Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis viste det norske folk fornuft og innsikt og sørget for et trygt styre de neste fire årene, men jeg sitter fremdeles med følelsen av hvor absurd det er at FrP gjorde sitt beste valg noen gang. Dette i en tid hvor høyreekstremisten er på fremgang i Europa og man ser hvor ille det går når man gir fullstendig frislipp på moral og empati i landet man før anså som den frie verdens flaggskip. 

Jeg har fulgt nøye med både på debatter og ikke minst i kommentarfeltene og min påstand er at minst 3/4 av FrP sine velgere faktisk ikke vet hva de risikerer når de leverer sin dyrebare stemme til dem. FrP er partiet for dem som kan ha frihet til å velge, men det gjelder ikke de fleste av oss. Vi går på jobb, tjener rundt gjennomsnittet og vi sliter i hvert fall ikke med formueskatten. Det er jo symptomatisk at FrP er så stort blant unge gutter som vi jo vet ikke har ferdig utviklet frontallapp før minst fylte 25 år, og som i beste fall er årevis fra at en blå regjering jobber for dem. 

Den fjerdedelen som virkelig vil ha fordel av et blåblått styre er (i hovedsak) menn på 45+ som kynisk velger egen økonomi og vinning over de som er dårligere stilt. At de selv har hatt fordelen av gratis utdannelse og gode vilkår for å skape seg en karriere som i hovedsak er skapt av den sosialistiske siden. 

Så mitt håp og inderlige ønske er at de rødgrønne klarer å få frem budskapet sitt enda bedre de neste fire årene og at dette årets resultat kun var et skremmeskudd. Landet tåler ikke et sterkere Frp hvis vi fremdeles vil ha denne levestandarden vi har blitt vant til. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Refleksjon? Karakteristikk mener du vel? For det er hva dette her er, det er ingen refleksjon å spore i det du skriver. 

Tydelig budskap tror jeg vi kan se langt etter med den sammensetning av mandater vi har på Stortinget etter dette valget. 

Skrevet

Jeg tenker innlegget ditt er preget av det politisk korrekte, og jeg får litt følelsen av en ovenfra-og-ned holdning. Jeg blir faktisk litt irritert, og det har vært helt typisk hele denne valgkampen.
FrP-velgere er umodne, egoistiske og dumme, men hva er dere som stemmer rødt og grønt da?
Etter flere år med prisstigning på mat, strøm, renovasjon, fritidsaktiviteter, you name it, etter ny rekord i sløsing og grønnvasking, og etter år etter år med økt ungdomskriminalitet og forfall, stemmer dere atter en gang på de samme?

I tillegg insinuerer du at FrP-velgerne = høyreekstreme, da blir jeg provosert. Det er pga slike utsagn du kommer med at FrP er på fremmarsj, vet du. Tidligere sentrumsvelgere dyttes over som et motsvar. Alt polariseres, og det er det som er skremmende. 

Skrevet

Du glemmer at ungdommer er mottakere av volden som er importert til landet. Så er det så rart at de velger Frp? Så lenge ikke Ap har klart å stoppe dette vil nok Frp bli enda større til neste valg 🙂

Selv er jeg kvinne over 50 som egentlig skulle blitt litt mo i knærne når Jens kom tilbake, men sorry min stemme går til Frp! 

Hvorfor velger jeg Frp?

Jeg er lei av at de enorme summene vi gir til EU via EØS-avtaøen og som ikke gir oss så mye tilbake. I stede virker det som EU ønsker å styre vårt land mer og mer. 

Jeg er lei av å lese om innvandrere som voldtar, raner og knivstikker. 

Vi må gjøre noe med skolen og nivå inndelt opplæring virker smart. Skulle jeg sett på meg selv den gangen jeg gikk på skole så ville jeg fått bedre hjelp til lesing og skriving, men i fag som matte, kjemi og gegografi ville kunne komme meg mye lenger frem. 

I tillegg så må lærerene få tilbake makten i skolen, de skal ikke bli spyttet på av uoppdragne unger. 

Vi får nå se hvor dyrt det blir når Mdg, Rødt, Sv og Sp skal få viljen sin. 

Skrevet
Lessismore skrev (38 minutter siden):

Jeg tenker innlegget ditt er preget av det politisk korrekte, og jeg får litt følelsen av en ovenfra-og-ned holdning. Jeg blir faktisk litt irritert, og det har vært helt typisk hele denne valgkampen.
FrP-velgere er umodne, egoistiske og dumme, men hva er dere som stemmer rødt og grønt da?
Etter flere år med prisstigning på mat, strøm, renovasjon, fritidsaktiviteter, you name it, etter ny rekord i sløsing og grønnvasking, og etter år etter år med økt ungdomskriminalitet og forfall, stemmer dere atter en gang på de samme?

I tillegg insinuerer du at FrP-velgerne = høyreekstreme, da blir jeg provosert. Det er pga slike utsagn du kommer med at FrP er på fremmarsj, vet du. Tidligere sentrumsvelgere dyttes over som et motsvar. Alt polariseres, og det er det som er skremmende. 

Jeg er enig, tror også venstresiden mistet en del unge på veien nettopp med den retorikken. I stedet for å høre hvorfor og diskutere på en nivå hvor de faktisk tør å si hvorfor. Ellers blir det veldig enkelt for Spetalen å male fanden på veggen, sette på spissen og nå rett hjem med det. Eller ukritisk ta inn hvor blir det av penga. For hvor skal du søke motargumentene, hvis de kun forklares med din underutviklede frontallapp? 

Uansett, hvis jeg selv skal reflektere, så kunne jeg vært mye bedre til å ikke svartmale. Ha mer fokus på de faktiske løsningene fremfor å se problemene, for de blir med videre. Det er lett å tenke at noe må endres, når kanskje det en savner er handlekraft. Så burde jeg nok vært mye mindre lett å avlede på alt det rare noen politikere kan få seg til å si og gjøre. 

Skrevet

Jeg føler at grunnen til at Frp klarte å mobilisere så voldsomt var all pr igjennom media og Tiktok,  der det hanglet med halvsannheter og delvis løgner. For ikke snakke om alle millionene de styrtrike slang etter Frp sin valgkampanje for å kunne kjøpe seg en seier.

Ett godt eksempel: Hvilken 18 åring er opptatt av formueskatten fordi den vil påvirke personlig?

Nei, dette var bare en kort opptur for Frp, og om fire år er de nede på det halve når det gjelder oppslutning. 

Skrevet
Østerdølen skrev (21 minutter siden):

Jeg føler at grunnen til at Frp klarte å mobilisere så voldsomt var all pr igjennom media og Tiktok,  der det hanglet med halvsannheter og delvis løgner. For ikke snakke om alle millionene de styrtrike slang etter Frp sin valgkampanje for å kunne kjøpe seg en seier.

Ett godt eksempel: Hvilken 18 åring er opptatt av formueskatten fordi den vil påvirke personlig?

Nei, dette var bare en kort opptur for Frp, og om fire år er de nede på det halve når det gjelder oppslutning. 

Skal man ikke være opptatt av saker som ikke påvirker deg personlig akkurat nå? 

Skrevet
thricane skrev (17 minutter siden):

Skal man ikke være opptatt av saker som ikke påvirker deg personlig akkurat nå? 

Joda. Poenget var at 18 åringer uten formue henger seg opp i en formueskatt kun fordi de har sett på "Gutta" og Spetalen. 

Skrevet
Østerdølen skrev (36 minutter siden):

Det en 18-åring er intressert i er muligheten for å beholde mer av pengene selv(Ikke formueskatten). De er interessert i hva som gjøres med den økende kriminaliteten som de merker på kroppen. 

Går man litt ut av de store byene så fenger ikke dyre miljøvernstiltak like godt. I tillegg om man hører at hjørnesteinsbedriften i bygda kanskje forsvinner så er valget enkelt. 

Man skal heller ikke langt ut fra byene før det kun går 3 busser i døgnet, det er dyrt og man er avhengig av bil, noe som er blitt for dyrt for mange. 

Skrevet

Mine refleksoner er at det vil bli 4 år med mye uro. De partiene som skal samarbeide står langt fra hverandre i flere av deres kjerne saker

Skrevet

En ting jeg lurer på, kan virkelig Stoltenberg bli finansminister på nytt? Er ikke dette noe som går til de statsrådene som er innvalgt på Stortinget? Eller er det slik at om man blir statsminister så kan man leie inn folk til å lede de ulike departement? Så man kan leie inn Røkke til fiskeriminister, en rektor til kunnskapsminister osv? 

Skrevet

En ting jeg lurer på er hvordan dere på venstresiden kan velge inn Støre og kameratene på nytt etter de siste års økte strømpriser, økte renter, svekket krone, økte matvarepriser, økt ungdomskriminalitet, og etter siste tids avsløringer av løgner, grønnvasking og sløseri?
Hvordan kan dere tenke at «Hey! Dette gikk fint, la oss få MER av dette?»

Skrevet
TheWitch skrev (1 time siden):

En ting jeg lurer på, kan virkelig Stoltenberg bli finansminister på nytt? Er ikke dette noe som går til de statsrådene som er innvalgt på Stortinget? Eller er det slik at om man blir statsminister så kan man leie inn folk til å lede de ulike departement? Så man kan leie inn Røkke til fiskeriminister, en rektor til kunnskapsminister osv? 

Man kan fint velge andre enn de som er på Stortinget. Jagland gjorde jo det i sin første regjering, der valgte han folk som ikke var politikerne som feks Anne Holt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...