Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Ved å si Kyyyyyv. Greit nok at Kiev er den russiske måten å si det på, men Kyyyyyyyyv…. Hva er vitsen? Anonymkode: ab818...f7b
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Det MÅ da være andre ting å fokusere på??? Anonymkode: 7d854...7c7
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Det er fint at noen forsøker å bruke korrekt uttale, så får vi heller være litt overbærende med noen dårlige forsøk. Vitsen er sikkert å markere avstand fra Russisk uttale. Anonymkode: 1b369...7f0
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden https://www.theguardian.com/world/2022/feb/25/how-to-pronounce-and-spell-kyiv-kiev-ukraine-and-why-it-matters Anonymkode: ca083...363
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (25 minutter siden): https://www.theguardian.com/world/2022/feb/25/how-to-pronounce-and-spell-kyiv-kiev-ukraine-and-why-it-matters Anonymkode: ca083...363 Det er greit nok det, men må de overdrive sånn? Kyyyyyyyyyyv. Selv ukrainere uttaler det ikke sånn. Hi Anonymkode: ab818...f7b
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er greit nok det, men må de overdrive sånn? Kyyyyyyyyyyv. Selv ukrainere uttaler det ikke sånn. Hi Anonymkode: ab818...f7b Vi er ikke ukrainere. Det er få av oss som kan uttale det helt korrekt. Anonymkode: ca083...363
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vi er ikke ukrainere. Det er få av oss som kan uttale det helt korrekt. Anonymkode: ca083...363 Det blir demonstrativt og overdrevent. Det blir alt man hører i innslaget. Hi Anonymkode: ab818...f7b
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det MÅ da være andre ting å fokusere på??? Anonymkode: 7d854...7c7 Ikke for barnslige folk. Anonymkode: c4f69...bbb
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Det blir demonstrativt og overdrevent. Det blir alt man hører i innslaget. Hi Anonymkode: ab818...f7b Altså, grunnen til at russerne staver det Kiev er at det er, på russisk, en ganske lik uttale som det er på ukrainsk. Det er en svak forskjell i diftongen, svak, men den er der. På norsk vet vi jo ikke hvordan det skal uttales, derfor er noen veldig tydelige på det. Anonymkode: ca083...363
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ikke for barnslige folk. Anonymkode: c4f69...bbb Enig, men jeg synes det er litt morsomt. Det er viktig å se etter humoren i all elendighet. Journalister kan også være litt morsomme i sin iver. Se for deg journalister som sitter bak desken og øver på en ny og forbedret uttale, før de skal på lufta. Anonymkode: 1b369...7f0
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Enig, men jeg synes det er litt morsomt. Det er viktig å se etter humoren i all elendighet. Journalister kan også være litt morsomme i sin iver. Se for deg journalister som sitter bak desken og øver på en ny og forbedret uttale, før de skal på lufta. Anonymkode: 1b369...7f0 Ser ikke for meg det. Har viktigere ting (som sagt) å tenke på. Anonymkode: c4f69...bbb
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig, men jeg synes det er litt morsomt. Det er viktig å se etter humoren i all elendighet. Journalister kan også være litt morsomme i sin iver. Se for deg journalister som sitter bak desken og øver på en ny og forbedret uttale, før de skal på lufta. Anonymkode: 1b369...7f0 Hva er morsomt med det? Det er klart at en nyhetsoppleser øver på ord og navn som er uvant for dem. Jeg begynner virkelig å miste troen på menneskeheten ved å henge her inne. Hvor har alle de fine folka blitt av?? Anonymkode: 7d854...7c7
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hva er morsomt med det? Det er klart at en nyhetsoppleser øver på ord og navn som er uvant for dem. Jeg begynner virkelig å miste troen på menneskeheten ved å henge her inne. Hvor har alle de fine folka blitt av?? Anonymkode: 7d854...7c7 Jeg synes det er morsomt å ha et skråblikk på ting, humor er viktig for meg. Jeg tror det gjør meg sterkere og lykkeligere, og det ser ut til at jeg kan ha rett i det, sammenlignet med ditt syn på menneskeheten. Jeg er optimist. Anonymkode: 1b369...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå