Lektor Doppler med tillegg Skrevet tirsdag kl 16:21 #26 Skrevet tirsdag kl 16:21 Alt langkokt er høstmat. Kjøtt i mørke..og eplekake i alle formater. Tarte tatin som favoritt. Har en god gryte med svin og eple..søndag tror jeg.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:09 #27 Skrevet tirsdag kl 22:09 Ferskt kjøtt og suppe, med sursøt løk saus - det er høstens store høydepunkt. Deretter "Rødvinsgryte" eller gryte fra Burgund som det vel heter "på fint". Bulled beef - enten på høsten eller tidlig vinter. Får-i-kål, men det lager jeg ikke selv. Det spiser vi hos svigers. Det er svigermors greie - så det spiser vi kun hos dem. Til gjengjeld kommer de til oss og spiser "våre" retter. Anonymkode: d01d0...a77
Optatium Skrevet onsdag kl 06:35 #28 Skrevet onsdag kl 06:35 Her er allerede nevnt gryter og supper, jeg er vokst opp med hakk (rett fra Østerdalen), den og lapskaus hører høsten til for meg. I tillegg syns vi hjemme det er godt med klotvilling og grøt på høsten😊
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:30 #29 Skrevet onsdag kl 07:30 Fersk suppe med bollegrøt kjøtt og grønnsaker og sursøt saus. Anonymkode: 2358e...df1
Iiiiik Skrevet onsdag kl 17:25 #30 Skrevet onsdag kl 17:25 *Miss Marple* skrev (På 16.9.2025 den 11.06): Alt langtidsstekt- og kokt, og gjerne med tykk og god saus til, hører høsten til. Høyrygg som har putret hele søndagen er en favoritt. Det lagde jeg nå i helgen, med en boks øl i sausen, og et lite sting av cayenne. Med potetmos ga det god følelse av comfort food. Er ellers enig i tipsene om suppe. Skogsoppsuppe er godt, og en kraftig kjøttsuppe. Begge deler med hjemmebakt brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå