Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:34 #26 Skrevet tirsdag kl 13:34 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kommer en mor inn på akutt psykiatrisk grunnet selvmordsforsøk er det legitimt å melde Bv for å ivareta barna. Sjekke hvordan de har det. Å vokse opp med psykisk syke foreldre gir grunn til å tro at det kan være en svært belastende situasjon for barna, frykt for foreldrene og vurdering av omsorgsevne. Blir man lagt inn for brudd i ankelen er det en helt annen sak. Kjenner ei som ble lagt inn nå grunnet selvmordsforsøk, der ble barn 17 år hentet og bor nå hos familie. Bvt hentet han. Mor er ikke i stand til å ta seg av barna, og barna trenger beskyttelse og omsorg. Anonymkode: 5b5b8...e56 Ja, jeg er ikke uenig i noe av dette. De jeg har svart er folk som har påstått det er rutine å kontakte barnevern om en aleneforelder er på sykehus. Anonymkode: 2ed09...9ec
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 16:02 #27 Skrevet tirsdag kl 16:02 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber med dette. Dersom sykehuset kontaktet barneverntjenesten om et identifiservart barn, er det å melde bekymring. Dét har et sykehus lov til enten ved samtykke fra foreldrene eller når lovkravet jeg forklarte lenger oppe er oppfylt. Det finnes ingen juridisk mellomting her. Anonymkode: 2ed09...9ec Riktig! Og de setter da i gang med en undersøkelse som kan være veldig belastende for familien. Anonymkode: 19591...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå