Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:08 #1 Skrevet lørdag kl 19:08 Hvorfor gjør noen slik? Burde ikke navne lapper i barnas ting inkludere hele navnet? Eller er mor bare bittert på meg? Hun skriver bare barnets navn og hennes ettenavn i barnas ting og hennes mobil nr. Hun mente siden hun har kjøpt tingene og besteforeldrene hennes har kjøpt så må hun priotere tlf nr. pluss hun mener at hun skjønner ikke hva det er å lage sak av? Tenker skal barnet vite dette er navnet deres? Anonymkode: 803c2...b49
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:14 #2 Skrevet lørdag kl 19:14 Er det rart det er krig i verden 🙈 Anonymkode: a58fb...079
sug lut Skrevet lørdag kl 19:17 #3 Skrevet lørdag kl 19:17 Kjøp klær og navn dem du, da, eller hold munn.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:19 #4 Skrevet lørdag kl 19:19 Du får kjøpe klær og sette navnelapper i dem med den teksten du vil ha da. Anonymkode: 29caa...003
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:22 #5 Skrevet lørdag kl 19:22 Enig med de 2 andre, kjøp egne ting og egne navnelapper. Er jo ikke noe å lage krig av så lenge mor betaler for disse tingene har du ingenting du skulle ha sagt og det vet du godt. Anonymkode: b7ebd...9d1
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:01 #6 Skrevet lørdag kl 20:01 Men i alle dager, det er jo bare navnelapper med tlf nr på! Det er lite plass på de lappene altså. Hvis dere skal krangle om så små bagateller, så gud hjelpe meg dere har noen vanskelige år i vente. Anonymkode: 27614...591
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:44 #7 Skrevet lørdag kl 20:44 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du får kjøpe klær og sette navnelapper i dem med den teksten du vil ha da. Anonymkode: 29caa...003 Nettopp! Er det så viktig for deg, så må du fikse det sjøl. Det er bare å bestille merkelapper til å merke tøy du kjøper til barnet og stryke dem på før barna får dem da. Så når noen ringer og sier de har funnet klær, så reise du og henter dem. Ikke verre enn det. Så får mor navne det tøyet hun kjøper. Det høres litt tungvindt ut, men når samarbeidet er så dårlig mellom dere at det må gjøres sånn, så er det bare å kjøre på- Anonymkode: 242e9...0ae
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:04 #8 Skrevet lørdag kl 22:04 Tenker du navnelapper på klær er for å markere territoriet sitt, eller har tanken falt deg inn at den er der av en så praktisk funksjon som at klær på avveie kommer tilbake til opprinnelig eier? Hvis du forsøker å legge vrangsiden og markeringsbehovet litt til siden. Ellers er jo forslaget å kjøpe egne klær du kan merke med egne lapper, en god løsning, der kan du slenge på hele slektstreet om du vil. Er det noe som stopper deg fra det? Anonymkode: 5b8a2...587
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:05 #9 Skrevet lørdag kl 22:05 Herlighet er du samme som mener at mor skal holde styr på informasjon fra skole for deg også? Anonymkode: 4be76...016
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:13 #10 Skrevet lørdag kl 22:13 Er du samme som ikke gidder å laste ned skolens app og er sur for at mor ikke informerer deg om alt? Anonymkode: 4775b...10c
Anonym bruker Skrevet i går, 00:16 #11 Skrevet i går, 00:16 Men hva heter barnet da? Mors etternavn også far sitt etternavn til sist? Da blir jo fars etternavn barnets etternavn så rart å bruke mellomnavnet (mors etternavn) i merkelappene, men ingenting å lage noen sak ut av. Anonymkode: e72a1...fb5
Anonym bruker Skrevet i går, 02:08 #12 Skrevet i går, 02:08 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hva heter barnet da? Mors etternavn også far sitt etternavn til sist? Da blir jo fars etternavn barnets etternavn så rart å bruke mellomnavnet (mors etternavn) i merkelappene. Anonymkode: e72a1...fb5 Det tenkte jeg og. Det er jo det siste navnet som er etternavnet, det er jo antageligvis og det navnet de bruker i barnehage/skole, Anonymkode: 5279f...880
Anonym bruker Skrevet i går, 06:26 #13 Skrevet i går, 06:26 Våre lapper har bare fornavn og initial. Det er liten plass på de lappene, og telefonnummer er mer nyttig enn hele navnet. Om det er mors telefonnummer som står på lappen, kan det gjerne stå hennes navn også? Det er gjerne hun som sporer opp utstyret hver gang noe havner i en gjenglemt-sekk, sparkes rundt i garderoben og ender under et skap eller i et annet barns hylle, ligger igjen på fotballbanen eller har blitt med en annen elev hjem? Melder du deg frivillig til den jobben? Kjenner du igjen barnets ting, husker du hva de har, oppdager og erstatter når noe er blitt borte eller for smått? Du kunne fått ditt etternavn på mine barns navnelapper om du hadde meldt deg frivillig til å holde styr på sakene deres, for det er mye jobb. Anonymkode: c7a04...707
Anonym bruker Skrevet i går, 16:08 #14 Skrevet i går, 16:08 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Nettopp! Er det så viktig for deg, så må du fikse det sjøl. Det er bare å bestille merkelapper til å merke tøy du kjøper til barnet og stryke dem på før barna får dem da. Så når noen ringer og sier de har funnet klær, så reise du og henter dem. Ikke verre enn det. Så får mor navne det tøyet hun kjøper. Det høres litt tungvindt ut, men når samarbeidet er så dårlig mellom dere at det må gjøres sånn, så er det bare å kjøre på- Anonymkode: 242e9...0ae Uff, trodde ikke mor var så sur eller dårlig sammerbeid at hun ikke kan skrive mitt etternavn også sammen med barnas ting. Men får nok markere ting jeg har kjøpt med bare mitt og mitt tlf nr Anonymkode: 803c2...b49
Anonym bruker Skrevet i går, 16:30 #15 Skrevet i går, 16:30 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Uff, trodde ikke mor var så sur eller dårlig sammerbeid at hun ikke kan skrive mitt etternavn også sammen med barnas ting. Men får nok markere ting jeg har kjøpt med bare mitt og mitt tlf nr Anonymkode: 803c2...b49 Det har ingenting med godt eller dårlig samarbeid å gjøre, men hva som er praktisk. Og det er ikke praktisk å ha to navn og to telefonnumre på en navnelapp på klær. Om navnelapper på tøyet velter samarbeidet for deg, så har du et problem. Anonymkode: 242e9...0ae
Anonym bruker Skrevet i går, 16:41 #16 Skrevet i går, 16:41 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Uff, trodde ikke mor var så sur eller dårlig sammerbeid at hun ikke kan skrive mitt etternavn også sammen med barnas ting. Men får nok markere ting jeg har kjøpt med bare mitt og mitt tlf nr Anonymkode: 803c2...b49 Hvilket etternavn har barnet da? Det kan ikke ha to. Anonymkode: 51dcb...e5e
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Uff, trodde ikke mor var så sur eller dårlig sammerbeid at hun ikke kan skrive mitt etternavn også sammen med barnas ting. Men får nok markere ting jeg har kjøpt med bare mitt og mitt tlf nr Anonymkode: 803c2...b49 Her er det kun du som er sur og samarbeider dårlig. Anonymkode: 27614...591
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Uff, trodde ikke mor var så sur eller dårlig sammerbeid at hun ikke kan skrive mitt etternavn også sammen med barnas ting. Men får nok markere ting jeg har kjøpt med bare mitt og mitt tlf nr Anonymkode: 803c2...b49 Men det der er bare tull, for de eneste som får hodebry av dette, er jo alle andre rundt barnet deres, ikke du og mor. Anonymkode: 5279f...880
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Uff, trodde ikke mor var så sur eller dårlig sammerbeid at hun ikke kan skrive mitt etternavn også sammen med barnas ting. Men får nok markere ting jeg har kjøpt med bare mitt og mitt tlf nr Anonymkode: 803c2...b49 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Hvor store tror du de navnelappene er, egentlig? Anonymkode: 4090a...8c9
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden Men kjære vene er det mulig. De lappene er utrolig små, fornavn og telefonnummer er det viktigeste, men om mor har et etternavn folk kjenner til i området ville det også vært mest fornuftig med hennes navn. Men altså dette er en helt håpløs ting å krangle om. Anonymkode: ddbaf...b91
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #21 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (På 7.9.2025 den 0.05): Herlighet er du samme som mener at mor skal holde styr på informasjon fra skole for deg også? Anonymkode: 4be76...016 Åh nei. Ikke sånt. 😬😬😬 Hi Du må legge vegg slike bagateller. Barna fanger opp mer enn du tror. Anonymkode: 5f48c...9af
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #22 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (På 7.9.2025 den 4.08): Det tenkte jeg og. Det er jo det siste navnet som er etternavnet, det er jo antageligvis og det navnet de bruker i barnehage/skole, Anonymkode: 5279f...880 Men klærne skal jo ikke til far, men til mor, så naturlig at hun bruker sitt navn da. Og sitt nr. Dette er jo ikke identitetsbevis på barnet, men på klær.... Anonymkode: a011c...54c
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #23 Skrevet 11 timer siden Du vil ikke svare på hva barnet heter... Om barnet har ditt etternavn som mellomnavn er det helt uvanlig å ha det med på navnelapper. Anonymkode: a58fb...079
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #24 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du vil ikke svare på hva barnet heter... Om barnet har ditt etternavn som mellomnavn er det helt uvanlig å ha det med på navnelapper. Anonymkode: a58fb...079 Nei, virkelig ikke. Om mor skal ha klærne er det da helt naturlig å bruke sitt etternavn. Hva feiler det folk?? Anonymkode: a011c...54c
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #25 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, virkelig ikke. Om mor skal ha klærne er det da helt naturlig å bruke sitt etternavn. Hva feiler det folk?? Anonymkode: a011c...54c Det er vel det den du siterer mener - at hvis far sitt navn er mellomnavn så skal klærne merkes med barnets etternavn. Det gjelder da forsåvidt uansett, barnet har kun ett etternavn, og det bør brukes uanhengig av hvem som kjøper klærne. Anonymkode: 51dcb...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå