Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:35 #101 Skrevet mandag kl 18:35 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Joda, mange støtter henne. Se bare på videolinken over her. Selv min snille gamle mamma sa noe sånt som ‘Jaja, dumt når folk blir drept, men han kan skylde seg selv.’ Trist, men sånn er det. Anonymkode: 85194...326 Åh, din mamma støtter henne, så da støtter alle på venstresiden henne. Fantastisk konklusjon. Kan du vise meg link til én norsk person (bortsett fra mamma) som syns at uttalelsen var okay? Jeg er fornøyd med én. Anonymkode: 1065d...b59
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:42 #102 Skrevet mandag kl 18:42 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Joda, mange støtter henne. Se bare på videolinken over her. Selv min snille gamle mamma sa noe sånt som ‘Jaja, dumt når folk blir drept, men han kan skylde seg selv.’ Trist, men sånn er det. Anonymkode: 85194...326 Det må være lov å påpeke at han selv jobbet for å bevare en våpenpolitikk som gjør skytevåpen for tilgjengelig. At han syns skoleskyting og småbarn som dreper hverandre var en ok pris å betale for å ha våpen så tilgjengelig. Våpenforkjempere i USA sier ofte “guns don’t kill people, people kill people”. Det er jo ikke direkte feil, men færre hadde skutt andre om det var vanskeligere å få tak i våpen og ikke minst, om man ikke kunne få lisens for å bære våpen på ukeshandling på Walmart og på den lokale lekeplassen. Morsomt er det likevel ikke, en far ble drept foran barna sine. en meningsytrer ble drept for å ha ytret meningene sine. Ingen demokratiforkjempere jubler for sånt. Altså var Kaur på feil plass. Anonymkode: 42336...e78
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:10 #103 Skrevet mandag kl 19:10 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Åh, din mamma støtter henne, så da støtter alle på venstresiden henne. Fantastisk konklusjon. Kan du vise meg link til én norsk person (bortsett fra mamma) som syns at uttalelsen var okay? Jeg er fornøyd med én. Anonymkode: 1065d...b59 Nei, jeg sa aldri ‘alle.’ Det var dine ord. Jeg sa ‘mange.’ Anonymkode: 85194...326
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:11 #104 Skrevet mandag kl 19:11 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Ok, det er helt sikkert et slags “deep left” som vi sosialister ikke kjenner til som “noen” prøver å skjule for oss. Utrolig at det kan være så vanskelig å innrømme at det finnes dårlige mennesker på venstresiden og. Når enkelte her var sikker på at han var høyreekstreist, da var tonen helt annerledes. Det er så mye hykleri her inne. Anonymkode: 24059...719
Østerdølen Skrevet mandag kl 19:22 #105 Skrevet mandag kl 19:22 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fant du det på bare??? Anonymkode: 2e27c...539 Nei, jeg leste det, noe du også kan gjøre. Å sitere er å gjengi tekst, det har jeg ikke gjort og derfor skal jeg heller ikke linke på noen vis.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:39 #106 Skrevet mandag kl 19:39 Østerdølen skrev (15 minutter siden): Nei, jeg leste det, noe du også kan gjøre. Å sitere er å gjengi tekst, det har jeg ikke gjort og derfor skal jeg heller ikke linke på noen vis. Når du påstår at du lest noe gjengir du det du har lest. Det er å sitere. At du påstår at du har lest noe uten å gjengi hva du har lest er å finne på. Jeg har sitert FBI og familien til morderen, de sier at han var venstrevridd. Jeg finner ingen artikler hos CNN som påstår annet. Anonymkode: 2e27c...539
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:44 #107 Skrevet mandag kl 19:44 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Utrolig at det kan være så vanskelig å innrømme at det finnes dårlige mennesker på venstresiden og. Når enkelte her var sikker på at han var høyreekstreist, da var tonen helt annerledes. Det er så mye hykleri her inne. Anonymkode: 24059...719 Du har ikke lest mine innlegg om du mener at jeg ikke vet at det finns råtne epler i alle kurver. Her svarer jeg på en antydning om at Kaur representerer det venstresiden “egentlig mener” men som “ikke skulle være så offentlig”. Jeg er personlig heller ikke ansvarlig for “tonen” og påstanden om hykleri forutsetter ar du vet at det er de samme personene som uttaler seg. For meg var det relativt fjernt at drapspersonen her skulle være høyreekstrem. Drapsmenn generelt, kanskje litt høyere representasjon blant høyreekstreme men hvorfor skulle de drepe sine egne? Anonymkode: 42336...e78
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:15 #108 Skrevet mandag kl 20:15 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, jeg sa aldri ‘alle.’ Det var dine ord. Jeg sa ‘mange.’ Anonymkode: 85194...326 Men du kan ikke vise til én norsk person som støtter henne? Anonymkode: 1065d...b59
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:33 #109 Skrevet mandag kl 20:33 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men du kan ikke vise til én norsk person som støtter henne? Anonymkode: 1065d...b59 Folk sier det hele tiden. Spør på jobben din i morgen, spør venner, spør familie. Du finner helt sikkert noen blant dem som er enig i hennes uttalelser. Som sagt, moren min var enig med henne, og i dag på jobben var det en kollega som mente hun var inne på noe. Kirk var jo angivelig høyreekstrem i følge norsk presse, og folk kjøper det. De slenger på at de ikke støtter drap, meeeeen… Anonymkode: 85194...326
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:43 #110 Skrevet mandag kl 20:43 Jeg hadde både hørt om han, sett flere videoer, og tenkt at han er ekstremt radikal og at vi ikke deler så mange meninger før han ble drept. Mange som har hørt om han. Han er ikke helt ny i gamet. Han har hisset på seg mange, og han likte deg. Husker første videoen jeg så av han der han han mente at Skandinavia ikke fungerte økonomisk og ikke beskyttet de svake i samfunnet… Jeg forsvarer ikke drap. På noen. Men jeg ser også ironien i at han mente at det var en menneskerett å ha våpen, og han forsvarte det å ha og bruke våpen sterkt. For likevel var det loven han var så sterkt for som skulle felle han. Anonymkode: 3836f...1ad
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:55 #111 Skrevet mandag kl 20:55 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Folk sier det hele tiden. Spør på jobben din i morgen, spør venner, spør familie. Du finner helt sikkert noen blant dem som er enig i hennes uttalelser. Som sagt, moren min var enig med henne, og i dag på jobben var det en kollega som mente hun var inne på noe. Kirk var jo angivelig høyreekstrem i følge norsk presse, og folk kjøper det. De slenger på at de ikke støtter drap, meeeeen… Anonymkode: 85194...326 Han var jo rimelig ekstrem. Det er ganske ekstremt av en far å si at han ville ha bestemt at hans voldtatte tiåring skulle føde overgriperens barn. Det er faktisk ikke sånn at å mene at denne mannen hadde grusomme meninger er det samme som å mene at han fortjente å bli drept. Anonymkode: 42336...e78
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 01:48 #112 Skrevet tirsdag kl 01:48 Vance i Charlie Kirk-podkast: Truer med å gå etter «liberale grupper» Trump-regjeringen mener organisasjoner på venstresiden oppfordrer til politisk vold. Nå skal disse «elimineres». Ifølge New York Times’ kilder skal flere ministre og departementer allerede være i gang med å identifisere organisasjoner på ytre venstreside i amerikansk offentlighet. Det skal ifølge Miller være snakk om «en nasjonal terrorbevegelse», og kampen mot denne skal skje i Kirks navn, lovet han. – Med Gud som vitne skal vi bruke alle ressurser vi har for å identifisere, forstyrre, eliminere og ødelegge dette nettverket og gjøre Amerika trygt igjen for det amerikanske folket, sa Miller. https://www.vg.no/nyheter/i/Oo4d11/j-d-vance-steppet-inn-som-programleder-i-charlie-kirks-podkast Charlie Kirk tilsvarer Horst Wessel. Det som nå skjer i USA tilsvarer det som skjedde i Tyskland etter Riksdagsbrannen. Det er slående hvor likt historien gjentar seg. Anonymkode: 2e27c...539
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 03:16 #113 Skrevet tirsdag kl 03:16 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Folk sier det hele tiden. Spør på jobben din i morgen, spør venner, spør familie. Du finner helt sikkert noen blant dem som er enig i hennes uttalelser. Som sagt, moren min var enig med henne, og i dag på jobben var det en kollega som mente hun var inne på noe. Kirk var jo angivelig høyreekstrem i følge norsk presse, og folk kjøper det. De slenger på at de ikke støtter drap, meeeeen… Anonymkode: 85194...326 Jeg har som sagt ikke hørt en eneste som har sagt dette, verken på tv, aviser eller blant mine bekjente. Det er svært merkelig at du vet om så mange, men ikke kan vise til noen som offentlig har ytret dette. Det er jo nesten som man tror at du finner det på. Anonymkode: 1065d...b59
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:53 #114 Skrevet tirsdag kl 06:53 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Er det ikke ironisk at den samme venstresiden som jublet over å "deplatforme" folk fordi de hadde "feil meninger" før nå skriker og roper opp om ytringsfrihet, at folk må få si og mene hva de vil uten at det skal få konsekvenser? Jeg ler meg nesten ihjel altså. Link: https://bsky.app/profile/asharangappa.bsky.social/post/3lyre7fpuzc2h Link: https://i.redd.it/lecgkuanl7pf1.jpeg Anonymkode: 2e27c...539 Jeg kan ikke for det. Jeg kjenner en viss skadefryd over at venstresiden endelig får smake sin egen medisin. Anonymkode: 84dd9...2d0
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 07:19 #115 Skrevet tirsdag kl 07:19 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vance i Charlie Kirk-podkast: Truer med å gå etter «liberale grupper» Trump-regjeringen mener organisasjoner på venstresiden oppfordrer til politisk vold. Nå skal disse «elimineres». Ifølge New York Times’ kilder skal flere ministre og departementer allerede være i gang med å identifisere organisasjoner på ytre venstreside i amerikansk offentlighet. Det skal ifølge Miller være snakk om «en nasjonal terrorbevegelse», og kampen mot denne skal skje i Kirks navn, lovet han. – Med Gud som vitne skal vi bruke alle ressurser vi har for å identifisere, forstyrre, eliminere og ødelegge dette nettverket og gjøre Amerika trygt igjen for det amerikanske folket, sa Miller. https://www.vg.no/nyheter/i/Oo4d11/j-d-vance-steppet-inn-som-programleder-i-charlie-kirks-podkast Charlie Kirk tilsvarer Horst Wessel. Det som nå skjer i USA tilsvarer det som skjedde i Tyskland etter Riksdagsbrannen. Det er slående hvor likt historien gjentar seg. Anonymkode: 2e27c...539 Synes det ligner mer på Joseph McCarthy Anonymkode: 2c591...3e3
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:27 #117 Skrevet tirsdag kl 15:27 Anonym bruker skrev (22 timer siden): En høyreekstremist som var sammen med en transperson? Den var ny. Anonymkode: 85194...326 Konservative politikere (f.eks Trump) er utro over en lav sko. De er på Grindr. De betaler elskerinnens abort. Osv. osv. Så helt utenkelig er det vel ikke. Tiden får vel vise hva som er tilfellet. Anonymkode: 5ee0e...d79
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #118 Skrevet tirsdag kl 16:45 Anonym bruker skrev (1 time siden): Konservative politikere (f.eks Trump) er utro over en lav sko. De er på Grindr. De betaler elskerinnens abort. Osv. osv. Så helt utenkelig er det vel ikke. Tiden får vel vise hva som er tilfellet. Anonymkode: 5ee0e...d79 Han er venstreekstrem. Ferdig snakka. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Anonymkode: 85194...326
Østerdølen Skrevet tirsdag kl 18:24 #119 Skrevet tirsdag kl 18:24 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han er venstreekstrem. Ferdig snakka. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Anonymkode: 85194...326 Ja, fordi vi vet ikke enda.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:44 #120 Skrevet tirsdag kl 18:44 Østerdølen skrev (18 minutter siden): Ja, fordi vi vet ikke enda. Oi oi oi hehe. Anonymkode: 24059...719
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:47 #121 Skrevet tirsdag kl 18:47 Trump vurderer å forby "Antifa". Hva kalles noen som er anti-antifa? Historien står for døren. https://www.foxnews.com/video/6379526207112 Anonymkode: 2e27c...539
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:58 #122 Skrevet tirsdag kl 18:58 Link: https://x.com/EricLDaugh/status/1967689437770301549 Anonymkode: 2e27c...539
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:20 #123 Skrevet tirsdag kl 19:20 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Link: https://x.com/EricLDaugh/status/1967689437770301549 Anonymkode: 2e27c...539 Lærerstanden er jo til også for de konservative. Ser ut til at det glemmes innimellom. Hvis noen lærere virkelig har vist støtte til drapsmannen, tenker jeg de ikke er så egnet for yrekt sitt faktisk. Anonymkode: 84dd9...2d0
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:21 #124 Skrevet tirsdag kl 19:21 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Lærerstanden er jo til også for de konservative. Ser ut til at det glemmes innimellom. Hvis noen lærere virkelig har vist støtte til drapsmannen, tenker jeg de ikke er så egnet for yrekt sitt faktisk. Anonymkode: 84dd9...2d0 Spørs jo hva en her ligger i “støtte”. Anonymkode: 42336...e78
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:38 #125 Skrevet tirsdag kl 19:38 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Lærerstanden er jo til også for de konservative. Ser ut til at det glemmes innimellom. Hvis noen lærere virkelig har vist støtte til drapsmannen, tenker jeg de ikke er så egnet for yrekt sitt faktisk. Anonymkode: 84dd9...2d0 Jeg er sikker på at det dreier seg mer om hva enkelte på høyresiden føler heller enn hva som er objektive fakta. Tenk deg å bruke 10-20+ år på en utdanning og et yrke, å virkelig engasjere deg i jobben, og så miste muligheten for å noensinne igjen utøve yrket for noe noen følte var feil sagt. Anonymkode: 2e27c...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå