Anonym bruker Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september F.eks røyking, snusing, alkohol, drikke mye brus el? Eventuelt, hvorfor slutter du ikke? Anonymkode: dc28c...466
Anonym bruker Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september Jeg var i en periode «fattig» og jeg snuste da. Grunnen til hvorfor jeg var på NAV, var helserelaterte årsaker, bl.a. psykiske. Det lønnet seg for min del å fortsette uvanen med å snuse, for belastningen med abstinenser og slikt, ville vært for mye meg. Nå er jeg frisk og snusfri, fordi jeg vet at med min helse så kan jeg havne på NAV igjen, og da ønsker jeg å spare de 20.000,- i året. Men hva ønsker du å gjøre med denne informasjonen? Gjøre narr av meg og shame meg som ikke var sterk nok til å slutte? De 20.000,- i året, er 1.600,- i mnd. Jeg sparte de pengene på andre ting. Jeg kjøpte aldri nye klær eller interiør o.l., og jeg kjøpte ikke snop/brus og jeg spiste lite kjøtt. Anonymkode: e1252...670
Anonym bruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Jeg bruker 500 kr i mnd hos Norsk tipping🙈 Grunnen til at jeg ikke stoppet? Er vel drømmen om å vinne da.... Anonymkode: 6ace7...bef
Iiiiik Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september Jeg har ikke dårlig råd, men bruker penger jeg fint burde kunne lagt til side. Kjøper veldig ofte en 1/2 l brus når jeg handler, og en kaffe latte de dagene jeg passerer en kaffebar. Jeg vet jeg burde holde igjen på begge deler, men får det ikke til. Ville blitt veldig irritert hvis noen viftet med pekefingeren til meg. Antar det gjelder de fleste andre også.
Anonym bruker Skrevet 9. september #5 Skrevet 9. september Dagbaldet+. Det er bortkastede penger. Skal avslutte abonnementet om 5 sek. Anonymkode: bd814...f75
Anonym bruker Skrevet 9. september #6 Skrevet 9. september Jeg er en fattig milliardær. Jeg har knapt nok råd til å betale skatt her i landet. Hvis vi bare fjernet formueskatten ville jeg klart å overleve. Derfor vurderer jeg å kutte ut uvanen med å bo her i landet og heller flytte til Sveits, der jeg knapt nok trenger å betale skatt. Ve meg, det er så forferdelig å være meg og bare ha noen futtige milliarder å leve på! Anonymkode: 9a914...3f5
Anonym bruker Skrevet 9. september #7 Skrevet 9. september Nå snur det heldigvis for min del, men vi har vekslet på å miste jobb, eller være i en situasjon hvor du bør ut av jobben, hvert eneste år de siste 5 årene. Det har vært mye stress og usikkerhet. En gang i ny og ne må en regne med, men 5 på rappen slik ble heftig. Så kan du krydre det med å være pårørende til alvorlig sykdom til flere nære. Har flydd som en ping pong mellom sykehus, møter, jobb. Min bøyg er snus. De fem minuttene om morgen med kaffe før alt setter i gang etter kun en time søvn ble litt halmstrå. Kjempedumt når det som var en fet sparekonto viser slunkne tall nå, men det var det ene konstante i det minste. Anonymkode: 9eb8b...0bf
Østerdølen Skrevet 9. september #8 Skrevet 9. september Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg er en fattig milliardær. Jeg har knapt nok råd til å betale skatt her i landet. Hvis vi bare fjernet formueskatten ville jeg klart å overleve. Derfor vurderer jeg å kutte ut uvanen med å bo her i landet og heller flytte til Sveits, der jeg knapt nok trenger å betale skatt. Ve meg, det er så forferdelig å være meg og bare ha noen futtige milliarder å leve på! Anonymkode: 9a914...3f5 Jeg tenner et lys for deg. (selv om jeg regner med at dette var et ironisk innlegg...)
Anonym bruker Skrevet 9. september #9 Skrevet 9. september Røyker, klipper og farger håret hver 6 uke, er på byen annen hver helg, kjøper kanskje litt mye klær (men må jo se ok ut da, om jeg skal klare å få tak i noen ny mann!), er ikke noe flink til å lage mat, så blir kanskje i overkant med take away. Tja, ellers er det ikke så mye sløsing akkurat. Hadde bare den dritten av en ex betalt nok i bidrag og NAV kunne gitt nok så man hadde sluppet å sultet ihjel, så hadde det vært 0 stress 👍😊 Noe sånt? Anonymkode: 5c829...eaf
Anonym bruker Skrevet 9. september #10 Skrevet 9. september Of all the preposterous assumptions of humanity over humanity, nothing exceeds most of the criticisms made on the habits of the poor by the well-housed, well- warmed, and well-fed. Anonymkode: a75d5...43e
Anonym bruker Skrevet 9. september #11 Skrevet 9. september Ja faktisk. Jeg snuser, og drikker utrolig mye pepsi max. Når det er sagt, så tjener jeg ganske godt også, jeg får bare ikke til å få lønnen til å vare helt til neste lønn.... Anonymkode: d7f97...3c3
Anonym bruker Skrevet 9. september #12 Skrevet 9. september Nei, ikke som jeg kommer på. Snuser/røyker ikke, ikke kjøpt en dråpe alkohol på flere år, handler meg ikke nye klær, klipper håret selv, lager mat fra bunn, handler på tilbud..kjører ikke bil, bruker beina så ofte det går, tar ellers kollektivt. Kjøper jeg 1kg gulrøtter kutter jeg opp det jeg ikke bruker den middagen og fryser ned. Fryser ned rester, har kun 1-2 pålegg i kjøleskapet av gangen. Likevel sliter jeg med å få det til og gå rundt. Har minstesats aap, ble syk midt i oppstart av firma etter endt utdanning, og er alene med 2 barn. Dvs jeg har ca 23.000kr utbetalt i måneden inkludert bostøtte og halv dobbel barnetrygd. Det var nok for 3 år siden, nå sliter jeg. Men, det vil jo bli bedre tider igjen etterhvert, enten ved at jeg blir frisk og får jobbet 100% igjen, eller at dyrtiden stopper litt opp/går tilbake. Da skal jeg kjøpe meg en ny vinterjakke, og det ser jeg frem til! Anonymkode: 55d6d...913
amandine Skrevet 9. september #13 Skrevet 9. september Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nei, ikke som jeg kommer på. Snuser/røyker ikke, ikke kjøpt en dråpe alkohol på flere år, handler meg ikke nye klær, klipper håret selv, lager mat fra bunn, handler på tilbud..kjører ikke bil, bruker beina så ofte det går, tar ellers kollektivt. Kjøper jeg 1kg gulrøtter kutter jeg opp det jeg ikke bruker den middagen og fryser ned. Fryser ned rester, har kun 1-2 pålegg i kjøleskapet av gangen. Likevel sliter jeg med å få det til og gå rundt. Har minstesats aap, ble syk midt i oppstart av firma etter endt utdanning, og er alene med 2 barn. Dvs jeg har ca 23.000kr utbetalt i måneden inkludert bostøtte og halv dobbel barnetrygd. Det var nok for 3 år siden, nå sliter jeg. Men, det vil jo bli bedre tider igjen etterhvert, enten ved at jeg blir frisk og får jobbet 100% igjen, eller at dyrtiden stopper litt opp/går tilbake. Da skal jeg kjøpe meg en ny vinterjakke, og det ser jeg frem til! Anonymkode: 55d6d...913 Jeg synes du er kjempeflink! Håper du snart får deg vinterjakke, noe sier meg at det ikke er fordi du vil ha ny modell men at du trenger en ny, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 9. september #14 Skrevet 9. september Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Nei, ikke som jeg kommer på. Snuser/røyker ikke, ikke kjøpt en dråpe alkohol på flere år, handler meg ikke nye klær, klipper håret selv, lager mat fra bunn, handler på tilbud..kjører ikke bil, bruker beina så ofte det går, tar ellers kollektivt. Kjøper jeg 1kg gulrøtter kutter jeg opp det jeg ikke bruker den middagen og fryser ned. Fryser ned rester, har kun 1-2 pålegg i kjøleskapet av gangen. Likevel sliter jeg med å få det til og gå rundt. Har minstesats aap, ble syk midt i oppstart av firma etter endt utdanning, og er alene med 2 barn. Dvs jeg har ca 23.000kr utbetalt i måneden inkludert bostøtte og halv dobbel barnetrygd. Det var nok for 3 år siden, nå sliter jeg. Men, det vil jo bli bedre tider igjen etterhvert, enten ved at jeg blir frisk og får jobbet 100% igjen, eller at dyrtiden stopper litt opp/går tilbake. Da skal jeg kjøpe meg en ny vinterjakke, og det ser jeg frem til! Anonymkode: 55d6d...913 🖤🖤 Anonymkode: dc28c...466
oslofrk Skrevet 10. september #16 Skrevet 10. september Anonym bruker skrev (22 timer siden): Røyker, klipper og farger håret hver 6 uke, er på byen annen hver helg, kjøper kanskje litt mye klær (men må jo se ok ut da, om jeg skal klare å få tak i noen ny mann!), er ikke noe flink til å lage mat, så blir kanskje i overkant med take away. Tja, ellers er det ikke så mye sløsing akkurat. Hadde bare den dritten av en ex betalt nok i bidrag og NAV kunne gitt nok så man hadde sluppet å sultet ihjel, så hadde det vært 0 stress 👍😊 Noe sånt? Anonymkode: 5c829...eaf I love it!
Anonym bruker Skrevet 12. september #17 Skrevet 12. september Cola burde jeg kutte ut for det drikker jeg for ofte å det er jo dyrt. Jeg er avhengig av nesespray å har vært det i 10 år,å den har jo blitt veldig dyr i det siste 😮 Anonymkode: 31368...73f
Anonym bruker Skrevet 12. september #18 Skrevet 12. september Nesespray har jeg sluttet med i noen perioder men etter 6 mnder uten nesespray så var jeg forsatt tett i nesen. Gikk til legen å han sa at det var ikke rart at jeg var tett i nesen det kunne han se etter undersøkelse,for har skjev skillevegg i nesen. Så ble til at begynte igjen med nesespray når jeg var skikkelig forkjølet å pottatett i nesen. Å da klarte jeg aldri å slutte igjen heller. Er vanskelig å motivere seg til å slutte med nesespray når jeg vet at uansett hvor lenge jeg går uten så vil jeg likevel være tett i nesen. Anonymkode: 31368...73f
Anonym bruker Skrevet 12. september #19 Skrevet 12. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nesespray har jeg sluttet med i noen perioder men etter 6 mnder uten nesespray så var jeg forsatt tett i nesen. Gikk til legen å han sa at det var ikke rart at jeg var tett i nesen det kunne han se etter undersøkelse,for har skjev skillevegg i nesen. Så ble til at begynte igjen med nesespray når jeg var skikkelig forkjølet å pottatett i nesen. Å da klarte jeg aldri å slutte igjen heller. Er vanskelig å motivere seg til å slutte med nesespray når jeg vet at uansett hvor lenge jeg går uten så vil jeg likevel være tett i nesen. Anonymkode: 31368...73f Kan du ikke operere skilleveggen? Anonymkode: e3ae3...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå