Gå til innhold

Myke og litt løse, men "fine" bukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det ikke så bra for tiden, og da blir også toleransen min for ubehagelige sanseinntrykk forsterket (jeg har autisme). I flere år har jeg klart å bruke jeans i litt sånn mykt og stretchy stoff ute, for så heller å bytte til kosebukse når jeg kommer hjem igjen, men nå takler jeg det ikke. 

Jeg går mest i linbukser og et par cargobukser i myk bomull jeg fant for et halvt års tid siden, men linbukser blir fort litt kaldt i vinterhalvåret og cargobukser er i utgangspunktet ikke helt greit med tanke på min alder i situasjoner der det er meningen en skal være normalt kledd som voksen kvinne, eventuelt normalt/litt pent.

Å gå med joggebukser, yogapants ol. vil jo ikke gjøre det bedre, så jeg trenger litt tips. Av andre særheter kan ikke plagget gå over navlen, altså jeg bruker det som i jeans tilsvarer medium cut på høyde i livet. Jeg klarer ikke at bukser er tettsittende, som skinnyjeans, thights ol. uansett hvor mykt stoffet er, og jeg sliter med teksturen i stoffet til dressbukser, og altså jeans. Finnes det noen gode alternativer?

Anonymkode: faae9...767

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne kjole vært et alternativ? De kan jo være både ledige i fasongen og myke i stoffet og fortsatt se veldig velkledd ut. om de er lange nok kan du også droppe strømpebukser, om det er et problem, og bare ha på knestrømper.

Ellers er det jo mange myke, men pene (nok) bukser på markedet. Problemet er vel at mange av dem også er høye i livet. Kunne noe sånt fungert? https://www.gudrunsjoden.com/nb-no/klaer/bukser/trikotbukse-i-okologisk-bomull-skoggronn-s

Skrevet

Søsteren min har disse i allverdens farger, de er en gjenganger og kommer bare i nye farger for hver sesong 

De er som en joggebukse, men mye penere 

https://www.getinspired.no/klaer/bukser/dressbukser/only-poptrash-life-easy-col-pant-oy-15115847-nsky?gad_source=1&gad_campaignid=17348063984&gclid=CjwKCAjwlaTGBhANEiwAoRgXBRiozeithxxHjOAwphmjDxWpo_OYoeYGPVZN4qw__vVU13okj-ZmLhoCIuAQAvD_BwE

Anonymkode: 415a4...cd4

Skrevet
frk Nilsen skrev (16 minutter siden):

Disse tenkte jeg også å tipse om, de er i mange farger og forskjellig lengde. Er usikker på om de kanskje kan bli for høye i livet for deg, eneste. 

Anonymkode: f29c1...c21

Skrevet

Jeg har mange av de samme utfordringene som deg, men klarer å bruke superundertøy. Så bruker det under linbuksene. Ellers bruker jeg ofte kjole når jeg skal pynte meg, eller jumpsuits.

Vil absolutt anbefale å se på ulike jumpsuits. Litt tungvint å gå på do, men jeg har et par som bare dras på, uten noen glidelås bak. De med glidelås bak er definitivt mest styrete hvis man blir tissetrengt.

Anonymkode: b82b2...241

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har mange av de samme utfordringene som deg, men klarer å bruke superundertøy. Så bruker det under linbuksene. Ellers bruker jeg ofte kjole når jeg skal pynte meg, eller jumpsuits.

Vil absolutt anbefale å se på ulike jumpsuits. Litt tungvint å gå på do, men jeg har et par som bare dras på, uten noen glidelås bak. De med glidelås bak er definitivt mest styrete hvis man blir tissetrengt.

Vil legge til at du har lov til å være den du er og også bruke de klærne som får deg til å føle deg vel.

Jeg er 42 år og går i cargobukser nesten hele tiden (bortsett fra hjemme, her er det joggebukse). De kan styles med en skjorte og pensko, de kan røffes opp med boots og skinnjakke. En fin cargobukse med en skjorte over og blazer er (i mine øyne) godkjent for voksne damer. 

Ikke bruk energi på å maskere med klær, det koster for mye. 

PS. Jeg er vel den eneste som stiller i penkjole når jeg er i kirken (ser på ei niese som synger i kor). For da skal jeg sitte lenge i ro og trenger absolutt ikke unødvendige sensoriske irritasjonsmoment. Har også alltid med noe å fikle stille med. Gjerne noe å snurre på.

Skrevet

Ååå, tusen takk for alle tips! Så snille dere er 🥰

Jeg trives dessverre ikke med kjole i det hele tatt, det føles hemmende hvis de er lange, og ved korte må jeg ha strømpebukse eller liknende under, og det blir for tettsittende. Det samme gjelder superundertøy og absolutt alt i ull. Jeg kan tolerere ullundertøy på relativt korte gåturer (under 2 timer) om vinteren fordi det er hakket bedre enn å fryse veldig, men der går grensen. 

Selv om jeg har blitt mye flinkere til å ikke maskere så mye, må jeg innimellom være såkalt presentabel, så da er det greit med alternativer. 

HI

Anonymkode: faae9...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...