Gå til innhold

Å være på tribunen som mor til en fotballdommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rett og slett fascinerende å høre foreldre som bruker store deler av kampen til å snakke drit om dommeren. De vet best selvfølgelig og selv om avgjørelsene er helt korrekte og ikke engang spillerne protesterer vet disse foreldre best. Jeg er med min datter på de første kamper hun dømmer og det er en gjenganger med slike foreldre. Og ingen vet jeg er mor til dommer så de eier jo ikke hemninger. Det er rett og slett flaut å høre på. 

Anonymkode: 98a5e...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig at du er der! Det er helt som du sier, folk er helt håpløse. Voksne (menn) som skjeller ut ungdommer, det hører ingensteds hjemme. De burde settes på plass og minnes på at det ikke blir kamp uten dommer.

Flott at datteren din dømmer! Hun kommer til å vokse på det. Håper det blir gode opplevelser også.

Anonymkode: d6993...438

Skrevet

Det at hun er en ung jente bidrar nok til at de tror hun ikke vet noenting dessverre. Fremdeles mange som mener at jenter ikke har peiling på fotball. Spesielt voksne menn får vondt i stoltheten sin når de ser unge jenter  nærme seg en fotball.

Flott med flere jenter som dømmer.

Anonymkode: ced74...9dc

Skrevet

Skulle være fleste kamper - ikke første 🙂. Hun har dømt i noen år og er faktisk veldig god men likevel er foreldre helt forferdelig å høre på. 
HI

Skrevet

Hvis det er noen trøst så husker jeg selv at jeg vokste veldig på å være dommer som ungdom. Ta avgjørelser og tørre å stå i de selv om det blir protester. Det var for meg en viktig erfaring. Så håper jenta di fortsetter å dømme på tross av idiotiske utsagn fra forståsegpåere på sidelinja!

Anonymkode: 753a8...b9f

Skrevet

Jeg har bært med i en annen idrett. Der var det så godt som aldri klager på dommerene. Noen kunne være uenig i en avgjørelse men det å snakke dritt til eller om en dommer var ikke akseptabelt. Jeg husker det skjedde en gang. Da kom det beskjed om at parret på rad 2, med grønne jakker (var en annen beskrivelse) kunne forlate hallen, gå hjem og skamme seg og ikke komme tilbake før de hadde lært å oppføre seg. Det var applaus i salen, men jeg vet ikke om de noen gang kom tilbake på kamp.

Anonymkode: e8dee...f8a

Skrevet

Der har vi foreldre mye å lære. Mange foreldre er vant til dommere på tv, der er det ikke lov til å gjøre feil. Dommeren er opplært til å være bestemt, av og til på grensen til arrogant, i mange situasjoner. Det misforstås lett dessverre, det kreves litt selvinnsikt og empati for å forstå at å dømme en kamp ikke alltid er så enkelt som det er når du står på sidelinjen. Innen fotball er det dessuten veldig mange som tror de kan veldig mye. 

Anonymkode: 11acc...f38

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er rett og slett fascinerende å høre foreldre som bruker store deler av kampen til å snakke drit om dommeren. De vet best selvfølgelig og selv om avgjørelsene er helt korrekte og ikke engang spillerne protesterer vet disse foreldre best. Jeg er med min datter på de første kamper hun dømmer og det er en gjenganger med slike foreldre. Og ingen vet jeg er mor til dommer så de eier jo ikke hemninger. Det er rett og slett flaut å høre på. 

Men sånn er det altså. Og det er bra. 

Anonymkode: 5eaf5...4f5

Skrevet

Menn har alltid hatt mer peiling på fotball. Og sånn vil det alltid være. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Du snakker som du har vett til. Og du provoserer ikke engang,  det er det for dumt til. 

Anonymkode: d6993...438

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er bra?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det noen grunn til at menn lærer de enkle reglene bedre enn kvinner? Forklar gjerne - om du kan ;) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En som er ekspert på fotball er det i kraft av sin kunnskap og erfaring, så det har ingen ting med om det er en kvinne eller en mann. I praksis er kunnskapsnivået til menn generelt sett mye høyere, fordi det er så mange flere menn som er interessert i fotball. Så i praksis har du rett, men som sagt, det har ikke noe med kjønn å gjøre, dessuten, kvinner kommer etter. Også på dette manneområdet. Like gode til å spille fotball blir kvinner aldri. Men det var jo ikke det du sa.
Jeg regner med at du bare ville fyre opp temperaturen her inne😂

Anonymkode: 11acc...f38

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Spesielt voksne menn får vondt i stoltheten sin når de ser unge jenter  nærme seg en fotball.

På samme måte at kvinner er for stolt til å innrømme at menn har mer peiling på fotball og sport generelt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

På samme måte at kvinner er for stolt til å innrømme at menn har mer peiling på fotball og sport generelt. 

Du bare beviste det jeg skrev 😆

Anonymkode: ced74...9dc

Skrevet

Jeg har også opplevd det. Både med håndball og fotball. Jeg pleier å gå ut litt og så komme tilbake og da spør jeg hva stillingen er. Så blir det litt småprat, og så forteller jeg at jeg er mor til dommeren. Da blir det stille resten av kampen. Og mulig gjør de ikke den tabben igjen. Men de beklager aldri

Anonymkode: 750d9...e67

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.9.2025 den 20.24):

Håper hun en dag er tøff nok til å blåse hardt i fløyta å gå hardt mot disse foreldrene som står på sidelinja. Vise de opp på ei tribune. Det har hun lov til hvis de høylytt forstyrrer. 

Anonymkode: 8ba17...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...