Lektor Doppler med tillegg Skrevet tirsdag kl 16:21 #26 Skrevet tirsdag kl 16:21 Alt langkokt er høstmat. Kjøtt i mørke..og eplekake i alle formater. Tarte tatin som favoritt. Har en god gryte med svin og eple..søndag tror jeg.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:09 #27 Skrevet tirsdag kl 22:09 Ferskt kjøtt og suppe, med sursøt løk saus - det er høstens store høydepunkt. Deretter "Rødvinsgryte" eller gryte fra Burgund som det vel heter "på fint". Bulled beef - enten på høsten eller tidlig vinter. Får-i-kål, men det lager jeg ikke selv. Det spiser vi hos svigers. Det er svigermors greie - så det spiser vi kun hos dem. Til gjengjeld kommer de til oss og spiser "våre" retter. Anonymkode: d01d0...a77
Optatium Skrevet onsdag kl 06:35 #28 Skrevet onsdag kl 06:35 Her er allerede nevnt gryter og supper, jeg er vokst opp med hakk (rett fra Østerdalen), den og lapskaus hører høsten til for meg. I tillegg syns vi hjemme det er godt med klotvilling og grøt på høsten😊
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:30 #29 Skrevet onsdag kl 07:30 Fersk suppe med bollegrøt kjøtt og grønnsaker og sursøt saus. Anonymkode: 2358e...df1
Iiiiik Skrevet onsdag kl 17:25 #30 Skrevet onsdag kl 17:25 *Miss Marple* skrev (På 16.9.2025 den 11.06): Alt langtidsstekt- og kokt, og gjerne med tykk og god saus til, hører høsten til. Høyrygg som har putret hele søndagen er en favoritt. Det lagde jeg nå i helgen, med en boks øl i sausen, og et lite sting av cayenne. Med potetmos ga det god følelse av comfort food. Er ellers enig i tipsene om suppe. Skogsoppsuppe er godt, og en kraftig kjøttsuppe. Begge deler med hjemmebakt brød.
sug lut Skrevet 2 timer siden #31 Skrevet 2 timer siden Gulrotsuppe Purre- og potetsuppe Selvsagt gratinert løksuppe Trollkrem Rullade med tyttebærsyltetøy og krem Ris med tyttebærsyltetøy og fløte
Iiiiik Skrevet 1 time siden #32 Skrevet 1 time siden sug lut skrev (41 minutter siden): Gulrotsuppe Purre- og potetsuppe Selvsagt gratinert løksuppe Trollkrem Rullade med tyttebærsyltetøy og krem Ris med tyttebærsyltetøy og fløte Du er gladere i tyttebær enn meg ser jeg 😅
Himmel og hav Skrevet 1 time siden Forfatter #33 Skrevet 1 time siden Anonym bruker skrev (På 17.9.2025 den 9.30): Fersk suppe med bollegrøt kjøtt og grønnsaker og sursøt saus. Anonymkode: 2358e...df1 Har du kavring i bollegrøten? Det har nemlig vi, men jeg har skjønt at det kanskje ikke er den vanligste varianten.
Himmel og hav Skrevet 1 time siden Forfatter #34 Skrevet 1 time siden Iiiiik skrev (9 minutter siden): Du er gladere i tyttebær enn meg ser jeg 😅 Og meg 😆.
sug lut Skrevet 1 time siden #35 Skrevet 1 time siden Iiiiik skrev (18 minutter siden): Du er gladere i tyttebær enn meg ser jeg 😅 Voldsomt glad i 😁.
sug lut Skrevet 1 time siden #36 Skrevet 1 time siden Himmel og hav skrev (10 minutter siden): Har du kavring i bollegrøten? Det har nemlig vi, men jeg har skjønt at det kanskje ikke er den vanligste varianten. Nei, min oppskrift har ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå