Gå til innhold

Veldig hyppige blødninger (mens) hos unge jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt time hos lege bare så det er sagt, skal dit neste uke.

Men hun har siste 1,5 månedene hatt mensen 4 ganger! Hun får mensen, blør i ca 5 dager som hun pleier, også går det bare en ukes tid før hun får mensen igjen.

Ikke bare spotting, men vondt i magen, humørsvingninger osv, og skikkelig mens, hver gang.

Hun har hatt mensen i ca 4 år, og alltid vært litt uregelmessig, men har aldri hatt mensen så hyppig.

Regner med hun blir satt på hormoner for å stabilisere syklusen, men er det noen som har erfaringer med dette hos tenåringsjenter, å få så hyppige blødninger plutselig.

Anonymkode: 6cff7...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da? Hun har ikke begynt på prevensjon med hormoner som du ikke vet om?

Anonymkode: 2f2ff...09e

Skrevet

Har hun snudd døgnet i løpet av sommeren? Vet noen som fikk mensen annenhver uke hele sommeren pga de var døgnvill. 

Anonymkode: 0ff11...630

Skrevet

Min datter opplevde det etter å ha satt inn p-stav. Men det roet seg ned etter noen måneder

Anonymkode: ca28e...8ec

Skrevet

Jeg hadde mensen annenhver uke da jeg fikk den (var bare 11 år). Vet at vi ikke var hos legen, og husker ikke hvor lenge det var sånn. Det stabiliserte seg av seg selv etterhvert, men husker det som ekstremt plagsomt og slitsomt. 

Anonymkode: 8f86e...d89

Skrevet

Hun er 16 år, hatt mensen siden hun var 12 og er skeiv, så hun bruker ikke hormonprevansjon.

Hun har ikke snudd døgnet på hodet i sommer heller, for hun har hatt sommerjobb.

Hormonene er jo tydeligvis ute og kjører uansett, men regner ikke med det er noe annet å gjøre med det enn å begynne på p-piller?

Tusen takk for svar.

Hi

Anonymkode: 6cff7...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...