Gå til innhold

Hvorfor er raddisene så glad i Palestina

Anbefalte innlegg

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (2 timer siden):

Hvordan hadde det gått hvis du satte deg litt mer inn i ting før du uttalte deg? 

Palestinere er ikke én type mennesker. De jeg kjenner, som jobber ved et universitet på Vestbredden, er mer liberale enn en del andre. 

Vet du forresten at det bor omtrent 50000 kristne (arabiske) palestinerne i Palestina? 

Det er ganske tydelig at du mener at disse menneskene er annenrangs, en slags primitive undermennesker. 

Hva tror du forresten de konservative jødene mener om homofili og kvinners rettigheter? 

Det er mulig å ha flere tanker i hodet på en gang. Man kan mene at det er galt å meie ned en hel befolkning uten å være 100% enig i alt alle som bor der mener. 

Og ja, jeg ser ned på alle folk og kulturer som ikke bygger opp om grunnleggende menneskerettigheter - enten de er muslimer, strengt kristne eller hva det måtte være. Dette inkluderer kristne samfunn både i feks USA og Norge. Det er drittkulturer, rett og slett. 

Anonymkode: 42083...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor har raddisene alltid vært så opptatt av Palestina? Og ikke noe særlig andre folk og land? 

Anonymkode: e7853...b9e

Jeg vet ikke, men har lagt merke til det samme. Har ikke sett dem gå bananas utenfor den Kinesiske ambasaden liksom. Mulig det har mere med hatet overfor motparten å gjøre (israel), en noen egentlig omsorg for Palestina?

Anonymkode: 2e72b...cc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men det gav seg fort da, Palestina har de drevet med i 60 år+

Ja, når det gjelder palestina, tar entusiasmen tydelig vis aldri slutt

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men det gav seg fort da, Palestina har de drevet med i 60 år+

Tja. Jeg gikk i demonstrasjonstoget i 1989 etter massakren på den Himmelske Freds Plass, det demonstreres fremdeles inn i dette årtusen, og vandreminnesmerket reistes i Oslo i 2022. 

Skrevet
sug lut skrev (11 minutter siden):

Tja. Jeg gikk i demonstrasjonstoget i 1989 etter massakren på den Himmelske Freds Plass, det demonstreres fremdeles inn i dette årtusen, og vandreminnesmerket reistes i Oslo i 2022. 

Ja, det er vel dessverre slik at disse litt mindre og fredelige demonstrasjonene drukner fullstendig i alt oppstyret rundt palestinaaktivistene. Det eneste vi andre får med oss av den grunn, er jo nettopp Palestina. Det kaukes og ropes om dette dag og natt har jeg inntrykk av. At de ikke går lei.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nå er jo Palestina en helt spesiell sak. Det finnes ikke et annet land som har blir tatt av det internasjonale samfunnet, delt med en ny gruppe mennesker der det var forventet at man skulle gi fra seg områder, for så å bli okkupert, drept og fordrevet av de du skulle dele landet med. 
Når det er sagt jobber ofte raddisene for svake grupper, også andre land eller folk. 

Hilsen ikke raddis

Anonymkode: cd2b6...1cd

Dette er bare tull. Israel ble opprettet i landområdet Palestina styrt at Storbritannia hvor det bodde både jøder og arabere. Halvparten ble gitt til det som i dag er Jordan - hvor det bor 80 % palestinere, og resten skulle deles mellom jøder og arabere som bodde der. Det samme skjedde i andre deler av verden på samme tid - da kolonimakter trakk seg tilbake, men det er bare her islam ikke kunne godta at en ikke muslimsk stat skulle opprettes midt i deres herredømme. 

Anonymkode: f9e97...b7e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men du synes ikke personer som står på den andre siden av den politiske skalaen enn deg selv, som f.eks er mot abort og for retten til å bære våpen (som Charlie Kirk) er annenrangs? Primitive undermennesker?

Anonymkode: 24e84...aa1

Nei? 

Skrevet

Hvis det er til noen trøst så hater de USA like meget som de hater Israel.

Anonymkode: df4b9...f67

Skrevet
sug lut skrev (17 timer siden):

Dette er jo historieløst igjen. De såkalte "raddisene" er/har vært "opptatt av" undertrykkelse, folkemord og manglende menneskerettigheter i mange land og mot mange grupper, jeg nevner i fleng folkemordet i Armenia, Sør-Afrika under apartheid, Myanmar, uigurer i Kina og altså Palestina-saken. Samt en rekke andre, inkludert kurderne.

Nettopp.

Det heter solidaritet.

Anonymkode: 312f1...381

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er vel dessverre slik at disse litt mindre og fredelige demonstrasjonene drukner fullstendig i alt oppstyret rundt palestinaaktivistene. Det eneste vi andre får med oss av den grunn, er jo nettopp Palestina. Det kaukes og ropes om dette dag og natt har jeg inntrykk av. At de ikke går lei.

Når flest mulig er opplyst, så blir det nok stille

Anonymkode: 312f1...381

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg snakker om majoriteten av palestinere her, selvsagt, ikke unntakene. Det finnes alltid unntak. 

Hvordan den generelle situasjonen for for eksempel jenter og kvinner er i Palestina, kan du lese om på Landinfos sider. 

Ortodokse jøder er heldigvis fortsatt en minoritet i Israel. 

Etterlyser svar på mine innlegg.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...