gjemme seg under et laken for å bli sponset med tartar til forrett. Mulig at det er noe å grave i her, uten at jeg vet helt hvor i så fall. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Nå har jeg sett filmen på Netflix og jeg må si at jeg er flau over tidligere kommentarer fra min side. Ikke en eneste gang fant jeg at prinsessen satt og nikket til det han sa. De satt i hver sitt rom. Hun er glad i foreldrene sine - er bare han som ødelegger. Når det er sagt, er det en skam at hun valgte ham som mann. Han setter heler monarkiet i fare. 

Anonymkode: da983...739

Hvor glad i foreldrene sine er man når man tillater at de stemples om enfoldige rasister som misliker Durek intenst.

Skrevet

Sett den jeg også. Sitter igjen med litt blandede følelser. Dette er jo deres subjektive historie og deres liv. Mens hele media Norge har kommet med masse kritikk og påstander og løgner som media har tjent penger på. Man må se det i et større perspektiv. Hva de spiser og hvordan de feirer er vel helt opp til de. Hun har hverken oppgaver som kongelig eller lønn fra staten. Så de kan gjøre som de vil. De reiste til Tyrkia på bryllupsreise- dette ble også kritisert. Kommentarer som billig charterferie. I media taper de uansett, for de vil grave og finne alt de kan ta de på. Er ikke mange som hadde orket å levd slik. De fleste hadde knekt for lenge siden. Ari ble også hetset av folket og mediene. Men da han døde var det landesorg. Hvem er «vi» til å hetse og dømme en 3 barns mor i alle kommentarfelt fordi hun har valgt kjærligheten? Hva betyr dette for oss? Hvordan påvirker det oss? 
At hun skjemmer ut kongen og dronningen sier noen. Stakkars kongen sier andre. Hvorfor er det synd på de? De har vel hatt et ganske enkelt liv og fått alt de har ønsket seg. Om deres voksne datter velger en mann som er ganske annerledes for mange, men er lykkelig må jo det være det viktigste for alle foreldre. Lykkelige barn- lykkelige foreldre. 
Nå er det langt flere i Norge det er mer synd på enn kongeparet. 
Hadde folket likt bedre om hun gikk med perlekjede, holdt på med hestene sine, og smilte sjenert fra balkongen? Gjemt seg fra alle? Hatt lav inntekt fra spionasje og ingen tittel, ingen roller. Bare diktet rundt som søsteren til dronning Elisabeth? 
Heier på Märta. La hun tjene pengene sine på intervjuer og sine interesser. 

Anonymkode: 34c5d...570

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Sett den jeg også. Sitter igjen med litt blandede følelser. Dette er jo deres subjektive historie og deres liv. Mens hele media Norge har kommet med masse kritikk og påstander og løgner som media har tjent penger på. Man må se det i et større perspektiv. Hva de spiser og hvordan de feirer er vel helt opp til de. Hun har hverken oppgaver som kongelig eller lønn fra staten. Så de kan gjøre som de vil. De reiste til Tyrkia på bryllupsreise- dette ble også kritisert. Kommentarer som billig charterferie. I media taper de uansett, for de vil grave og finne alt de kan ta de på. Er ikke mange som hadde orket å levd slik. De fleste hadde knekt for lenge siden. Ari ble også hetset av folket og mediene. Men da han døde var det landesorg. Hvem er «vi» til å hetse og dømme en 3 barns mor i alle kommentarfelt fordi hun har valgt kjærligheten? Hva betyr dette for oss? Hvordan påvirker det oss? 
At hun skjemmer ut kongen og dronningen sier noen. Stakkars kongen sier andre. Hvorfor er det synd på de? De har vel hatt et ganske enkelt liv og fått alt de har ønsket seg. Om deres voksne datter velger en mann som er ganske annerledes for mange, men er lykkelig må jo det være det viktigste for alle foreldre. Lykkelige barn- lykkelige foreldre. 
Nå er det langt flere i Norge det er mer synd på enn kongeparet. 
Hadde folket likt bedre om hun gikk med perlekjede, holdt på med hestene sine, og smilte sjenert fra balkongen? Gjemt seg fra alle? Hatt lav inntekt fra spionasje og ingen tittel, ingen roller. Bare diktet rundt som søsteren til dronning Elisabeth? 

All den hetsen de har fått er helt uakseptabel. Bare så det ikke er noen tvil om hvor jeg står der. 

Personlig heller jeg mer og mer mot å avskaffe monarkiet. Det handler ikke om hva jeg mener om de som personer, men mer en grunnleggende mening om at ingen skal bli født inn i en forventet rolle. At kongefamilien finansieres av fellesskapet skal ikke gjøre de til folkets eiendel. Samtidig bør det være rom for å ha en mening om hva pengene går til å finansiere. Nå forsøker de å være ryddige der ved å skille næringsvirksomheten deres fra kongehuset. Men det viser seg å være en avtale som knapt er verdt papiret det står på. Den brytes stadig. 

Kritikk er ikke hets, det må vi kunne skille på. Salg av medaljong for å helbrede covid er kritikk av handling, ikke hets av person, og det er heller ikke rasisme. Jeg har kritisert Hanevolds salg av bønn for 2020 kr også. I denne filmen velger de å fremstille egen familie gjennom beskrivelser og påstander som du ikke ville tatt i offentligheten hvis du virkelig bryr deg om de dypt og inderlig. Det synes jeg må være helt greit å kritisere. Om det er synd på kongen eller ei, skal jeg ikke mene noe om, men han har viet livet til dette ansvaret. Det har han gjort med omtanken og stadig brukt stemmen sin til å oppfordre til inkludering og medmenneskelighet. Så det er en ufortjent fremstilling som ikke burde få stå uimotsagt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For meg må hun gjerne være gift med hvem som helst. Jeg blåser langt i hvem som er hennes store kjærlighet. De kunne giftet seg, flyttet sammen, levd livet sitt i sus og dus og i fred fra de "fæle" mediene. MEN når de inviterer mediene inn, drar resten av familien inn i dette, en familie som ettertrykkelig har gitt beskjed om at de ikke vil delta, for så å snakke stygt om dem, da er det ikke greit lenger. Om det var Durek som sa ting eller Märtha spiller ingen rolle. Hun har godkjent dette. 

Anonymkode: 91c62...4b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

All den hetsen de har fått er helt uakseptabel. Bare så det ikke er noen tvil om hvor jeg står der. 

Personlig heller jeg mer og mer mot å avskaffe monarkiet. Det handler ikke om hva jeg mener om de som personer, men mer en grunnleggende mening om at ingen skal bli født inn i en forventet rolle. At kongefamilien finansieres av fellesskapet skal ikke gjøre de til folkets eiendel. Samtidig bør det være rom for å ha en mening om hva pengene går til å finansiere. Nå forsøker de å være ryddige der ved å skille næringsvirksomheten deres fra kongehuset. Men det viser seg å være en avtale som knapt er verdt papiret det står på. Den brytes stadig. 

Kritikk er ikke hets, det må vi kunne skille på. Salg av medaljong for å helbrede covid er kritikk av handling, ikke hets av person, og det er heller ikke rasisme. Jeg har kritisert Hanevolds salg av bønn for 2020 kr også. I denne filmen velger de å fremstille egen familie gjennom beskrivelser og påstander som du ikke ville tatt i offentligheten hvis du virkelig bryr deg om de dypt og inderlig. Det synes jeg må være helt greit å kritisere. Om det er synd på kongen eller ei, skal jeg ikke mene noe om, men han har viet livet til dette ansvaret. Det har han gjort med omtanken og stadig brukt stemmen sin til å oppfordre til inkludering og medmenneskelighet. Så det er en ufortjent fremstilling som ikke burde få stå uimotsagt. 

Hun vil alltid være prinsesse og hun er datteren til kongen. Hennes liv har alltid handlet om det kongelige og hvem hun er. Hun har levd i medias søkelys hele livet, og alle har hatt en mening om henne hele livet hennes. Hele Norge vet hvem hun er, hvem hun ikke er, og om durek og hele greia. Folk flest er ikke fan av denne durek, og kongehuset blir ikke herjet med slik det er fremstilt. Har ikke lest et sted der noen tviler på kongen. Heller motsatt. 
hun må selvf gifte seg med den hun vil, men mannen er respektløs i sine uttalelser om det norske folk, hvor innsnevret nordmenn er med janteloven, og hvor mye bedre usa er osv. vi er ikke vant til dette, og han burde bli veiledet om hvordan uttale seg offentlig hvis målet hans er å bli likt. Da blir det kulturkrasj som kongen sier. At de legger til bilder om at kongeparet såg rart på han skjønner alle at det bildet var tatt ut av kontekst og ikke hadde med saken å gjøre. De driter seg ut helt klart. Samtidig må de bare få sveve sitt eget liv. 

Skrevet

Jeg lurer seriøst på hvordan samtalen mellom dem går i dag, hva de sier om den massive kritikken de nå får, fra alle kanter.

Klarer de å se at det er handlingene og utsagnene deres som blir kritisert, og ikke hudfargen hans?

Det er da virkelig aldri noen som har hatt negative uttalelser om hudfargen hans, bare om uttalelsene, lureriet og måten å drive butikk på.

Skrevet

Sååå lei seg var de for at de kanskje hadde påført kongefamilien smerte eller skade med denne dokumentaren altså....

De postet dette på instagram natt til onsdag. Videoen kan ses i linken.

– Vi er så begeistret over at «Rebel Royals», vår dokumentar på Netflix, endelig er her, sier Märtha mens hun smiler og klapper med hendene.

– Jeg er utrolig spent på at du får sett den, fordi du får oppleve LHBTQ+-miljøet, oss som et multietnisk par, meg som sjaman og meg som sjeleseksuell, sier Verrett.

https://www.vg.no/rampelys/i/almA2a/prinsesse-martha-louise-og-durek-verrett-vi-er-saa-glade-for-aa-ha-laget-dette

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer seriøst på hvordan samtalen mellom dem går i dag, hva de sier om den massive kritikken de nå får, fra alle kanter.

Klarer de å se at det er handlingene og utsagnene deres som blir kritisert, og ikke hudfargen hans?

Det er da virkelig aldri noen som har hatt negative uttalelser om hudfargen hans, bare om uttalelsene, lureriet og måten å drive butikk på.

Han har fått rasistiske meldinger som at han er slave, dra deg tilbake til Kongo og drapstrusler. Det er kun i forum en sak er svart hvitt. I det virkelig liv har saken flere sider. Det har ingenting med meg eller deg å gjøre hva prinsessen gjør eller ikke. Nå er det jo slik at alle i dokumentaren kaller henne for prinsesse. Ikke henne selv. Prinsesse eller ei- hun er datter til kongeparet og da er hun prinsesse. Folk må finne noe annet å gjøre enn å henge seg opp i kongefamilien. De er vanlige folk de også, som driter surt og raper. Har bremsespor i trusa med dårlig ånde. Eller tror dere det lukter blomst når de driter? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.9.2025 den 13.19):

Jeg har null forståelse for det valget de har gjort der, dra oppvasken ut i offentlighet på den måten. De burde skamme seg! 

Flertallet av Norges befolkning burde skamme seg. Vi får akkurat det kongehuset vi fortjener. Kongehuset er et speilbilde av folkesjelen. Kombinasjonen av ekstremfrykt for rasisme, og en ubegrenset toleranse, har gitt dere dette klovnesirkuset.

Anonymkode: 72e8e...a01

Skrevet

Dere skriver stakkars kongen.. men kommentarene i titusenvis som hagler inn med dritt om datteren skader vel kongen mer enn denne dokumentaren. 

Skrevet

Jeg tror ikke de ser andre enn seg selv og kritikken blir kun tatt til inntekt for hvor jaget og misforstått de er.

Märtha har mistet all ære og vil aldri oppnå respekt fra de normale menneskene igjen. Dette ekteskapet kommer ikke til å vare og da håper jeg hun er beredt til å betale prisen for å kaste både familien og landsmenn under bussen. 

Anonymkode: 56342...39b

Skrevet

Kongehuset er utvannet. Samfunnet har endret seg, og kongehuset er ikke det som det en gang var. Norge er ikke slik det var. Nå lever vi i et multikulturelt samfunn der samfunnet har endret seg. Kongehuset også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kongehuset er utvannet. Samfunnet har endret seg, og kongehuset er ikke det som det en gang var. Norge er ikke slik det var. Nå lever vi i et multikulturelt samfunn der samfunnet har endret seg. Kongehuset også. 

Nettopp. Kongehuset skulle være et samlende punkt for nasjonen. Nå er det blitt et hus som splitter nasjonen. Dvs det som er igjen av nasjonen, og det er ikke mye, ikke mye norsk i hvertfall. Takket være hodeløse politikere, valgt av hodeløse nordmenn. Vi er blitt en fargerik gjeng med felles skatteplikt. Det er skatteplikten som nå holder nasjonen sammen, og sammen er vi inngjerdet av en exitskatt. 

Skrevet

Nettopp. Kongehuset skulle være et samlende punkt for nasjonen. Nå er det blitt et hus som splitter nasjonen. Dvs det som er igjen av nasjonen, og det er ikke mye, ikke mye norsk i hvertfall. Takket være hodeløse politikere, valgt av hodeløse nordmenn. Vi er blitt en fargerik gjeng med felles skatteplikt. Det er skatteplikten som nå holder nasjonen sammen, og sammen er vi inngjerdet av en exitskatt. 

Veldig trist. Har alltid likt kongehuset og har følt stolthet av monarkiet. Men - jeg liker ikke selv det jeg skriver nå for jeg vil ikke være dømmende. Kongehuset er jo finansiert av folket og de er ikke bare en vanlig familie. De har plikter og oppgaver. Noe Marta misbruker ved å bruke tittelen sin. Mannen er ikke bare en narsissist men han er motbydelig og ekkel. Respektløst å komme inn på slottet for å møte hennes foreldre for fordre gang i cowboy boots og kjole. Hadde ikke tatt i han med en klype engang. Så ekkel er han. Flotte dama burde funnet seg noe bedre. Men det er ikke min sak. Hun virker hjernevasket. 
det er flaut og pinlig. Men samtidig heier jeg på henne. Hun vet ikke bedre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Og det er synd. 

Anonymkode: b12d9...657

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Flertallet av Norges befolkning burde skamme seg. Vi får akkurat det kongehuset vi fortjener. Kongehuset er et speilbilde av folkesjelen. Kombinasjonen av ekstremfrykt for rasisme, og en ubegrenset toleranse, har gitt dere dette klovnesirkuset.

Jeg vil vel si sosiale medier hvor alle kan slenge ut hva enn som faller de inn og media som jager klikk. Men rasistiske utsagn fra enkeltpersoner kan ikke alle ta ansvar for, vi kan uttrykke motstand og ta avstand, det er det mange som gjør også. 

Det å fremstille egne foreldre på denne måten, som nå blir tilgjengelig over hele verden, hvor mange seere på ingen måte kjenner til kongen slik nordmenn gjør. Det er så stygt. Jeg kan ikke ta ansvar for at de velger det, like lite som jeg kan ta æren for at vi hatt en meget raus og inkluderende konge i over 30 år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Den exitskatten står nok for fall, ligger til vurdering hos ESA for mulig brudd med EØS-regelverket. 

Men ja, det var en artig måte å se Norge på 😅 Skatt og rettigheter i folketrygden holder Norge sammen. Jeg tror og håper vi er litt mer patrioter enn som så 🙏🏻

Skrevet

Avskaff kongehuset!!  Dette er enda en spiker i kista etter Marius sine serievoldtekter og hvis liv sponses av kronprinsparet. Det er nå enda drøyere synes jeg.  Fatter ikke at dere gidder bruke tid og energi på å se denne filmen. Ignorer dem, de skjemmer seg ut

Avskaff kongehuset!!

Avskaff kongehuset!!

Anonymkode: ebb5b...ea9

Skrevet

Jeg så den faktisk i går, eller den første timen. Den koselige Durek, han som lager mat og er kjærlig, i et ekteskap med M som helt tydelig er strålende forelsket, det er jo koselig nok. Men den egotrippen hvor egoet går foran alt, hvor han skal være i fokus for en hver pris er usmakelig. De(for M er jo med) tråkker på alt og alle av mennesker M har vært glad i! Familien hennes, som har bedt om å bli utelatt, eksamammen hennes, hans familie( det er jo grove overtramp). Hun sier hun først og fremst ville ha fokus på barna sine etter det traumet de har vært gjennom men hun lar D brette ut sexliv og oppholder seg under palmene i LA? 
Det er så hemningsløst smakløst at det ikke likner noe. Og til å ønske avstand fra kongehuset og pliktene må jeg si at det fremstår rart at de tviholder på koblingene. I ‘m gonna be royal? Og han tror han skal lære M etiketteregler? Det er altså bare for ille.

Anonymkode: 73282...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...