Gå til innhold

Missbruk av egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man tar ikke egenmelding for sykt dyr. Det får være måte på hva man tenker at arbeidsgiver skal betal for. Ikke bare må de betale deg lønn, i verste fall må de også lønne en vikar bare for at man skal passe på et sykt dyr. Har man litt arbeidsmoral bruker man avspasering, fri uten lønn eller feriedag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
TheWitch skrev (13 timer siden):

Jeg leste et innlegg på Facebook i går i en gruppe for oss med katter. Det var ei som hadde en syk katt som måtte akutt til veterinær, var alene og viste ikke helt hva hun skulle gjøre. 

90% av rådene hun fikk fra andre gikk ut på å bruke egenmelding! Jeg tenker at om man ringer sin leder og forklarer situasjonen så skulle det vel la seg ordne med fri også heller jobbe inn senere. 

Men det som sjokkerte meg var rådene om å missbruke egenmeldingen, det var til og med ei som foreslo å ringe legen og be om sykemelding! 

Er dette oppfatning blandt folk? At man kan bruke egenmelding til ting som dukker opp? 

Min kollega gjorde det. Var hjemme pga syk katt. Hun måtte være hjemme for å gi katten medisiner 

Anonymkode: 1e4ad...af6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja dra det kortet. Djis. Jeg skriver alltid «han» så lenge det ikke forekommer noe som tilsier noe annet. 

Så du mener helt oppriktig at du har full forståelse for at du må utsette en lenge planlagt operasjon fordi kirurgen skal til veterinæren? Som kanskje du har måtte reise timevis for å få. Venta på i en evighet? Da er du jaggu raus 

men for å være helt alvorlig. Velferds-Norge som vi kjenner det står for fall, og nå begynner jeg jo virkelig å skjønne hvorfor. 

Anonymkode: c2edf...5af

En kirurg bor nødvendigvis i nærheten av et sykehus og dermed sikkert også en veterinær 😉

Poenget mitt er at noen ganger må man ta et valg, og for pasienten og andre så er det jo uvesentlig hvorfor kirurgen eller leder er indisponibel. Og for å svare på spørsmålet hadde jeg absolutt syns det var kjipt å måtte utsette en operasjon, men livet skjer og kirurgen kan ha en skadet hund, et sykt barn eller ligge hjemme med diaré. Det ene er ikke mer akseptabelt enn det andre. 

Anonymkode: bc4f0...4f7

Skrevet

Du kan ikke forvente at arbeidsgiver skal betale for at du har skaffet deg en upraktisk hobby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...