Gå til innhold

Ferie 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke ferieplaner i utlandet har dere neste år? 

I 2026 tenker vi spandere på oss en litt finere ferie enn vanlig. vi kan dra påske, sommer eller høstferie. Vi har sett litt på japan, Thailand, Italia og Kroatia. Vi heller nå mer mot å "holde oss" i Europa siden vi er lite reisevante. 

Noen som kan komme med gode tips? Jeg heller mot å bestille hus og flybilletter og kanskje leie bil. Noen som kan tipse om fin plass i Italia? :D

Anonymkode: 5654b...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I 2026 tenker vi spandere på oss en litt finere ferie enn vanlig. vi kan dra påske, sommer eller høstferie. Vi har sett litt på japan, Thailand, Italia og Kroatia. Vi heller nå mer mot å "holde oss" i Europa siden vi er lite reisevante. 

Noen som kan komme med gode tips? Jeg heller mot å bestille hus og flybilletter og kanskje leie bil. Noen som kan tipse om fin plass i Italia? :D

Jeg kan helt sikkert peke i rett retning hvis du sier noe om budsjett , hva slags bolig du er ute etter og hva dere ønsker fra stedet dere skal være 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg kan helt sikkert peke i rett retning hvis du sier noe om budsjett , hva slags bolig du er ute etter og hva dere ønsker fra stedet dere skal være 😊

Litt usikker på budsjett, men tenker ca 110 000. Men så billig som mulig egentlig. 
Vi har 3 barn i alder 15 år og oppover. De er alle glade i tivoli og jeg er glad i dyrevennlige zoo . 
Vi vil ha minst 3 soverom med fin utsikt og litt hage. Vi bruker osm regel litt på bra bolig nr vi reiser. 

Ikek så kravstore egentlige. Vil lage frokost / lunch hjemme og middag ute :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt usikker på budsjett, men tenker ca 110 000. Men så billig som mulig egentlig. 
Vi har 3 barn i alder 15 år og oppover. De er alle glade i tivoli og jeg er glad i dyrevennlige zoo . 
Vi vil ha minst 3 soverom med fin utsikt og litt hage. Vi bruker osm regel litt på bra bolig nr vi reiser. 

Ikek så kravstore egentlige. Vil lage frokost / lunch hjemme og middag ute :D 

110 for en uke på boligen mener du eller totalt for hele ferien? Tivoli? Hm… da blir det Gardasjøen tenker jeg. 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

110 for en uke på boligen mener du eller totalt for hele ferien? Tivoli? Hm… da blir det Gardasjøen tenker jeg. 😊

På reisen og boligen tenker jeg. pluss helst en del til lommepenger :D Men vi aner ikke hva det kan komme på så mulig vi må bruke mer?  Gardasjøen har vi snakket om ja !! :D :D

Skrevet

På reisen og boligen tenker jeg. pluss helst en del til lommepenger :D Men vi aner ikke hva det kan komme på så mulig vi må bruke mer?  Gardasjøen har vi snakket om ja !! :D :D

Tivoli/ fornøyelsespark begrenser mulighetene litt her og da tenker jeg Gardaland òg Gardasjøen. Det kommer i grunn helt an på hvordan bolig dere ønsker og hvor billige flybilletter dere får tak i😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Tivoli/ fornøyelsespark begrenser mulighetene litt her og da tenker jeg Gardaland òg Gardasjøen. Det kommer i grunn helt an på hvordan bolig dere ønsker og hvor billige flybilletter dere får tak i😊

Tviloli er ikke ett absolutt must egentlig. Men Gardasjøen har alltid stått høyt på ønskelisten min.
Hvilet flyselskap bør vi bruke? Og hvor på nettet finner man bolig på mest mulig sikker måte? Jeg har kun brukt booking.com og AirBnB tidligere :D Lønner det seg å bestille allerede nå eller kan det være lurere (prismessig) i januar? 

Sjekker ut Gardaland på nett nå ❤️ 

Tusen takk for at du gidder hjelpe meg.

Skrevet

Tviloli er ikke ett absolutt must egentlig. Men Gardasjøen har alltid stått høyt på ønskelisten min.
Hvilet flyselskap bør vi bruke? Og hvor på nettet finner man bolig på mest mulig sikker måte? Jeg har kun brukt booking.com og AirBnB tidligere :D Lønner det seg å bestille allerede nå eller kan det være lurere (prismessig) i januar? 

Sjekker ut Gardaland på nett nå ❤️ 

Tusen takk for at du gidder hjelpe meg.

Jeg ville sjekket priser på fly allerede nå og sjekket hos flere selskaper. Airbnb fungerer godt og vi har brukt det mange ganger og har alltid blitt godt fornøyd. 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg ville sjekket priser på fly allerede nå og sjekket hos flere selskaper. Airbnb fungerer godt og vi har brukt det mange ganger og har alltid blitt godt fornøyd. 😊

Da skal jeg sjekke ut litt på Airbnb :D

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da skal jeg sjekke ut litt på Airbnb :D

Gjør det😊

Skrevet

Vi vurderer interrail, enten Italia eller England

Anonymkode: 6417f...1f0

Skrevet

Både guttungen og jeg trenger forutsigbarhet og kjente ting, så vi holder oss i Norge eller Danmark. En liten tur innom Tyskland klarer vi også. Og London, for der har jeg vært flere ganger. 

Har veldig lyst å ta han med til London neste år, men vi må vente å se hva som passer. Han var ikke klar for "storbykaos" i år, kanskje neste år. 

Sånn er feriene når både mor og barn har autisme/adhd. Autismen er verst ift ferier, men får det til 🖖

Anonymkode: a4db6...eca

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har feriert i Italia mange ganger de siste årene, aldri leid hus, men høy standard leiligheter med felles svømmebasseng og strøken utsikt. Leier gjerne via Booking.com og har aldri betalt mer enn 25 tusen for 2 uker. Ved Gardasjøen i fjor betalte vi 10 tusen for 8 dager i juni. Da hadde vi leilighet til 6, selv om vi var to, rett og slett for disse leilighetene hadde utsikt. Bruker aldri airbnb. Har alltid kjøkken, men spiser ute hver dag. Fly til Bergamo eller Milano, så er det noen få timers kjøring til Garda. Du flyr rimelig til Bergamo og leier bil derfra. 110 tusen hadde jeg faktisk ikke klart å bruke på en uke, selv om jeg koste meg aldri så mye. For den summen kunne jeg dratt 2-3 ganger :) 

Skrevet

Anbefaler Amalfikysten. Vi var der i juni, mer enn varmt nok, mye folk, men ikke ekstremt mye folk.

Tok fly til Napoli og bestilte "taxi" fra flyplass til hotell. På amalfi anbefaler jeg ikke bil, trange gater, små byer og dårlig med parkering. Vi leide scooter eller tok båt fra by til by. Fantastisk uke, fantastisk sted, men hadde droppet å dra dit i juli/august, for varmt og for mye folk.

Neste år vurderer vi tog, alpene osv.

Anonymkode: 039db...ec8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi vurderer interrail, enten Italia eller England

Jeg har vært på interrail i England, og det anbefales på det sterkeste. Kjøpte railpass og såvidt jeg husker kunne det brukes hele Storbrittania :D 

HI

Skrevet
prekæs skrev (3 timer siden):

Jeg har feriert i Italia mange ganger de siste årene, aldri leid hus, men høy standard leiligheter med felles svømmebasseng og strøken utsikt. Leier gjerne via Booking.com og har aldri betalt mer enn 25 tusen for 2 uker. Ved Gardasjøen i fjor betalte vi 10 tusen for 8 dager i juni. Da hadde vi leilighet til 6, selv om vi var to, rett og slett for disse leilighetene hadde utsikt. Bruker aldri airbnb. Har alltid kjøkken, men spiser ute hver dag. Fly til Bergamo eller Milano, så er det noen få timers kjøring til Garda. Du flyr rimelig til Bergamo og leier bil derfra. 110 tusen hadde jeg faktisk ikke klart å bruke på en uke, selv om jeg koste meg aldri så mye. For den summen kunne jeg dratt 2-3 ganger :) 

Godt å høre.

HI 

Skrevet

Herlighet, det er evigheter til, hvem tenker på neste års ferie nå???

Anonymkode: 33b06...db8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ❤️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Flybilletter er billigst lenge før kommende sommer. Vi pleier bestille senest i oktober.

Skrevet
49 minutes ago, Anonym bruker said:

Haha helt enig, orker ikke å tenke på sommerferien før rundt 17 mai

Anonymkode: 3fef5...84c

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (58 minutter siden):

Flybilletter er billigst lenge før kommende sommer. Vi pleier bestille senest i oktober.

Hi hi skjønner ikke at noen skal ha problem med at jeg vil kose meg med det ❤️ 
Tenker jo ikke alle andre må gjøre det samme ❤️ Men vi tenker bestille så tidlig som mulig ja :D

Takk for hjelp. Har landet på Gardasjøen nå, og muligens reise litt rundt i tillegg ...

Skrevet

Jeg eier et feriehus på Sicilia. Reiser 2-3 uker dit. Og så blir det en ferietur til pappa i Danmark og 1 uke i Skottland eller Irland, er planen 

Anonymkode: 79c71...cd1

Skrevet

Neste sommer er planen å kjøre til feriehus i Spania eller Frankrike. Bruke en uke ned, ha to uker i hus og så bruke to uker på returen med god tid i enten dolomittene eller pyrineene med masse fotturer. 

Anonymkode: 49292...928

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har vært på interrail i England, og det anbefales på det sterkeste. Kjøpte railpass og såvidt jeg husker kunne det brukes hele Storbrittania :D 

HI

Ja vi har sett på britrailpass da barna fortsatt er gratis med dette passet.😊

Må bare se an flypriser først 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hi hi skjønner ikke at noen skal ha problem med at jeg vil kose meg med det ❤️ 
Tenker jo ikke alle andre må gjøre det samme ❤️ Men vi tenker bestille så tidlig som mulig ja :D

Takk for hjelp. Har landet på Gardasjøen nå, og muligens reise litt rundt i tillegg ...

Var forresten på interrail i nord italia for et par år siden. Da bodde vi i Brescia og toget ut til Gardasjøen/Sirimione og til Iseo. Nydelige steder og dit vil vi tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...