Anonym bruker Skrevet 10. september #1 Skrevet 10. september Jeg vet at skolen er opptatt av sosialisering av barn og foreldre, men føler det blir mye. En ting er feks høst aktivisering eller desember aktivisering der foreldre og barn er med men vennergrupper i tillegg? Som alene mamma er dette stort stress. Man må ha med hjem 6 unger av begge kjønn og bor i så lite leilighet og aldels ikke beste råd synes mye press av slike sosialisering. I tillegg til at barnet bare leker med noen få barn. Og har ikke tid til all denne press sosialiseringen.. og foreldre som ser ned på andre som ikke prioterer dette.. Anonymkode: f68be...1ef
Anonym bruker Skrevet 10. september #2 Skrevet 10. september Helt enig med deg Anonymkode: 7ab9b...059
Anonym bruker Skrevet 10. september #3 Skrevet 10. september Glad det døde av seg når jeg skulle ha det😆 verste er alt denne tvunget sosialiseringen. Hvorfor skal skolen bestemme på fritiden skjønner jeg ikke Anonymkode: bd180...ad4
Anonym bruker Skrevet 10. september #4 Skrevet 10. september Vennegrupper er hat. Hadde alle vært «nedpå» så hadde det vært greit. Men det var jo så voldsomme arrangementer at det var om å gjøre å topp det. Var spørsmål ved oppstart i 6.klasse, var noen få som syns det var såååå koselig. Har dem ikke lært seg å kjenne til da kan det være det samme tenker jeg. Var greit i 1 og 2 klasse, men etter det føltes det bare som en plikt Anonymkode: b4fe5...6d6
Anonym bruker Skrevet 10. september #5 Skrevet 10. september Du må prøve å ikke la din sivilstatus gå ut over barnet ditt sin sosialisering. Hun har ikke gått på skolen i en mnd enda, så du har tid til å skjerpe deg. Anonymkode: db1da...d22
Anonym bruker Skrevet 10. september #6 Skrevet 10. september Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vennegrupper er hat. Hadde alle vært «nedpå» så hadde det vært greit. Men det var jo så voldsomme arrangementer at det var om å gjøre å topp det. Var spørsmål ved oppstart i 6.klasse, var noen få som syns det var såååå koselig. Har dem ikke lært seg å kjenne til da kan det være det samme tenker jeg. Var greit i 1 og 2 klasse, men etter det føltes det bare som en plikt Anonymkode: b4fe5...6d6 Men likte barna det? Dét er vel det store spørsmålet, hva du føøøøølte betyr ikke noe. Anonymkode: db1da...d22
Anonym bruker Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du må prøve å ikke la din sivilstatus gå ut over barnet ditt sin sosialisering. Hun har ikke gått på skolen i en mnd enda, så du har tid til å skjerpe deg. Anonymkode: db1da...d22 Du er sikkert en av disse foreldre som er alt for glad i sosiale dill og dall og maser om det🫡 meste part av tiden har jeg hørt at barna ikke leker sammen engang eller ikke trives sammen med dem uansett om bare leking. Nei liksom barnet har ikke gått i ei måned engang slike arrangementer flyr ut her og der allerede Anonymkode: f68be...1ef
Anonym bruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Men likte barna det? Dét er vel det store spørsmålet, hva du føøøøølte betyr ikke noe. Anonymkode: db1da...d22 Folk må slutte å tvinge seg på andre, både andre voksne og andre barn. Akkurat som det finnes introverte voksne så finnes det introverte barn. Begge mine har virkelig hata tvangssosialisering, så de har selvsagt sluppet. Jeg tror ofte det er de hysteriske mammaene som synes vennegrupper er mest stas. Anonymkode: 2683d...2f5
Anonym bruker Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Du må prøve å ikke la din sivilstatus gå ut over barnet ditt sin sosialisering. Hun har ikke gått på skolen i en mnd enda, så du har tid til å skjerpe deg. Anonymkode: db1da...d22 Hva vet vel du om hvilket trinn barnet går på? Mine måtte ha det til 3.-4. klasse. Det er lov å mene at det er for mye! Anonymkode: 7cb66...e2d
Anonym bruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september Hater det. Her har de i tillegg to sosiale ting klassekontaktene må arrangere før jul, og to etter jul. Samtlige går på fritidsaktiviteter og er i hverandres bursdager. Det blir for mye. Anonymkode: fb92b...85b
Anonym bruker Skrevet 10. september #11 Skrevet 10. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Men likte barna det? Dét er vel det store spørsmålet, hva du føøøøølte betyr ikke noe. Anonymkode: db1da...d22 Har 3 barn, to av de hata det hardt og intenst. Gleda seg ikke litt engang, verken til å dra i eller å ha det hjemme. ps, hersketeknikk er ut Anonymkode: b4fe5...6d6
Anonym bruker Skrevet 11. september #13 Skrevet 11. september Aldri hatt her. Vi har 4 arrangementer hvert klasseår. Halloween, jul, påske og sommeravslutning. Da er hele trinnet delt i 4 og alle foreldrene er med å organiserer disse aktivitetene. Anonymkode: 59406...7f3
Anonym bruker Skrevet 11. september #14 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Aldri hatt her. Vi har 4 arrangementer hvert klasseår. Halloween, jul, påske og sommeravslutning. Da er hele trinnet delt i 4 og alle foreldrene er med å organiserer disse aktivitetene. Anonymkode: 59406...7f3 Tenker dessen er mer en nok og selvsagt foreldre møte med viktig info. Men flere tvangs sosialisering er helt uaktuelt. Noen Mødre som har alt for mye fritid. Man får så vidt familietid med barna fordi det skal fly her i pine med masse arrangementer og sosialisering Anonymkode: f68be...1ef
Anonym bruker Skrevet 11. september #15 Skrevet 11. september Det er et styr, 6 stk er ganske mye for en vennegruppe. Etter min mening bør det kun være et verktøy i en innkjøring ved oppstart, samt maks 3 pr gruppe, slik at det er mulig å gjennomføre. Anonymkode: b3b45...2de
Anonym bruker Skrevet 11. september #16 Skrevet 11. september Jeg forslo til slutt på ett foreldremøte at kan man ikke sende ut felles melding vi drar til parken kl 12 på søndag kom dere vil/har mulighet. Da er det ingen press om å være med de som de ikke ønsker å være med. Å de som har markeringsbehov for å visse frem de lykkelige livene sine kan komme om de ønsker . Greit med vennegrupper i 1. klasse, men etter det har det tydelig her ihvertfall hvem som ønsket det og hvorfor. Anonymkode: c3a6f...a2c
Anonym bruker Skrevet 11. september #17 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg forslo til slutt på ett foreldremøte at kan man ikke sende ut felles melding vi drar til parken kl 12 på søndag kom dere vil/har mulighet. Da er det ingen press om å være med de som de ikke ønsker å være med. Å de som har markeringsbehov for å visse frem de lykkelige livene sine kan komme om de ønsker . Greit med vennegrupper i 1. klasse, men etter det har det tydelig her ihvertfall hvem som ønsket det og hvorfor. Anonymkode: c3a6f...a2c Samme her. Vi opprettet en foreldregruppe på Facebook og istedenfor å ha alle disse fastsatte avtalene foreslo jeg å ha en lav terskel for å skrive inn om man skulle på skøytebanen, i akebakken eller hva det måtte være så kunne de som ville hive seg på. Var litt aktivitet i begynnelsen av barneskolen, så utviklet det seg til å bli bare jul og sommeravslutning Anonymkode: 6ec1c...3a5
Anonym bruker Skrevet 11. september #18 Skrevet 11. september Vi prioriterte ikke vennegrupper. Ungene mine hadde venner i klassen, på skolen, i nabolaget, var på fritidsaktiviteter mm. Vi gjorde mye med andre barn og foreldre fra klassen og skolen, men påtatt og kunstige ‘lekegrupper’ var ingen av ungene interessert i. Anonymkode: 24be2...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå