Anonym bruker Skrevet 12. september #1 Skrevet 12. september Hvorfor visste vi ikke om Charlie Kirk, hadde han ingen ting å fortelle oss? I ettertid tenker jeg at det var nettopp det han hadde. Derfor visste vi ingen ting. Det var alt for riktig og sant det budskapet han forsøkte å formidle. Anonymkode: 2f99d...887
Anonym bruker Skrevet 12. september #2 Skrevet 12. september https://www.standard.co.uk/news/world/charlie-kirk-controversial-debates-death-b1247371.html Fyren var spik spenna gærn! Anonymkode: 98453...16b
Anonym bruker Skrevet 12. september #3 Skrevet 12. september At du ikke følger med kan du da ikke legge på andre! Anonymkode: 1065d...b59
Anonym bruker Skrevet 12. september #4 Skrevet 12. september Han var en aktivist på høyresiden, i USA, hvorfor i allr dager skulle vi hørt om han? Men at han ble skutt var ikke greit, derfor har vi hørt om han nå. Anonymkode: 5c13e...83a
Anonym bruker Skrevet 12. september #5 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor visste vi ikke om Charlie Kirk, hadde han ingen ting å fortelle oss? I ettertid tenker jeg at det var nettopp det han hadde. Derfor visste vi ingen ting. Det var alt for riktig og sant det budskapet han forsøkte å formidle. Anonymkode: 2f99d...887 En maga podkaster som synes abort er verre enn holocaust? Hva er det du mener media har skjult for deg her egt? Anonymkode: f287f...826
Anonym bruker Skrevet 12. september #6 Skrevet 12. september Empati er en sykdom… Anonymkode: 071f1...ca0
Anonym bruker Skrevet 12. september #7 Skrevet 12. september Det som er verdt å bite seg merke i her, er at SoMe var før MSM. Og gæmliser uten riktig algoritme, som meg, visste knapt hvem det var. Unge folk og de i riktig målgruppe (enten konservative eller via motpart) visste veldig godt hvem og hva som har skjedd. DET synes jeg er ganske oppsiktsvekkende og viser et skille. Anonymkode: c3005...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. september #8 Skrevet 12. september Ingen hadde hørt om Horst Wessel heller før han ble skutt. Så ble han en martyr. Det er skummelt, i grunn, hvor meget historie som gjentar seg. Anonymkode: 2e27c...539
Anonym bruker Skrevet 12. september #9 Skrevet 12. september En kan være uenig i mye av det han stod for, og ha egne meninger, men han hadde en klar og ærlig hensikt. Han lyttet til alle, og han argumenterte. Er det ikke litt slik alltid når venstreradikale går tom for argumenter, da blir det bare "åhhh!! du er en idiot" osv. Heldigvis går det ikke alltid like galt som denne gangen. Men vi ser jo det samme i Kaur fra Rødt. Når argumentene ikke finnes da kommer kun hat og ekstremisme. hån og latteliggjøring. I Norge annulleres omtrent alt det riktige Kirk stod for, bare på grunn av hans syn på abort. Da lukkes ørene for alt annet. Det er nedslående at mennesker kan være så tilbakestående. Anonymkode: 2f99d...887
Anonym bruker Skrevet 12. september #10 Skrevet 12. september Jeg hørte om han via TikTok og han hadde utrolig mange bra meninger om forskjellige debatter. Nei alle var ikke like bra, men man kan ikke ver enige 100% uannsett hvem det er. Han var ikke en politiker men en kristen mann som drev å snakket på forskjellige universiteter i USA. Han hadde dette som hobby og ønsket å utfordre andre. At noen ikke likte hva han kom med, er jo vanlig uannsett om man er på den ene siden eller den andre. Men de siste årene har det blitt mer og mer vanlig å drepe eller iallfall prøve å drepe personer man ikke er enige meg. Og det har klikket for mange mennesker de siste årene. Det er en skremmende utvikling og man kan snart ikke føle seg trygg noen plass lenger. Å se verden forfalle så fort på så kort tid er skremmende. Hvor sitter vi om 5-10 år? det jeg vil frem til er å hylle personer som dreper andre for du er uenig med hva de står for er så ekstremt at det er skremmende. Unge mennesker som velger å ødelegge sitt eget liv og andres for at de ikke liker det de hører. Anonymkode: 1b27a...301
Anonym bruker Skrevet 12. september #11 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det som er verdt å bite seg merke i her, er at SoMe var før MSM. Og gæmliser uten riktig algoritme, som meg, visste knapt hvem det var. Unge folk og de i riktig målgruppe (enten konservative eller via motpart) visste veldig godt hvem og hva som har skjedd. DET synes jeg er ganske oppsiktsvekkende og viser et skille. Anonymkode: c3005...b5c Men han var ikke noen viktig person. Det er ikke noen grunn til at han skulle være kjent. Anonymkode: f287f...826
Anonym bruker Skrevet 12. september #12 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hørte om han via TikTok og han hadde utrolig mange bra meninger om forskjellige debatter. Nei alle var ikke like bra, men man kan ikke ver enige 100% uannsett hvem det er. Han var ikke en politiker men en kristen mann som drev å snakket på forskjellige universiteter i USA. Han hadde dette som hobby og ønsket å utfordre andre. At noen ikke likte hva han kom med, er jo vanlig uannsett om man er på den ene siden eller den andre. Men de siste årene har det blitt mer og mer vanlig å drepe eller iallfall prøve å drepe personer man ikke er enige meg. Og det har klikket for mange mennesker de siste årene. Det er en skremmende utvikling og man kan snart ikke føle seg trygg noen plass lenger. Å se verden forfalle så fort på så kort tid er skremmende. Hvor sitter vi om 5-10 år? det jeg vil frem til er å hylle personer som dreper andre for du er uenig med hva de står for er så ekstremt at det er skremmende. Unge mennesker som velger å ødelegge sitt eget liv og andres for at de ikke liker det de hører. Anonymkode: 1b27a...301 Han mente at skoleskyting var en akseptabel pris å betale for de våpenlåvene USA har. Han kjempet hardt for de lovene. Anonymkode: f287f...826
Anonym bruker Skrevet 12. september #13 Skrevet 12. september Jeg visste heller ikke hvem han var, men de to ungdommene mine hadde full oversikt. Har sett flere av debattene han har deltatt i nå i etterkant. Jeg er enig med han i noe, og uenig med ham i noe annet. Det er også fullt mulig. At han var «gal» som noen her påstår er i hvert fall bare sprøyt, selv om noen har et veldig behov for å stemple personer man ikke er enig med. Han var reflektert, respektfull og med ekstremt gode retoriske evner. Anonymkode: e9c43...b08
Anonym bruker Skrevet 12. september #14 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg hørte om han via TikTok og han hadde utrolig mange bra meninger om forskjellige debatter. Nei alle var ikke like bra, men man kan ikke ver enige 100% uannsett hvem det er. Han var ikke en politiker men en kristen mann som drev å snakket på forskjellige universiteter i USA. Han hadde dette som hobby og ønsket å utfordre andre. At noen ikke likte hva han kom med, er jo vanlig uannsett om man er på den ene siden eller den andre. Men de siste årene har det blitt mer og mer vanlig å drepe eller iallfall prøve å drepe personer man ikke er enige meg. Og det har klikket for mange mennesker de siste årene. Det er en skremmende utvikling og man kan snart ikke føle seg trygg noen plass lenger. Å se verden forfalle så fort på så kort tid er skremmende. Hvor sitter vi om 5-10 år? det jeg vil frem til er å hylle personer som dreper andre for du er uenig med hva de står for er så ekstremt at det er skremmende. Unge mennesker som velger å ødelegge sitt eget liv og andres for at de ikke liker det de hører. Anonymkode: 1b27a...301 Det er ingen her som hyller drapsmannen? Eller forsvarer han. Anonymkode: f287f...826
Anonym bruker Skrevet 12. september #15 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen her som hyller drapsmannen? Eller forsvarer han. Anonymkode: f287f...826 Jeg snakker ikke om her men over alt generelt. Anonymkode: 1b27a...301
Anonym bruker Skrevet 12. september #16 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men han var ikke noen viktig person. Det er ikke noen grunn til at han skulle være kjent. Anonymkode: f287f...826 Man blir ikke kjent med mindre man har en grunn til å bli kjent. Han var like viktig eller uviktig som alle andre, men ettersom han ble så kjent, selv utenfor USAs grenser, så har han tydeligvis hatt noe å komme med som enten folk var enige med ham i, eller så uenige at de rett og slett ment han fortjente å dø. Anonymkode: e9c43...b08
Anonym bruker Skrevet 12. september #17 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Han mente at skoleskyting var en akseptabel pris å betale for de våpenlåvene USA har. Han kjempet hardt for de lovene. Anonymkode: f287f...826 Og då fortjente han å bli drept? Anonymkode: 1b27a...301
Anonym bruker Skrevet 12. september #18 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Han mente at skoleskyting var en akseptabel pris å betale for de våpenlåvene USA har. Han kjempet hardt for de lovene. Anonymkode: f287f...826 Ja? Kan ikke folk få mene akkurat hva de vil? Anonymkode: e9c43...b08
Anonym bruker Skrevet 12. september #19 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men han var ikke noen viktig person. Det er ikke noen grunn til at han skulle være kjent. Anonymkode: f287f...826 Den kommentaren forteller meg kun at du er like utdatert som jeg var. Så er det opp til deg hva du gjør med det. Anonymkode: c3005...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. september #20 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men han var ikke noen viktig person. Det er ikke noen grunn til at han skulle være kjent. Anonymkode: f287f...826 Samme med Horst Wessel. Anonymkode: 2e27c...539
Anonym bruker Skrevet 12. september #21 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): At han var «gal» som noen her påstår er i hvert fall bare sprøyt, selv om noen har et veldig behov for å stemple personer man ikke er enig med. Han var reflektert, respektfull og med ekstremt gode retoriske evner. Helt enig. For oss er noen meninger radikale, men ikke i USA. Og han satte fingeren på veldig mange viktige saker. Som hvorfor Europa utsletter seg selv frivillig, egen kultur, eget folk osv, med masseinnvandring. Hvordan kan vi ønske dette? Og hvem er det egentlig som ønsker dette? Han mente også mye om dagens moderne samfunn, mange gode tanker, og mye en ikke er enig i selvsagt. Men han var en god lytter, og en sympatisk person. Å påstå at han var gal er langt over streken. Da vil jeg heller si at verden er gal. Anonymkode: 2f99d...887
Anonym bruker Skrevet 12. september #22 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg visste heller ikke hvem han var, men de to ungdommene mine hadde full oversikt. Har sett flere av debattene han har deltatt i nå i etterkant. Jeg er enig med han i noe, og uenig med ham i noe annet. Det er også fullt mulig. At han var «gal» som noen her påstår er i hvert fall bare sprøyt, selv om noen har et veldig behov for å stemple personer man ikke er enig med. Han var reflektert, respektfull og med ekstremt gode retoriske evner. Anonymkode: e9c43...b08 Akkurat det. Ukjent for meg, veldig kjent for 50 % av husstanden her. Da tenker jeg at jeg er utdatert, noe som ikke burde være mulig når jeg holder meg oppdatert på det meste av nettaviser hver dag. Hvordan er da status i media? Henger de med? Anonymkode: c3005...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. september #23 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg visste heller ikke hvem han var, men de to ungdommene mine hadde full oversikt. Det er fordi han talte til ungdommen først og fremst. Han var bare 31 år selv. Han spilte en viktig rolle for ungdommer i USA. Anonymkode: 2f99d...887
Anonym bruker Skrevet 12. september #24 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Akkurat det. Ukjent for meg, veldig kjent for 50 % av husstanden her. Da tenker jeg at jeg er utdatert, noe som ikke burde være mulig når jeg holder meg oppdatert på det meste av nettaviser hver dag. Hvordan er da status i media? Henger de med? Anonymkode: c3005...b5c Jeg mistenker at budskapet var for bra formulert, og alt for sårende for oss i Europa. Derfor var det ikke om å gjøre å formidle gjennom msm. Han var godt kjent gjennom de frie mediene. Anonymkode: 2f99d...887
Anonym bruker Skrevet 12. september #25 Skrevet 12. september Det er jo veldig fascinerende. Det finnes mange, MANGE, mennesker her i verden som helt oppriktig mener at kvinner som har sex før ekteskapet skal steines, som mener voldtatte kvinner og kvinner som tar abort skal dø, som mener menn skal bestemme over kvinner og som mener homofile skal henrettes. At mange har ekstreme meninger burde virkelig ikke overraske noen. Men når en amerikaner argumenterer i siviliserte former mot abort, for biologiske forskjeller mellom kvinner og menn og for USAs våpenlover, så får folk helt av hengslene. Som om de ikke visste at det finnes folk med et annet verdisyn enn seg selv? Og selv om folk er veldig påpasselige med å si at «nei, ingen skal dø for å uttrykke sine meninger», så er de veldig raskt ute med å forklare alvorene han ble drept nettopp med utgangspunkt i hans meninger («herregud, han mente jo tross alt at…»). Charlie Kirk var som en amatør å regne v a ekstreme meninger angår, og makten han hadde var minimal sammenlignet med makten til andre med enda mer ekstreme meninger. Det er mange å ta av hvis man først slal gå etter folk med menneskefiendtlige holdninger. Anonymkode: e9c43...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå