Gå til innhold

Voksne og utakknemlige barn - noen andre som har vurdert å endre testamentet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som aldri viser takknemlighet. Feks, var jeg i en situasjon hvor jeg ikke kunne øvelseskjøre med 17 åringen. Faren hans var på seiling i Kairibien og bidro ingenting. Jeg betalte hele sertifikatet, alle kjøretimer, men var forhindret av å kunne øvelseskjøre. Hn fikk sertifikat, bil stod klar til disposisjon og så fikk jeg senere en klage på at jeg ikke øvelseskjørte. I etterkant har det vært liknende episoder, hn ser bare det hun ikke mottok og det siste nå er at hun sender meg sjikanerende meldinger. Karakterdrap av meg og et spill hn driver. Jeg er helt sjokkert over hvordan hn kan skrive. Jeg har spurt om hn er villig til å dra på familierådgivning men fikk til svar at nei, jeg og min nye familie (hn har et barn på 1 år) klarer oss bedre uten deg. Dette etter å ha sendt meg såpass trakasserende meldinger at jeg lurte på om disse meldingene egentlig var skrevet av en eks mann som vil ta fra meg alt. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 1000a...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tenker du i så fall endre testamentet, sånn helt konkret? Hun kommer til å arve deg uansett..

Anonymkode: bebbe...aa8

Skrevet

Plikrdelsarven er rettet under 2 mill, det vil barnet arve uansett. Har du større formue enn det kan du testamentere det til hvem du vil. 

Anonymkode: 2980b...a84

Skrevet

Prøv heller å finne ut hva som er galt. Slik du fremstår her virker det lite sannsynlig at barnet har fått alt det trengte. At du er bitter på at en tenåring var frekk og utakknemlig  flere år senere, knytter det til “sjikanen” nå og tenker løsningen er å gjøre henne arveløs får deg først og fremst bare til å fremstå ærekjær.

Prøv heller å tenke gjennom hvordan datteren har hatt det etter fødsel. Kan hun ha slitt med depresjon? Er det noe som helst sannhet i meldingene? Er du en varm og støttende forelder som har vist henne empati som nybakt mor, eller har du vært mest opptatt av å fortelle henne hvor tung oppveksten hennes var for deg og hvor mye heldigere hun er? 

Anonymkode: 43181...b54

Skrevet

Dere har en konflikt. -Thats it. 

Men for å si det slik, det sier mer om deg, så tenker sånne tanker: "jeg tar barna vekk i fra testamentet-hvis de ikke adlyder meg". 

Prøv heller å ordne opp i din datters liv enn å tenke slik som du gjør. Med slik "testament tanker" får meg til å lure om hun har rett. Er det noe ved deg som ødelegger forhold?

Anonymkode: dec50...e16

Skrevet

Sikker på at ikke det er du som er narsissisten her og ikke har selvinnsikt? Da kan hennes oppførsel framstå fæl siden du kun ser hennes reaksjon på det di gjør og sier og ikke dine egne handlinger. Du fremstår ikke sympatisk/empatisk. 

Om det ikke er tilfelle, noe du uansett ikke ville sett selv, så snakkes med henne sa, finn ut hva som er kjernen her. Det er jo drt normale folk gjør, ikke gjøre barna sine arveløse liksom.

Anonymkode: ebf4c...ff1

Skrevet

Men.. Skurrer litt for meg at du er så opphengt i at barnet skal vise så mye takknemlighet. 

Du er den voksne her.  Når barna er slik, så er det noe du har gjort altså. Gjelder store barn også.

Klart en 17 åring blir frustrert når du feks ikke øvelseskjørte. Tenk å være 17 år, ikke mange årene man har levd altså, og hjernen er ikke ferdig utviklet før 25 år, å gleder seg til lappen. Han var sikkert spent også. Han trenger støtte også, ikke bare at du betalte for lappen. 

På meg virker du veldig ego. Tenk å lage et innlegg om barnet sitt, og vurderer å endre testamentet fordi du er hårsår og mangler totalt selvinnsikt. Sjokkert. 

Hva mente du med den siste meld der? 

Anonymkode: 3aecc...c85

Skrevet

bortskjemte dritt unger er som regel utakknemlig, dem ser det på en selvfølge at man skal få alt servert på et sølv fat 

uansett så bør du snakke med hun om mld som ble sendt. hvis det ikke er henne som sendte det som du sier at du har en mistanke om så kan du ikke bli sur på henne for det 

Anonymkode: f9272...0e3

Skrevet

Om du er så steinrik at det å endre testamentet har noen verdi, kjør på. Ditt liv. Genial måte å bygge broer med ungene på tenker jeg. "Og forresten, når jeg dør får du mindre enn søskenene dine fordi du ikke var takknemlig for førerkortet du fikk da du var 18".

Anonymkode: 11d92...da6

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Plikrdelsarven er rettet under 2 mill, det vil barnet arve uansett. Har du større formue enn det kan du testamentere det til hvem du vil. 

Anonymkode: 2980b...a84

Eller hun kan bruke opp alt slik at det ikke er noe å arve.

Anonymkode: 988dd...183

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Om du er så steinrik at det å endre testamentet har noen verdi, kjør på. Ditt liv. Genial måte å bygge broer med ungene på tenker jeg. "Og forresten, når jeg dør får du mindre enn søskenene dine fordi du ikke var takknemlig for førerkortet du fikk da du var 18".

Anonymkode: 11d92...da6

Det er gjentatte klager fra mitt voksne barn, ikke bare førerkortet. Jeg har gitt og gitt. Begge barna får det samme men om den ene tjener på fondsplassering av pengene og den andre bruker opp pengene, få jeg klager fra den som brukte de på at hns bror har mer penger og så er hn ikke fornøyd før jeg kompenserer tapet. Er så lei av den uvettige pengebruken og at hn kun ser hva hn ikke har. 

Anonymkode: 1000a...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...