Anonym bruker Skrevet 12. september #51 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, løsningen er å gå på jobb også de dagene du ikke er 100%. Immunforsvaret, både mitt og ditt, trenger denne utfordringen. Å være i kort kontakt med mennesker som er smittebærere av et eller annet, er naturens måte å vaksinere på. Et kort møte med en smittebærer gir immunitet for kraftigere sykdom. Så, med mindre du sitter tett inntil din kollega hele dagen så er "litt syk" en dårlig grunn til å være hjemme. Anonymkode: 3b8bd...d9b Veldig mange kan ikke gå på jobb med smittsom sykdom, selv om den er lett og man ikke er veldig syk. Anonymkode: 531bd...eab
Anonym bruker Skrevet 12. september #52 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Veldig mange kan ikke gå på jobb med smittsom sykdom, selv om den er lett og man ikke er veldig syk. Anonymkode: 531bd...eab Men de fleste kan det. Anonymkode: 657e2...215
Anonym bruker Skrevet 12. september #53 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men de fleste kan det. Anonymkode: 657e2...215 Jeg vil ikke at mine kollegaer skal være på jobb når de er syke og smittsomme! Anonymkode: 6e9f6...1c7
Anonym bruker Skrevet 12. september #54 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Men de fleste kan det. Anonymkode: 657e2...215 Nei, de fleste kan ikke det. Anonymkode: 531bd...eab
Anonym bruker Skrevet 12. september #55 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, de fleste kan ikke det. Anonymkode: 531bd...eab Vi får innføre karensdager, så får vi se hvor mange som plutselig kan likevel. Anonymkode: 657e2...215
Anonym bruker Skrevet 12. september #56 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi får innføre karensdager, så får vi se hvor mange som plutselig kan likevel. Anonymkode: 657e2...215 Ikke klag når bestemor på 95 blir smittet av de ansatte da, eller du blir smittet av hun som sitter i kassa på kiwi når du handler, eller når poden blir smittet av en ansatt i barnehagen og må være hjemme, og kanskje smitter resten av familien, I noen jobber så kan man faktisk ikke gå på jobb når man er smittsom, innføres det karensdager så kommer folk til å gjøre det likevel, og det er de i dårligst betalte yrkene med mest nærkontakt med andre mennesker som kommer til å slite mest med det. Anonymkode: 531bd...eab
Anonym bruker Skrevet 12. september #57 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ikke klag når bestemor på 95 blir smittet av de ansatte da, eller du blir smittet av hun som sitter i kassa på kiwi når du handler, eller når poden blir smittet av en ansatt i barnehagen og må være hjemme, og kanskje smitter resten av familien, I noen jobber så kan man faktisk ikke gå på jobb når man er smittsom, innføres det karensdager så kommer folk til å gjøre det likevel, og det er de i dårligst betalte yrkene med mest nærkontakt med andre mennesker som kommer til å slite mest med det. Anonymkode: 531bd...eab Bestemor på 95 blir syk av trekk, så det er faktisk ikke ett argument. Og ansatte i barnehage går på jobb hele tida og er småsyke. Hvis alle skal være hjemme hver gang de er litt snufs så er ingen på jobb fra oktober til mai, da. Det hysteriet for smitte var ikke før covid Anonymkode: cd30f...d43
Anonym bruker Skrevet 12. september #58 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Ikke klag når bestemor på 95 blir smittet av de ansatte da, eller du blir smittet av hun som sitter i kassa på kiwi når du handler, eller når poden blir smittet av en ansatt i barnehagen og må være hjemme, og kanskje smitter resten av familien, I noen jobber så kan man faktisk ikke gå på jobb når man er smittsom, innføres det karensdager så kommer folk til å gjøre det likevel, og det er de i dårligst betalte yrkene med mest nærkontakt med andre mennesker som kommer til å slite mest med det. Anonymkode: 531bd...eab Vi er ganske mange som går på jobb med en liten forkjølelse, altså, uten at befolkningen ser ut til å være truet av Svartedøden av den grunn. Anonymkode: 657e2...215
Anonym bruker Skrevet 12. september #59 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Vi er ganske mange som går på jobb med en liten forkjølelse, altså, uten at befolkningen ser ut til å være truet av Svartedøden av den grunn. Anonymkode: 657e2...215 Jeg snakker ikke om en liten forkjølelse heller. Anonymkode: 531bd...eab
Anonym bruker Skrevet 12. september #60 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Bestemor på 95 blir syk av trekk, Skulle det være et argument for at det er greit å gå på jobb syk. Anonymkode: 531bd...eab
Anonym bruker Skrevet 12. september #61 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Bestemor på 95 blir syk av trekk, så det er faktisk ikke ett argument. Og ansatte i barnehage går på jobb hele tida og er småsyke. Hvis alle skal være hjemme hver gang de er litt snufs så er ingen på jobb fra oktober til mai, da. Det hysteriet for smitte var ikke før covid Anonymkode: cd30f...d43 Hvem snakker om et lite snufs? Anonymkode: 531bd...eab
Anonym bruker Skrevet 12. september #62 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvem snakker om et lite snufs? Anonymkode: 531bd...eab Bare fravær som skyldes fyllesyke koster samfunnet mellom 10-13 milliarder årlig. Det er en tankevekker, det kunne holdt liv i noen nå nedlagte skoler i Innlandet. Anonymkode: edf8c...f1f
Anonym bruker Skrevet 12. september #63 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvem snakker om et lite snufs? Anonymkode: 531bd...eab den jeg siterte og alle andre hysteriske «kan ikke gå på jobb når man er smittsom!!». Jo faktisk så må man det Anonymkode: cd30f...d43
Anonym bruker Skrevet 12. september #64 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg snakker ikke om en liten forkjølelse heller. Anonymkode: 531bd...eab Og ingen sier du bør gå på jobb hvis du er skikkelig, ordentlig syk heller. Men fordi altfor mange latsabber av noen snyltere ikke evner å ha en god ordning og sterke rettigheter uten å misbruke det, så får vi heller tåle å ikke få betalt første sykedag. Anonymkode: 657e2...215
Anonym bruker Skrevet 13. september #65 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi får innføre karensdager, så får vi se hvor mange som plutselig kan likevel. Anonymkode: 657e2...215 Ja, det vil man. Man vil også betale prisen med høyere sykefravær når flere blir smittet. Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vi er ganske mange som går på jobb med en liten forkjølelse, altså, uten at befolkningen ser ut til å være truet av Svartedøden av den grunn. Anonymkode: 657e2...215 Alle voksne går på jobb med en liten forkjølelse, det er ikke det saken omhandler. Man bør ikke gå på jobb med en kraftig forkjølelse hvor man har feber, hoster og snørrer. Slike folk vil jeg ikke ha nær meg, de kan holde seg hjemme. Anonymkode: 6e9f6...1c7
Anonym bruker Skrevet 13. september #66 Skrevet 13. september Det er Ingen som sier man skal gå på jobb med verken feber, lungebetennelse eller omgangssyke. Hvorfor er dere så svart/hvitt? Man kan gå på jobb med litt sår hals, litt tett nese eller litt vondt i hodet. Etter covid er jo folk livredde for sykdommer, det er helt villt. Stort sett alle klarer å risikere én karensdag, så heier på at man kan innføre det Anonymkode: cd30f...d43
Anonym bruker Skrevet 13. september #67 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er Ingen som sier man skal gå på jobb med verken feber, lungebetennelse eller omgangssyke. Hvorfor er dere så svart/hvitt? Man kan gå på jobb med litt sår hals, litt tett nese eller litt vondt i hodet. Etter covid er jo folk livredde for sykdommer, det er helt villt. Stort sett alle klarer å risikere én karensdag, så heier på at man kan innføre det Anonymkode: cd30f...d43 Stort sett alle klarer nok en karensdag i ny og ne, men det er faktisk mange som ikke klarer det og som ikke kan ta seg råd til å miste en hel dags lønn. Å innføre det vil bli som å pisse på seg for å holde seg varm, i det lange løp vil det ikke hjelpe det minste. Dette vil også ramme de dårligest stilte, i god gammeldags blå stil. De med beste jobb og høyeste lønn kommer til å forhandle seg til lønn fra første egenmeldingsdag, så da blir det de lavtlønte som igjen må ta ulempen. Anonymkode: 6e9f6...1c7
Anonym bruker Skrevet 13. september #68 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Stort sett alle klarer nok en karensdag i ny og ne, men det er faktisk mange som ikke klarer det og som ikke kan ta seg råd til å miste en hel dags lønn. Å innføre det vil bli som å pisse på seg for å holde seg varm, i det lange løp vil det ikke hjelpe det minste. Dette vil også ramme de dårligest stilte, i god gammeldags blå stil. De med beste jobb og høyeste lønn kommer til å forhandle seg til lønn fra første egenmeldingsdag, så da blir det de lavtlønte som igjen må ta ulempen. Anonymkode: 6e9f6...1c7 Nå er heldigvis ikke dette noe å bekymre seg for de neste fire årene. Anonymkode: 9ff1a...211
Anonym bruker Skrevet 13. september #69 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå er heldigvis ikke dette noe å bekymre seg for de neste fire årene. Anonymkode: 9ff1a...211 Nei jeg stemmer ikke blått, selv om du tror det Velferds-Norge slik vi kjenner det er i ferd med å rakne. Ett eller annet sted må man ta grep. Vi kan ikke holde på å spy ut penger til folk uten grunn, vi må stramme inn. Anonymkode: cd30f...d43
Anonym bruker Skrevet 13. september #70 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Nei jeg stemmer ikke blått, selv om du tror det Velferds-Norge slik vi kjenner det er i ferd med å rakne. Ett eller annet sted må man ta grep. Vi kan ikke holde på å spy ut penger til folk uten grunn, vi må stramme inn. Anonymkode: cd30f...d43 Men hvorfor er det de som allerede har minst som skal betale prisen for denne innstrammingen? Det er da en svært lite sosialistisk tankegang. Anonymkode: 6e9f6...1c7
Anonym bruker Skrevet 13. september #71 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Men hvorfor er det de som allerede har minst som skal betale prisen for denne innstrammingen? Det er da en svært lite sosialistisk tankegang. Anonymkode: 6e9f6...1c7 Hvorfor skal vi alle betale prisen for noe som helst? Til syvende og sist går jo veldig mye utover oss vanlig dødelige. Dette er bare nok en ting. Kommunen min f.eks. har ikke eiendomsskatt. Nå er det så dårlig stilt i kommuneøkonomien at det kuttes ned på alt som er, samt at det rasles med eiendomsskatt. Hvorfor skal vi betale for at kommunen har dårlig råd? Anonymkode: cd30f...d43
Anonym bruker Skrevet 13. september #72 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Men hvorfor er det de som allerede har minst som skal betale prisen for denne innstrammingen? Det er da en svært lite sosialistisk tankegang. Anonymkode: 6e9f6...1c7 Hvis man skal stramme inn så må jo det nødvendigvis innebære at mottakerne av penger fra staten betaler for innstrammingen? Hvis man jobber og betaler skatt så er man jo ikke mottaker, og da kan man heller ikke stramme inn ovenfor disse. Anonymkode: 657e2...215
Anonym bruker Skrevet 13. september #73 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor skal vi alle betale prisen for noe som helst? Til syvende og sist går jo veldig mye utover oss vanlig dødelige. Dette er bare nok en ting. Kommunen min f.eks. har ikke eiendomsskatt. Nå er det så dårlig stilt i kommuneøkonomien at det kuttes ned på alt som er, samt at det rasles med eiendomsskatt. Hvorfor skal vi betale for at kommunen har dårlig råd? Anonymkode: cd30f...d43 Eiendomsskatt rammer på en annen måte enn karensdager. Jeg er helt for at vi skal betale skatt, og etter flere runder i helsevesenet kan jeg med hånden på hjertet si at jeg betaler all min skatt med glede. Anonymkode: 6e9f6...1c7
Anonym bruker Skrevet 13. september #74 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Eiendomsskatt rammer på en annen måte enn karensdager. Jeg er helt for at vi skal betale skatt, og etter flere runder i helsevesenet kan jeg med hånden på hjertet si at jeg betaler all min skatt med glede. Anonymkode: 6e9f6...1c7 Jada, vi skal betale skatt. Men poenget er at vi er så nedsyltet i velferdsgoder i det landet her at noen må ta regninga. Og når folk misbruker ordningene over en lav sko så går det faktisk utover felleskapet. Synd å si, men sånn er det. De har vel denne ordningen i Sverige og det fungerer fint. På samme måte som at man ikke kan ha barn i barnehage uten ett reelt behov for det. Alt går så lenge man blir vant til det Anonymkode: cd30f...d43
Anonym bruker Skrevet 13. september #75 Skrevet 13. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jada, vi skal betale skatt. Men poenget er at vi er så nedsyltet i velferdsgoder i det landet her at noen må ta regninga. Og når folk misbruker ordningene over en lav sko så går det faktisk utover felleskapet. Synd å si, men sånn er det. De har vel denne ordningen i Sverige og det fungerer fint. På samme måte som at man ikke kan ha barn i barnehage uten ett reelt behov for det. Alt går så lenge man blir vant til det Anonymkode: cd30f...d43 Men det er jo ikke kortidsfraværet som er det største problemet, det har det vel aldri vært. Anonymkode: 531bd...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå