Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:59 #1 Skrevet lørdag kl 21:59 Vi har aldri hatt tilgang til mer informasjon enn vi har i dag, vi har sett hva som ikke har virket opp igjennom historien og burde lært av det. Men alikevel virker det som vi er enda mindre opplyste enn vi er i dag, hva kommer det av? Anonymkode: 8029d...2ec
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:55 #3 Skrevet lørdag kl 22:55 Jeg er mye mer opplyst og smartere enn de aller fleste her inne. Ja, jeg er enig med deg, Hi. Anonymkode: e53ef...b1b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:25 #4 Skrevet søndag kl 07:25 Mine to årsaker er mangel på tid til å tenke og reflektere, og alle mulighetene til å bedra og føre folk bak lyset. Som en annen sier: støy. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:44 #5 Skrevet søndag kl 07:44 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg er mye mer opplyst og smartere enn de aller fleste her inne. Ja, jeg er enig med deg, Hi. Anonymkode: e53ef...b1b Si noe smart? Anonymkode: e250f...897
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:13 #6 Skrevet søndag kl 08:13 Hvor har du det fra at vi er lite opplyste? Anonymkode: 29953...f08
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:22 #7 Skrevet søndag kl 08:22 For 2-300 år siden var nok folk lite opplyste om ting som foregikk utenfor egen bygd, folk hadde lite skolegang og dårlig allmennopplæring. Men det er da virkelig ikke et tema i dag. De fleste har i dag en grunnleggende god forståelse av alt fra egen kropp til hva som skjer ute i verden. Men som noen nevner her er informasjonsstrømmen for stor, og man kan ikke ta inn alt. Og da må man velge da, hva er mest interessant for meg. Da skinner det nok litt vel godt gjennom hvem som tar de mest umodne og uintelligente valgene. Anonymkode: 5d8a2...7ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:15 #8 Skrevet søndag kl 09:15 Algoritmer. Særlig for de som henter informasjon og nyheter fra some. Der skal det ikke mange sekundene med lesing eller mange klikkene til før du ender opp med å bare få mer av det samme. Anonymkode: 426a1...08d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:24 #9 Skrevet søndag kl 09:24 Man trodde naivt nok at det var manglende tilgang til kunnskap som var problemet. Det viser seg at fri tilgang ikke hjelper, fordi folk er for dumme til å ta inn kunnskap i det hele tatt. Anonymkode: c8014...80d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:57 #10 Skrevet søndag kl 09:57 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Man trodde naivt nok at det var manglende tilgang til kunnskap som var problemet. Det viser seg at fri tilgang ikke hjelper, fordi folk er for dumme til å ta inn kunnskap i det hele tatt. Anonymkode: c8014...80d Jeg tror ikke det handler om at «folk er for dumme.» Det som er riktig for deg trenger ikke være riktig for meg. Anonymkode: 29953...f08
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:06 #11 Skrevet søndag kl 10:06 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror ikke det handler om at «folk er for dumme.» Det som er riktig for deg trenger ikke være riktig for meg. Anonymkode: 29953...f08 Fortell deg selv det, du. Anonymkode: c8014...80d
Lektor Doppler med tillegg Skrevet søndag kl 10:42 #12 Skrevet søndag kl 10:42 Med tilgang på så mye informasjon og så mye falsk informasjon er det vanskelig å holde fiksjon fra fakta. Og om man ikke er god på kildekritikk, å kjenne igjen ai generert innhold osv så kan man lett havne i feil grøft. Og når algoritmen sørger for at du kun fores med mer av det samme så blir verdensbildet rart. Men kan til og med tro man er opplyst.
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:41 #13 Skrevet søndag kl 12:41 Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden): Med tilgang på så mye informasjon og så mye falsk informasjon er det vanskelig å holde fiksjon fra fakta. Og om man ikke er god på kildekritikk, å kjenne igjen ai generert innhold osv så kan man lett havne i feil grøft. Og når algoritmen sørger for at du kun fores med mer av det samme så blir verdensbildet rart. Men kan til og med tro man er opplyst. Helt enig. Det finnes ingen nøytrale kilder lenger, og spesielt dette med algoritmer som bombarderer deg med akkurat det du ønsker å høre har en veldig effekt. I tillegg har du det faktum at alle benytter det mikrofonstativet de har, helt skamløst. Aller verst er venstresiden, som har vært så smarte at de har skaffet seg en enorm dominans i det offentlige mediebildet, og bruker det for alt det er verdt, med sine kommentarer og analyser, som strengt tatt hører hjemme i små artikler på siste side under "Ordet fritt" eller "Folkets røst", ikke med store bokstaver på forsiden av riksaviser. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:58 #14 Skrevet søndag kl 13:58 Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt enig. Det finnes ingen nøytrale kilder lenger, og spesielt dette med algoritmer som bombarderer deg med akkurat det du ønsker å høre har en veldig effekt. I tillegg har du det faktum at alle benytter det mikrofonstativet de har, helt skamløst. Aller verst er venstresiden, som har vært så smarte at de har skaffet seg en enorm dominans i det offentlige mediebildet, og bruker det for alt det er verdt, med sine kommentarer og analyser, som strengt tatt hører hjemme i små artikler på siste side under "Ordet fritt" eller "Folkets røst", ikke med store bokstaver på forsiden av riksaviser. Anonymkode: 307be...f84 Du sier deg enig men proklamerer det motsatte. Anonymkode: c8014...80d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:13 #15 Skrevet søndag kl 14:13 Anonym bruker skrev (1 time siden): Helt enig. Det finnes ingen nøytrale kilder lenger, og spesielt dette med algoritmer som bombarderer deg med akkurat det du ønsker å høre har en veldig effekt. I tillegg har du det faktum at alle benytter det mikrofonstativet de har, helt skamløst. Aller verst er venstresiden, som har vært så smarte at de har skaffet seg en enorm dominans i det offentlige mediebildet, og bruker det for alt det er verdt, med sine kommentarer og analyser, som strengt tatt hører hjemme i små artikler på siste side under "Ordet fritt" eller "Folkets røst", ikke med store bokstaver på forsiden av riksaviser. Anonymkode: 307be...f84 Ikke én eneste kommentar uten at du må få inn din frykt for venstresiden. Det må være fullstendig utmattende å bære på et slikt hat og uforstand. Anonymkode: 22555...932
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:31 #16 Skrevet søndag kl 18:31 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du sier deg enig men proklamerer det motsatte. Anonymkode: c8014...80d Gjør jeg det? På hvilken måte? Noen kilder er selvsagt troverdige, der overdrev jeg med å skrive ingen. Det er bare så utrolig stort overtall av feilkilder. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:36 #17 Skrevet søndag kl 18:36 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke én eneste kommentar uten at du må få inn din frykt for venstresiden. Det må være fullstendig utmattende å bære på et slikt hat og uforstand. Anonymkode: 22555...932 Tror du virkelig jeg er den eneste som legger merke til hvor ensidig nyhetsbildet er? Jeg frykter da ikke venstresiden, jeg frykter Norges undergang. Så om venstresiden finner en god vei ut, så er jeg med. Men det forutsetter at de legger om kursen fra fokus på egen politisk makt og innflytelse, til å gi folket makt og innflytelse. Slik det bør være i et demokrati. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet i går, 07:00 #18 Skrevet i går, 07:00 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Helt enig. Det finnes ingen nøytrale kilder lenger, og spesielt dette med algoritmer som bombarderer deg med akkurat det du ønsker å høre har en veldig effekt. I tillegg har du det faktum at alle benytter det mikrofonstativet de har, helt skamløst. Aller verst er venstresiden, som har vært så smarte at de har skaffet seg en enorm dominans i det offentlige mediebildet, og bruker det for alt det er verdt, med sine kommentarer og analyser, som strengt tatt hører hjemme i små artikler på siste side under "Ordet fritt" eller "Folkets røst", ikke med store bokstaver på forsiden av riksaviser. Anonymkode: 307be...f84 Rart, jeg tenker motsatt av deg. Ja norsk media er ofte lett venstrevridd, vi har mange røde aviser, og NRK har en politisk binding. Men jeg tenker at det koko-høyre som har fått mest talerør i den nye mediaverden. Gutta som kaster seg over Spetalen og hans tull, og vi husker vel alle Sylvi sine Lik og Del i forrige omgang. For å ikke snakke om all galskapen som kommer fra Over there. At venstresiden bruker ordet fritt til å skrive innlegg anser jeg som et lite problem i denne debatten. Det er verre med den gørra som kommer levert i sosiale medier. Anonymkode: f023b...a0d
Anonym bruker Skrevet i går, 07:59 #19 Skrevet i går, 07:59 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Tror du virkelig jeg er den eneste som legger merke til hvor ensidig nyhetsbildet er? Jeg frykter da ikke venstresiden, jeg frykter Norges undergang. Så om venstresiden finner en god vei ut, så er jeg med. Men det forutsetter at de legger om kursen fra fokus på egen politisk makt og innflytelse, til å gi folket makt og innflytelse. Slik det bør være i et demokrati. Anonymkode: 307be...f84 Nei, du er ikke den eneste. Dere er skremmende mange, men heldigvis vises dere stort sett kun i kommentarfelt rundt om. Anonymkode: 22555...932
Anonym bruker Skrevet i går, 08:55 #20 Skrevet i går, 08:55 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Tror du virkelig jeg er den eneste som legger merke til hvor ensidig nyhetsbildet er? Jeg frykter da ikke venstresiden, jeg frykter Norges undergang. Så om venstresiden finner en god vei ut, så er jeg med. Men det forutsetter at de legger om kursen fra fokus på egen politisk makt og innflytelse, til å gi folket makt og innflytelse. Slik det bør være i et demokrati. Anonymkode: 307be...f84 Se på USA. Der har "folket" fått all makt. De kan selv bestemme om de vil ha forsikring for helse, og om de vil jobbe to jobber for å overleve. Den blå politikken som kamuflerer seg bak valgfrihet legger opp til en økonomisk modell som bare gagner de rike. De er de eneste som overlever i en valgfri modell. FRP vil fjerne skattefradrag for fagforeningskontingent. Fordi det skal være valgfritt om man vil være medlem eller ikke.. det er da valgfritt? Man får nå en gode ved å være medlem.. den skal fjernes. Sist man valgte FRP og valgfrihet så fjernet de barnetillegg for uføre. Det var nok de som stemte på dem ønsket seg mest.. De vil ha mer privat helse fordi vi skal ha valgfrihet, men de vil ikke betale for det. Og så bygges de offentlige tjenestene ned for å støtte de private sånn at noen kan tjene seg rike på sykdom. Anonymkode: f023b...a0d
Anonym bruker Skrevet i går, 09:07 #21 Skrevet i går, 09:07 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, du er ikke den eneste. Dere er skremmende mange, men heldigvis vises dere stort sett kun i kommentarfelt rundt om. Anonymkode: 22555...932 Ja, det har du rett i, vi er jo utestengt fra statsfinansierte medier. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet i går, 09:15 #22 Skrevet i går, 09:15 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Se på USA. Der har "folket" fått all makt. De kan selv bestemme om de vil ha forsikring for helse, og om de vil jobbe to jobber for å overleve. Den blå politikken som kamuflerer seg bak valgfrihet legger opp til en økonomisk modell som bare gagner de rike. De er de eneste som overlever i en valgfri modell. FRP vil fjerne skattefradrag for fagforeningskontingent. Fordi det skal være valgfritt om man vil være medlem eller ikke.. det er da valgfritt? Man får nå en gode ved å være medlem.. den skal fjernes. Sist man valgte FRP og valgfrihet så fjernet de barnetillegg for uføre. Det var nok de som stemte på dem ønsket seg mest.. De vil ha mer privat helse fordi vi skal ha valgfrihet, men de vil ikke betale for det. Og så bygges de offentlige tjenestene ned for å støtte de private sånn at noen kan tjene seg rike på sykdom. Anonymkode: f023b...a0d Hvorfor ser du bare fattigdom og elendighet i verdens rikeste nasjon? Det er jo først og fremst de ulovlige innvandrerne som er fattige. Det blir som i Norge, eneste forskjell er at i Norge er innvandrerne lovlige. At forskjellene øker i Norge, slik mange påstår, skyldes også stadig flere innvandrere. Alt har sin forklaring, enten en liker den eller ikke. Ingen ønsker fattigdom, men når en selv sørger for at den oppstår, da må en ikke skylde på andre. Dessverre er det alt for mange som tror de rike er rike på bekostning av de fattige. Det finnes ingen land verden hvor det er velferd uten at noen er rike. Det er noe du snart bør begynne å tenke på. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet i går, 09:19 #23 Skrevet i går, 09:19 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Rart, jeg tenker motsatt av deg. Ja norsk media er ofte lett venstrevridd, vi har mange røde aviser, og NRK har en politisk binding. Men jeg tenker at det koko-høyre som har fått mest talerør i den nye mediaverden. Gutta som kaster seg over Spetalen og hans tull, og vi husker vel alle Sylvi sine Lik og Del i forrige omgang. For å ikke snakke om all galskapen som kommer fra Over there. At venstresiden bruker ordet fritt til å skrive innlegg anser jeg som et lite problem i denne debatten. Det er verre med den gørra som kommer levert i sosiale medier. Anonymkode: f023b...a0d For koko-sosialister blir alt det Spetalen forsøker å forklare bare surr og tull, det er for komplisert til å forstå. Da er det enklere å ta rikingene, og beskylde alle som er mot masseinnvandring for rasisme. Alle skjønner et så enkelt budskap. Anonymkode: 307be...f84
Anonym bruker Skrevet i går, 09:58 #24 Skrevet i går, 09:58 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): For koko-sosialister blir alt det Spetalen forsøker å forklare bare surr og tull, det er for komplisert til å forstå. Da er det enklere å ta rikingene, og beskylde alle som er mot masseinnvandring for rasisme. Alle skjønner et så enkelt budskap. Anonymkode: 307be...f84 Du kan ikke mene det er masseinvandring i Norge, det er god kontroll her på de som kommer inn. Og er det ikke veldig forenklet å legge skylda på innvandrer for alt som går galt? Argumentene og påstandene til Spetalen ble helt greit motgått av fakta, selv om han fikk vel mye handlingsrom og taletid hos Gutta. Men jeg klandrer ikke Spetalen for å snakke sin sak, han er rik og vil nok ha pengene sine for seg selv. Anonymkode: f023b...a0d
Anonym bruker Skrevet i går, 10:21 #25 Skrevet i går, 10:21 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det har du rett i, vi er jo utestengt fra statsfinansierte medier. Anonymkode: 307be...f84 Hvilke medier er du utestengt fra? Anonymkode: 22555...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå