Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:57 #1 Skrevet søndag kl 15:57 Hvis vi skal det, inkludert partnere og barn, blir vi 58 stykker i festen. Uten fettere, kusiner og familier blir vi 27. Noen av de har vi litt kontakt med, andre ingenting. Jeg vet at min søster kommer til å bli blodig fornærmet om vi ikke inviterer hennes barn, deres partnere og barn. Hun kommer nok ikke til å komme i protest. Og inviterer vi hennes barn må vi jo invitere de andre og. Men. En av fetterne på den andre siden er fadder og han må vi jo invitere. Pluss hans kone og barn. Dette er så vanskelig! Vi har verken plass eller råd til 58 gjester, og kutter vi ut fettere og kusiner kan vi faktisk ha festen på en restaurant. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 84660...460
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:59 #2 Skrevet søndag kl 15:59 Hvordan kan dere være 27 uten søskenbarn??? Anonymkode: 42dfc...222
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:05 #3 Skrevet søndag kl 16:05 Besteforeldre, søsken av konfirmanten, jeg har fire søsken, min mann har tre. Pluss deres ektefeller og et par venner av konfirmanten. Det blir 27. HI Anonymkode: 84660...460
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:06 #4 Skrevet søndag kl 16:06 Søskenbarn til konfirmanten eller søskenbarn til foreldre? Vi var 22 stk med søskenbarna til konfirmanten vi.... I deres tilfelle ville jeg enten droppet søskenbarn, eller hatt en enklere fest Mest sannsynlig senket nivået festen. Ville aldri hatt det på restaurant med så mange gjester, det hadde blitt å leie et billig samfunnshus av noe slag og laget rimelig og god mat. Gryterett e.l. Bedt gjester om å ta med kake. Dratt til Sverige og handlet brus. Trenger ikke gjøre det så dyrt. Anonymkode: e5d07...9f5
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:09 #5 Skrevet søndag kl 16:09 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Søskenbarn til konfirmanten eller søskenbarn til foreldre? Vi var 22 stk med søskenbarna til konfirmanten vi.... I deres tilfelle ville jeg enten droppet søskenbarn, eller hatt en enklere fest Mest sannsynlig senket nivået festen. Ville aldri hatt det på restaurant med så mange gjester, det hadde blitt å leie et billig samfunnshus av noe slag og laget rimelig og god mat. Gryterett e.l. Bedt gjester om å ta med kake. Dratt til Sverige og handlet brus. Trenger ikke gjøre det så dyrt. Anonymkode: e5d07...9f5 Søskenbarn av konfirmanten. Alt av grendehus og utleielokaler er tatt. Vi kan ha det hjemme, men ikke med 58 gjester… HI Anonymkode: 84660...460
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:38 #6 Skrevet søndag kl 16:38 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Søskenbarn av konfirmanten. Alt av grendehus og utleielokaler er tatt. Vi kan ha det hjemme, men ikke med 58 gjester… HI Anonymkode: 84660...460 Da sier du det til søsteren din. Om hun gjør seg vanskelig på bekostning av sin nevø får hun bare gjøre det, men da bør du være direkte med henne i retur. Anonymkode: 62483...b29
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:13 #7 Skrevet søndag kl 17:13 Er det så mye å gjøre hvis dere ikke har råd og plass til alle? Da kan en ikke invitere så langt ut i slekta. Anonymkode: a1709...981
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:43 #8 Skrevet søndag kl 18:43 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis vi skal det, inkludert partnere og barn, blir vi 58 stykker i festen. Uten fettere, kusiner og familier blir vi 27. Noen av de har vi litt kontakt med, andre ingenting. Jeg vet at min søster kommer til å bli blodig fornærmet om vi ikke inviterer hennes barn, deres partnere og barn. Hun kommer nok ikke til å komme i protest. Og inviterer vi hennes barn må vi jo invitere de andre og. Men. En av fetterne på den andre siden er fadder og han må vi jo invitere. Pluss hans kone og barn. Dette er så vanskelig! Vi har verken plass eller råd til 58 gjester, og kutter vi ut fettere og kusiner kan vi faktisk ha festen på en restaurant. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 84660...460 Hva slags søster er det du har egentlig? Vi inviterte ikke fettere og kusiner, bortsett fra èn, som komfirmanten har mye omgang med. Da ble vi 17 med tanter, onkler og besteforeldre. Med fettere og kusiner som alle er noe eldre en komfirmanten, og følgelig de fleste etablert med partner og barn, ville vi blitt 39. Ikke så mange som hos deg, men nok til att vi ikke kunne hatt det hjemme. Hvis du tåler at din søster ikke kommer, hadde jeg bare gjort det som passet, og latt henne bli hjemme og furte. Anonymkode: a5b31...663
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:01 #9 Skrevet søndag kl 19:01 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Søskenbarn til konfirmanten eller søskenbarn til foreldre? Vi var 22 stk med søskenbarna til konfirmanten vi.... I deres tilfelle ville jeg enten droppet søskenbarn, eller hatt en enklere fest Mest sannsynlig senket nivået festen. Ville aldri hatt det på restaurant med så mange gjester, det hadde blitt å leie et billig samfunnshus av noe slag og laget rimelig og god mat. Gryterett e.l. Bedt gjester om å ta med kake. Dratt til Sverige og handlet brus. Trenger ikke gjøre det så dyrt. Anonymkode: e5d07...9f5 Langt fra Bergen til Sverige. Ikke alle bor på østlandet Anonymkode: c33b8...83f
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:52 #10 Skrevet søndag kl 23:52 Nå er det vel ikke sikkert alle kommer selv om de blir bedt? Vi har svær familie, da yngste konfirmerte seg inviterte vi alle søskenbarn med partnere og barn. Nesten 70 inviterte, var ikke 40 engang som kom. Godt mulig vi har en sløv familie som ikke gidder å møte opp, men syntes det var mange som snakket om det - de inviterte mange men mange som ikke kom. Så det kan jo være det løser seg av seg selv? Anonymkode: 1c156...e49
Anonym bruker Skrevet mandag kl 04:11 #11 Skrevet mandag kl 04:11 Vi kuttet ut venner av konfirmanten, det synes jeg er unødvendig. Hadde besteforeldre, oldemor, tanter, onkler og søskenbarn av konfirmanten. Nå er vi jo heldige at vi har eldst barn, så de har ikke etablert seg med mann og barn ennå. Vi var 30 stk og alle kom. Hadde sagt som det var, at lokaler er utleide og dere har ikke plass til alle hjemme. Nå vet jeg ikke når på året dere har konfirmasjon, men kan handle brus på tilbud støtt og stadig f eks Anonymkode: 68031...279
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:54 #12 Skrevet tirsdag kl 12:54 Jeg syns det er så trist, men vi har konkludert med at vi er tvunget til å utelate søskenbarn. Vi er en stor familie, og vi har ikke råd. Jeg vet at den ene søsteren min og den ene søsteren på mannen min sin side kommer til å bli dødelig fornærmet for at ikke deres barn m partnere blir invitert, men hva får vi gjort? Jeg har ikke så lyst til å proklamere at vi ikke har råd heller. Kjipt. Hi Anonymkode: 84660...460
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:24 #13 Skrevet tirsdag kl 13:24 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg syns det er så trist, men vi har konkludert med at vi er tvunget til å utelate søskenbarn. Vi er en stor familie, og vi har ikke råd. Jeg vet at den ene søsteren min og den ene søsteren på mannen min sin side kommer til å bli dødelig fornærmet for at ikke deres barn m partnere blir invitert, men hva får vi gjort? Jeg har ikke så lyst til å proklamere at vi ikke har råd heller. Kjipt. Hi Anonymkode: 84660...460 Fint. Det er godt å lande på en konklusjon. Stå på det du:) Anonymkode: a5b31...663
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:28 #14 Skrevet tirsdag kl 13:28 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg syns det er så trist, men vi har konkludert med at vi er tvunget til å utelate søskenbarn. Vi er en stor familie, og vi har ikke råd. Jeg vet at den ene søsteren min og den ene søsteren på mannen min sin side kommer til å bli dødelig fornærmet for at ikke deres barn m partnere blir invitert, men hva får vi gjort? Jeg har ikke så lyst til å proklamere at vi ikke har råd heller. Kjipt. Hi Anonymkode: 84660...460 Det synes jeg da godt du kan gjøre. Trenger ikke bruke ordene at du ikke har råd, men kan fint si dere ikke har mulighet f.eks. Å si at dere ikke har mulighet til å holde et så stort familieselskap er helt innenfor det, ingen kan si noe på det. Anonymkode: e5d07...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå