Gå til innhold

Høstmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt langkokt er høstmat. Kjøtt i mørke..og eplekake i alle formater. Tarte tatin som favoritt. Har en god gryte med svin og eple..søndag tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferskt kjøtt og suppe, med sursøt løk saus - det er høstens store høydepunkt.  Deretter "Rødvinsgryte" eller gryte fra Burgund som det vel heter "på fint".  Bulled beef - enten på høsten eller tidlig vinter. Får-i-kål, men det lager jeg ikke selv.  Det spiser vi hos svigers.  Det er svigermors greie - så det spiser vi kun hos dem.  Til gjengjeld kommer de til oss og spiser "våre" retter.  

Anonymkode: d01d0...a77

Skrevet

Her er allerede nevnt gryter og supper, jeg er vokst opp med hakk (rett fra Østerdalen), den og lapskaus hører høsten til for meg. I tillegg syns vi hjemme det er godt med klotvilling og grøt på høsten😊

Skrevet

Fersk suppe med  bollegrøt kjøtt og grønnsaker og sursøt saus.

Anonymkode: 2358e...df1

Skrevet
*Miss Marple* skrev (På 16.9.2025 den 11.06):

Alt langtidsstekt- og kokt, og gjerne med tykk og god saus til, hører høsten til. 

Høyrygg som har putret hele søndagen er en favoritt. 

Det lagde jeg nå i helgen, med en boks øl i sausen, og et lite sting av cayenne. Med potetmos ga det god følelse av comfort food. 

Er ellers enig i tipsene om suppe. Skogsoppsuppe er godt, og en kraftig kjøttsuppe. Begge deler med hjemmebakt brød. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...