Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:53 #76 Skrevet søndag kl 19:53 24 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg synes det var utrolig trist den saken men skal norge få alle andre land sine død på avis og vg hele tiden? Folk dør dessverre hele tiden men her er det mer normalt at norge tar sine egne dødsårsaker som har skjedd her i norge Anonymkode: 697cd...7c0 Så da skal vi heller ikke bry oss om det som skjer i for eksempel Gaza eller Ukraina? Anonymkode: d9ab5...f4f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:55 #77 Skrevet søndag kl 19:55 2 minutes ago, Anonym bruker said: Men det var ikke grunnen til at han drepte. Hvorfor er det så viktig at hun ble drept pga sin etnisitet? Er det ikke ille nok hvis ikke? Anonymkode: 6e755...25c Han sa “I got this white girl”, så helt upåvirket av hudfargen hennes var han vel ikke? Anonymkode: d9ab5...f4f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:56 #78 Skrevet søndag kl 19:56 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så da skal vi heller ikke bry oss om det som skjer i for eksempel Gaza eller Ukraina? Anonymkode: d9ab5...f4f Jeg er HELT sikker på at du skjønner forskjellen på at mennesker i tusentall blir drept og én hendelse begått av en psykisk syk person i et annet land. Anonymkode: 6e755...25c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:58 #79 Skrevet søndag kl 19:58 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så da skal vi heller ikke bry oss om det som skjer i for eksempel Gaza eller Ukraina? Anonymkode: d9ab5...f4f Sa jeg at vi ikke skal bry oss? Norge har hjulpet ukrainere og gaza folk mye. Men skal man ta hver person sin død hele tiden fra andre land en norge sine egne folk? Som sagt folk dør dessverre hele tiden i andre land men det betyr ikke at de ikke er vert og ikke folk snakker om den. Det er deres eget land som må ta grep i dette ondskapen Anonymkode: 697cd...7c0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:00 #80 Skrevet søndag kl 20:00 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sa jeg at vi ikke skal bry oss? Norge har hjulpet ukrainere og gaza folk mye. Men skal man ta hver person sin død hele tiden fra andre land en norge sine egne folk? Som sagt folk dør dessverre hele tiden i andre land men det betyr ikke at de ikke er vert og ikke folk snakker om den. Det er deres eget land som må ta grep i dette ondskapen Anonymkode: 697cd...7c0 Det nytter neppe at norge hele tiden legger ut død om den og den og den personen fra denne land 😕 Anonymkode: 697cd...7c0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:00 #81 Skrevet søndag kl 20:00 2 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg er HELT sikker på at du skjønner forskjellen på at mennesker i tusentall blir drept og én hendelse begått av en psykisk syk person i et annet land. Anonymkode: 6e755...25c Personen jeg siterte skrev: "men skal norge få alle andre land sine død på avis og vg hele tiden? Folk dør dessverre hele tiden " Så da må det være lov å spørre om det? Anonymkode: d9ab5...f4f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:01 #82 Skrevet søndag kl 20:01 Just now, Anonym bruker said: Det nytter neppe at norge hele tiden legger ut død om den og den og den personen fra denne land 😕 Anonymkode: 697cd...7c0 Samme kan man jo si om Gaza og Ukraina Anonymkode: d9ab5...f4f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:01 #83 Skrevet søndag kl 20:01 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han sa “I got this white girl”, så helt upåvirket av hudfargen hennes var han vel ikke? Anonymkode: d9ab5...f4f Det er mulig. Men drapet var ikke rasistisk motivert, hun ble drept fordi hun (i hans syke hode) satt og leste tankene hans og ikke fordi hun var hvit. Jeg fatter ikke hvorfor denne ene saken engasjerer dere så veldig, i USA alene blir det begått omtrent 55 drap pr dag (kilde: Copilot). Men denne saken alene er bevis for at venstrevridde msm skjuler ting for dere (oss)? Anonymkode: 6e755...25c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:02 #84 Skrevet søndag kl 20:02 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Samme kan man jo si om Gaza og Ukraina Anonymkode: d9ab5...f4f Mest sannsynlig.. Anonymkode: 697cd...7c0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:02 #85 Skrevet søndag kl 20:02 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Personen jeg siterte skrev: "men skal norge få alle andre land sine død på avis og vg hele tiden? Folk dør dessverre hele tiden " Så da må det være lov å spørre om det? Anonymkode: d9ab5...f4f Joda, det er lov å spørre. Det er også lov å forsøke å tenke selv. Anonymkode: 6e755...25c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:07 #86 Skrevet søndag kl 20:07 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men det var ikke grunnen til at han drepte. Hvorfor er det så viktig at hun ble drept pga sin etnisitet? Er det ikke ille nok hvis ikke? Anonymkode: 6e755...25c Nettop… «I got the white girl» er i denne sammenhengen like meningsbærende som «I got the girl in the pink hoodie». Mannen er sprø, familien har prøvd å skaffe hjelp og ikke klart det. Det amerikanske samfunnet der dessverre så polarisert at de fleste svarte og hvite tenker på hverandre som svarte og hvite først. Det betyr jo ikke at de dreper hverandre om de er normalt oppegående, men de omtaler hverandre slik. Anonymkode: 468f8...1aa
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:10 #87 Skrevet søndag kl 20:10 7 minutes ago, Anonym bruker said: Mest sannsynlig.. Anonymkode: 697cd...7c0 Eller George Floyd Anonymkode: d9ab5...f4f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:20 #88 Skrevet søndag kl 20:20 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nettop… «I got the white girl» er i denne sammenhengen like meningsbærende som «I got the girl in the pink hoodie». Mannen er sprø, familien har prøvd å skaffe hjelp og ikke klart det. Det amerikanske samfunnet der dessverre så polarisert at de fleste svarte og hvite tenker på hverandre som svarte og hvite først. Det betyr jo ikke at de dreper hverandre om de er normalt oppegående, men de omtaler hverandre slik. Anonymkode: 468f8...1aa 🎯 Anonymkode: 6e755...25c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:01 #89 Skrevet søndag kl 21:01 Østerdølen skrev (1 time siden): Jeg bare påpeker sannheten, noe som er vanskelig å forstå for de som forsøker å bruke denne trasige saken for å rope på "omvendt rasisme". «Omvendt rasisme?» Nei, helt vanlig rasisme. Hvit mot mørk, mørk mot hvit - begge deler er rasisme. Og hvorfor tror du at du sitter på fasiten? Han drepte henne med kaldt blod, gikk rundt og sa «I got this white girl,» og ingen rundt henne hjalp til. Det lyser rasisme milevis. Hvorfor er du så oppsatt på at det ikke var rasistisk motivert? Driver ikke mørke med slikt, mener du? Anonymkode: 013bd...e52
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:09 #90 Skrevet søndag kl 21:09 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): «Omvendt rasisme?» Nei, helt vanlig rasisme. Hvit mot mørk, mørk mot hvit - begge deler er rasisme. Og hvorfor tror du at du sitter på fasiten? Han drepte henne med kaldt blod, gikk rundt og sa «I got this white girl,» og ingen rundt henne hjalp til. Det lyser rasisme milevis. Hvorfor er du så oppsatt på at det ikke var rasistisk motivert? Driver ikke mørke med slikt, mener du? Anonymkode: 013bd...e52 Hun er nok opptatt av å påpeke det fordi historien viser at det ikke var rasistisk motivert. Det er virkelig hardt å ta inn, skjønner jeg. Anonymkode: 6e755...25c
Østerdølen Skrevet mandag kl 04:40 #91 Skrevet mandag kl 04:40 Anonym bruker skrev (7 timer siden): «Omvendt rasisme?» Nei, helt vanlig rasisme. Hvit mot mørk, mørk mot hvit - begge deler er rasisme. Og hvorfor tror du at du sitter på fasiten? Han drepte henne med kaldt blod, gikk rundt og sa «I got this white girl,» og ingen rundt henne hjalp til. Det lyser rasisme milevis. Hvorfor er du så oppsatt på at det ikke var rasistisk motivert? Driver ikke mørke med slikt, mener du? Anonymkode: 013bd...e52 Jeg sitter ikke med fasit. Jeg leser bare litt (i stedet for å finne "sannheten" på Tiktok eller Document. Her forsøker høyresiden desperat å vri på en sak (som skjedde i USA til og med) for å få det til at dette var rasisme mot hvite, og at media derfor ikke vil skrive om det. Men UPS atter en gang, NEI, det er snakk om en dypt psykisk syk person. Ironien er til å ta og føle på, for når drapet på Kampen (som faktisk er i Norge) kom det fra høyresiden at han måtte jo være psykisk syk, for det måtte man jo være om man ble høyreekstrem! Og rett tilbake til deg: hvorfor er DU så desperat etter å få vridd dette til at fargede er rasistiske? Er du godt ut på høyresiden kanskje?
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:21 #93 Skrevet mandag kl 11:21 Østerdølen skrev (6 timer siden): Jeg sitter ikke med fasit. Jeg leser bare litt (i stedet for å finne "sannheten" på Tiktok eller Document. Her forsøker høyresiden desperat å vri på en sak (som skjedde i USA til og med) for å få det til at dette var rasisme mot hvite, og at media derfor ikke vil skrive om det. Men UPS atter en gang, NEI, det er snakk om en dypt psykisk syk person. Ironien er til å ta og føle på, for når drapet på Kampen (som faktisk er i Norge) kom det fra høyresiden at han måtte jo være psykisk syk, for det måtte man jo være om man ble høyreekstrem! Og rett tilbake til deg: hvorfor er DU så desperat etter å få vridd dette til at fargede er rasistiske? Er du godt ut på høyresiden kanskje? Tror du at du vinner en diskusjon med å lire av deg alt du kan av hersketeknikker? Er det absolutt utenkelig for deg at en mørk person er rasist? Alt i denne saken lyser av det, men du må forsvare ham med at han var ‘psykisk syk?’ Han var en reinspikka rasist, hvorfor er det så utenkelig? Og nei, jeg er overhodet ikke ‘langt utpå høyresiden.’ Anonymkode: 013bd...e52
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:38 #94 Skrevet mandag kl 17:38 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tror du at du vinner en diskusjon med å lire av deg alt du kan av hersketeknikker? Er det absolutt utenkelig for deg at en mørk person er rasist? Alt i denne saken lyser av det, men du må forsvare ham med at han var ‘psykisk syk?’ Han var en reinspikka rasist, hvorfor er det så utenkelig? Og nei, jeg er overhodet ikke ‘langt utpå høyresiden.’ Anonymkode: 013bd...e52 Alt i denne saken lyser «elendig psykisk helsevern» og et offer som var på galt sted til gal tid. Det er helt klart at han er veldig psykisk syk, familien har sett utviklingen og prøvde å få ham innlagt da han viste voldelige tendenser. Jeg tror definitivt at alle mennesker kan hate andre grupper, mange afroamerikanere opplever nok at de har god grunn til det, men rasisme er strukturelt. Anonymkode: 468f8...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå