Gå til innhold

Journalister overdriver uttalelsen av Kiev/Kyiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved å si Kyyyyyv. Greit nok at Kiev er den russiske måten å si det på, men Kyyyyyyyyv…. Hva er vitsen?

Anonymkode: ab818...f7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det MÅ da være andre ting å fokusere på???

Anonymkode: 7d854...7c7

Skrevet

Det er fint at noen forsøker å bruke korrekt uttale, så får vi heller være litt overbærende med noen dårlige forsøk. Vitsen er sikkert å markere avstand fra Russisk uttale.

Anonymkode: 1b369...7f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er greit nok det, men må de overdrive sånn? Kyyyyyyyyyyv. Selv ukrainere uttaler det ikke sånn. Hi

Vi er ikke ukrainere. Det er få av oss som kan uttale det helt korrekt.

Anonymkode: ca083...363

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi er ikke ukrainere. Det er få av oss som kan uttale det helt korrekt.

Det blir demonstrativt og overdrevent. Det blir alt man hører i innslaget. Hi

Skrevet

Uttalelsen?

Anonymkode: e16a6...762

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det MÅ da være andre ting å fokusere på???

Ikke for barnslige folk. 

Anonymkode: c4f69...bbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir demonstrativt og overdrevent. Det blir alt man hører i innslaget. Hi

Altså, grunnen til at russerne staver det Kiev er at det er, på russisk, en ganske lik uttale som det er på ukrainsk. Det er en svak forskjell i diftongen, svak, men den er der. På norsk vet vi jo ikke hvordan det skal uttales, derfor er noen veldig tydelige på det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ikke for barnslige folk. 

Enig, men jeg synes det er litt morsomt. Det er viktig å se etter humoren i all elendighet. Journalister kan også være litt morsomme i sin iver. Se for deg journalister som sitter bak desken og øver på en ny og forbedret uttale, før de skal på lufta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Enig, men jeg synes det er litt morsomt. Det er viktig å se etter humoren i all elendighet. Journalister kan også være litt morsomme i sin iver. Se for deg journalister som sitter bak desken og øver på en ny og forbedret uttale, før de skal på lufta. 

Ser ikke for meg det. Har viktigere ting (som sagt) å tenke på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er morsomt med det? Det er klart at en nyhetsoppleser øver på ord og navn som er uvant for dem. 

Jeg begynner virkelig å miste troen på menneskeheten ved å henge her inne. Hvor har alle de fine folka blitt av??

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hva er morsomt med det? Det er klart at en nyhetsoppleser øver på ord og navn som er uvant for dem. 

Jeg begynner virkelig å miste troen på menneskeheten ved å henge her inne. Hvor har alle de fine folka blitt av??

Jeg synes det er morsomt å ha et skråblikk på ting, humor er viktig for meg. Jeg tror det gjør meg sterkere og lykkeligere, og det ser ut til at jeg kan ha rett i det, sammenlignet med ditt syn på menneskeheten. Jeg er optimist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...