Himmel og hav Skrevet 15. september #1 Skrevet 15. september Her siler regnet ned og jeg sitter og fantaserer om langkokt og langstekt og rotgrønnsaker og alt det deilige som hører høsten til i matveien. Har dere noen retter dere er spesielt glade i på høsten? Jeg tar gjerne i mot inspirasjon til gode retter.
Anonym bruker Skrevet 15. september #2 Skrevet 15. september Fårikål er jo selvsagt. Ordentlig ertesuppe kokt på knoke og gule erter, med biter av gulrot og en finhakket løk som koker med. Anonymkode: 2358e...df1
frk Nilsen Skrevet 15. september #3 Skrevet 15. september Gulasj, Får i kål, Bouef bourguignon, alt som er langtidskokte gryter egentlig. Gjerne med kremet potetmos eller surdeigsbrød/foccacia til
Anonym bruker Skrevet 15. september #4 Skrevet 15. september Fransk lammegryte! En tomatbasert gryte. Veldig god. Vi gjør noe ala denne, men uten bønner og med sellerirot i tillegg. https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/fransk-lammegryte/ Anonymkode: d24ba...7bb
Superdolly Skrevet 15. september #5 Skrevet 15. september Viltgryter av alle slag, i tillegg til det som er nevnt.
Anonym bruker Skrevet 15. september #6 Skrevet 15. september Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Fårikål er jo selvsagt Ja, fårikål er en selvfølge. Anonymkode: b2b65...dbd
Anonym bruker Skrevet 15. september #7 Skrevet 15. september Lapskaus, både lys og mørk er godt synes jeg, men ungene foretrekker mørk. Anonymkode: 81692...cb6
amandine Skrevet 15. september #8 Skrevet 15. september Jeg er veldig glad i supper, ordentlig betasuppe eller minestronesuppe, eller fransk løksuppe. Jeg liker de «klare»suppene, ikke gulrotsuppe eller potetsuppe eller sånt. Og så frikassé, lamme- eller bolle- eller kyllingfrikassé. Og eplekake i forskjellige varianter.
Himmel og hav Skrevet 15. september Forfatter #9 Skrevet 15. september Så mye godt! Jeg tror egentlig jeg bør slutte i jobben og bli hjemmekokk på heltid i noen uker .
Væpnet dame Skrevet 15. september #10 Skrevet 15. september Høsten er tiden for gode supper gresskarsuppe, grønnsakssuppe, potetsuppe, løksuppe osv. og da med godt, hjemmelaget surdeigsbrød og meierismør
amandine Skrevet 15. september #11 Skrevet 15. september (endret) Himmel og hav skrev (1 time siden): Så mye godt! Jeg tror egentlig jeg bør slutte i jobben og bli hjemmekokk på heltid i noen uker . Da kommer jeg på besøk! Synes det er så deilig å spise mat jeg ikke har laget selv… Endret 15. september av amandine
Himmel og hav Skrevet 15. september Forfatter #12 Skrevet 15. september amandine skrev (1 minutt siden): Da kommer jeg på besøk! Synes det er så deilig å spise mat jeg ikke har laget selv… Velkommen skal du være!
Anonym bruker Skrevet 15. september #13 Skrevet 15. september Lammefrikasse er favoritten Anonymkode: b8d4d...3c3
amandine Skrevet 15. september #14 Skrevet 15. september Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Lammefrikasse er favoritten Anonymkode: b8d4d...3c3 Det er jeg enig i! Kjempegodt!
Tekla123 Skrevet 15. september #15 Skrevet 15. september Supper, hønsefrikasse, fårikål, "høstens beste lammegryte" (den heter det), min egenkomponerte rødvinkjøttgryte, gulasj, alt jeg kan lage i slow cooker egentlig 🤩
Anonym bruker Skrevet 15. september #16 Skrevet 15. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Lammefrikasse er favoritten Anonymkode: b8d4d...3c3 Og hønsefrikasse! Anonymkode: 2358e...df1
Anonym bruker Skrevet 15. september #17 Skrevet 15. september Fårikålkjøtt kokt i brun saus med poteter og gulrøtter er en favoritt her. Anonymkode: 4cf0d...2b5
Anonym bruker Skrevet 15. september #18 Skrevet 15. september Fersk kjøtt og suppe Anonymkode: a8f02...21d
Anonym bruker Skrevet 16. september #19 Skrevet 16. september Lammelår er jo aldri feil. Anonymkode: 2358e...df1
Anonym bruker Skrevet 16. september #20 Skrevet 16. september Langtidsstekte nakkekoteletter er også veldig godt, og enkelt. Anonymkode: 81692...cb6
Himmel og hav Skrevet 16. september Forfatter #21 Skrevet 16. september Anonym bruker skrev (8 timer siden): Fersk kjøtt og suppe Anonymkode: a8f02...21d Det er bare det aller beste som finnes!
*Miss Marple* Skrevet 16. september #22 Skrevet 16. september Alt langtidsstekt- og kokt, og gjerne med tykk og god saus til, hører høsten til. Høyrygg som har putret hele søndagen er en favoritt.
prebs Skrevet 16. september #23 Skrevet 16. september Jeg vil ikke kalle det en "rett" akkurat, men jeg elsker norske epler om høsten! Da er de fantastisk gode. Så jeg lager en del eplekake om høsten. (Til å ha til kaffen etter fårikålen 😉
frk Nilsen Skrevet 16. september #25 Skrevet 16. september Nå skal jeg lage potet og kikertcurry med naanbrød. Varm og god tomatisert gryte som passer godt i høstværet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå