Anonym bruker Skrevet 10. september #1 Skrevet 10. september Det går jo ofte utover andre og så tenker jeg ikke på det der og da for da svarer jeg bare ærlig på spørsmål🙄 Nå sitter jeg med dårlig samvittighet for jeg fikk et spørsmål i går om en tidligere venninne. Jeg svarte ærlig men angrer på det for det var ikke rett av meg, jeg burde enten tatt en hvit løgn eller bare svart kort og ikke noe mer rundt det. Men jeg sa ting som jeg angrer på🙄 Noen som kjenner seg igjen og kan gi meg noen trøstende ord😢 Anonymkode: edc52...e91
Anonym bruker Skrevet 10. september #2 Skrevet 10. september Nei, jeg har sosiale ferdigheter som gjør at jeg ikke havner der. Anonymkode: 37cc1...5b5
Anonym bruker Skrevet 10. september #3 Skrevet 10. september Har du en diagnose? Det kan forklare, selv om det ikke kan unnskylde. Du må rett og slett øve deg på dette, bruke hodet før du svarer. Anonymkode: 2f09b...52c
Himmel og hav Skrevet 10. september #4 Skrevet 10. september Det høres mer ut for meg som du slarver om andre og angrer etterpå. Det har jo ingenting med ærlighet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. september #5 Skrevet 10. september Sorry men hvis man er over 15 så bør man ha såpass antenner at man ikke gjør dette Anonymkode: aafe7...8ca
Anonym bruker Skrevet 11. september #6 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei, jeg har sosiale ferdigheter som gjør at jeg ikke havner der. Anonymkode: 37cc1...5b5 Dummeste jeg har hørt. Det beviste du akkurat at du ikke har. Anonymkode: bfee7...b5c
Anonym bruker Skrevet 11. september #7 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det går jo ofte utover andre og så tenker jeg ikke på det der og da for da svarer jeg bare ærlig på spørsmål🙄 Nå sitter jeg med dårlig samvittighet for jeg fikk et spørsmål i går om en tidligere venninne. Jeg svarte ærlig men angrer på det for det var ikke rett av meg, jeg burde enten tatt en hvit løgn eller bare svart kort og ikke noe mer rundt det. Men jeg sa ting som jeg angrer på🙄 Noen som kjenner seg igjen og kan gi meg noen trøstende ord😢 Anonymkode: edc52...e91 Hva med å snakke med venninnen din eller den du snakket med igjen? Anonymkode: bfee7...b5c
Anonym bruker Skrevet 11. september #8 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Har du en diagnose? Det kan forklare, selv om det ikke kan unnskylde. Du må rett og slett øve deg på dette, bruke hodet før du svarer. Anonymkode: 2f09b...52c Alvorlig talt, ingen av oss vet noe om dette er noe som har skjedd henne før. Anonymkode: bfee7...b5c
Anonym bruker Skrevet 11. september #9 Skrevet 11. september Hehe jeg gjør det samme, men «reparerer» igjen. Og i 99% av tilfellene er det jeg som har kjent på at jeg kanskje har såret noen, men det har jeg ikke 😂 Overtenker !! Anonymkode: f1c12...a92
amandine Skrevet 11. september #10 Skrevet 11. september Det er jo ikke å være ærlig, det du beskriver. Eller, du er vel kanskje ikke uærlig, men du virker ikke som om du bruker filteret ditt. Du kan fint fortsatt være ærlig men like fullt unngå å såre folk eller angre på ting du sier. Ikke sikkert det gjelder deg, men jeg synes det virker som om mennesker jeg møter som oppfører seg som du beskriver deg selv ofte er opptatt av å rettferdiggjøre egen oppførsel med at de «bare er så veldig ærlige». Ærlighet er jo en dyd, så da brukes den såkalte ærligheten til å skjule at «ærligheten» egentlig handler om ubehøvlethet og ubetenksomhet.
Anonym bruker Skrevet 11. september #11 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (6 timer siden): Alvorlig talt, ingen av oss vet noe om dette er noe som har skjedd henne før. Anonymkode: bfee7...b5c Ordet 'alltid' ikke overskriften sier vel noe om det eller? Anonymkode: 2f09b...52c
Anonym bruker Skrevet 11. september #12 Skrevet 11. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dummeste jeg har hørt. Det beviste du akkurat at du ikke har. Anonymkode: bfee7...b5c Tror du på det du selv sier? Kan du begrunne det på noen måte annet enn å kalle det "dumt"? For det å ikke si alt man tenker i enhver sammenheng henger jo nettopp sammen med sosiale ferdigheter. Anonymkode: 37cc1...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. september #13 Skrevet 11. september Hva mener du med at det går utover andre? Som i at du røper noe du ikke burde? I så fall bør en lære seg noen teknikker slik at du kan bare avvise det neste gang. Men om du bare svarer en ærlig mening på et faktisk spørsmål, dumt av de å spørre deg da, hvis ikke de tåler svaret. Det må de ta ansvar for selv. Anonymkode: 474e3...8af
Anonym bruker Skrevet 12. september #14 Skrevet 12. september Kanskje du bare skulle øve litt på å tenke før du plaprer i vei. Det er uansett ikke ærlighet å snakke uten filter. Anonymkode: 062ea...b78
Anonym bruker Skrevet 13. september #15 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (På 10.9.2025 den 18.17): Nei, jeg har sosiale ferdigheter som gjør at jeg ikke havner der. Anonymkode: 37cc1...5b5 Åpenbart ikke. Anonymkode: 12426...8b0
Anonym bruker Skrevet 13. september #16 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (På 10.9.2025 den 18.17): Nei, jeg har sosiale ferdigheter som gjør at jeg ikke havner der. Anonymkode: 37cc1...5b5 Ironisk. Anonymkode: d1218...18f
Anonym bruker Skrevet 13. september #17 Skrevet 13. september Slutt å se på det som ærlighet. Se på det som sladder, du er ei som baksnakker og sladrer om andre helt uten filter. Kanskje det får deg til å tenke deg om neste gang.... Anonymkode: 2f09b...52c
Anonym bruker Skrevet 13. september #18 Skrevet 13. september Jeg har ei tidligere venninne som var veldig stolt over å være så "ærlig". Hun buste ut med alt, totalt uten folkeskikk. Om hun syns noen hadde stygg frisyre, så sa hun det. Om noen spurte om de så tykk ut i kjolen, sa hun gjerne at de så smellfeite ut, osv osv. Noen tiår etter er hun venneløs og en skikkelig irriterende kjerring som ingen ønsker å ha noe med å gjøre. Å kunne opptre høflig og slå en liten hvit løgn for ikke å såre andre, handler om sosiale antenner og folkeskikk. Du bør ta deg selv i nakken å begynne å "oppføre deg som folk"! Anonymkode: a5936...b5d
Anonym bruker Skrevet 13. september #19 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg har ei tidligere venninne som var veldig stolt over å være så "ærlig". Hun buste ut med alt, totalt uten folkeskikk. Om hun syns noen hadde stygg frisyre, så sa hun det. Om noen spurte om de så tykk ut i kjolen, sa hun gjerne at de så smellfeite ut, osv osv. Noen tiår etter er hun venneløs og en skikkelig irriterende kjerring som ingen ønsker å ha noe med å gjøre. Å kunne opptre høflig og slå en liten hvit løgn for ikke å såre andre, handler om sosiale antenner og folkeskikk. Du bør ta deg selv i nakken å begynne å "oppføre deg som folk"! Anonymkode: a5936...b5d Jeg tror ikke det er dette HI mener. Jeg tror HI f.eks. blir spurt om "hvordan går det mye venninnen din?" Også svarer hun ærlig at det ikke går så bra, gjerne med noen detaljer på at hun har brukket foten og sliter psykisk. I disse tilfellene er ikke dette hemmeligheter. Det er flere som vet det. Men der venninnen nok ikke hadde ønsket at det ble spredd av andre. Hun hadde gjerne ønsket at HI svarte at det gikk greit og det får ikke HI til fordi det ikke er sant. Jeg tror HI må lage seg noen nøytrale standadsvar feks "det går etter forholdene greit". Det kan også være greit å gjøre som en annen her skriver: se på det å spre slik info som sladder fremfor å bare se på det som at du forteller sannheten. Anonymkode: 8eb37...4b8
Anonym bruker Skrevet 13. september #20 Skrevet 13. september Har ei venninne som er akkurat samme. Klarer ikke lyve sier hun. Hun svarer hvis noen spør. Jeg tok en skikkelig prat med henne om det. Det handler ikke om å lyve, men ikke dele andres historier. Det er lov å si vet ikke, eller jeg kan ikke dele det vi har snakket om, eller du kan spørre vedkommende selv. Klarer man ikke lyve så sliter man. Det handler om sosiale ferdigheter. Hun fårstpr det mer nå, men fortsatt litt vanskelig. Hun er ekstremt åpen om seg selv også derfor tenker hun at alle andre er samme kanskje Anonymkode: 39d87...b9c
Anonym bruker Skrevet 14. september #21 Skrevet 14. september Mitt eneste råd til HI: Gi f... i å slarve om venner og bekjente til Gud og Hvermansen. Hold munn. Svar med standardfraser. Ikke bland deg borti alt du ikke har noe med. Anonymkode: 6b575...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå