Gå til innhold

Hvor ofte unner dere noe for dere selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg hos frisøren. Kjøpte shampo og kur osv. har ikke vært hos frisøren på 1,5 år. Å bruke penger på meg selv sitter lengre inne, Men å vippse penger til ungdommen i hus er helt greit. Hvorfor er det slik? 
Det var så deilig å få klipt håret og lagt inn lyse striper og stylet det. Når mor føler seg fresh og fin smitter det over på barna også 

Anonymkode: eb70e...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig sjeldent, som du sier, brukes pengene på barna… 

Går til frisør ca 1 gang i året, men kjøper ikke dyre hårprodukter.

For min del, har jeg det jeg trenger. 
Har ikke energi eller behov for å gå ut å spise eller kjøpe ting jeg ikke trenger lenger heller.

Anonymkode: 11e7f...a79

Skrevet

Litt innimellom. Da tenker jeg på klær. Kjøper brukt på Tise eller Finn.no.

Skrevet

Ungene har sitt forbruksbudsjett og jeg har mitt. Desuten har jeg kjøpt meg hytte i år, bare fordi jeg hadde lyst. Ungene er ikke så interessert i den.

Anonymkode: 26c52...2f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Utrolig sjeldent, som du sier, brukes pengene på barna… 

Går til frisør ca 1 gang i året, men kjøper ikke dyre hårprodukter.

For min del, har jeg det jeg trenger. 
Har ikke energi eller behov for å gå ut å spise eller kjøpe ting jeg ikke trenger lenger heller.

Anonymkode: 11e7f...a79

Samme her. Det med selvpleie som hår osv er jo godt. Men enda ei ny jakke eller enda en ny topp trenger jeg ikke, og det gir meg heller ikke veldig stor glede. Kjøper kvalitet og klassiske klær jeg kan bruke i årevis. 
Er nesten aldri ute å spiser jeg heller. Men kjøper take away av og til, ikke for å kose meg og unne meg typ. Men fordi jeg ikke orker eller har energi til å lage mat. 
Liker det som er lettvint. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I dag var jeg hos frisøren. Kjøpte shampo og kur osv. har ikke vært hos frisøren på 1,5 år. Å bruke penger på meg selv sitter lengre inne, Men å vippse penger til ungdommen i hus er helt greit. Hvorfor er det slik? 
Det var så deilig å få klipt håret og lagt inn lyse striper og stylet det. Når mor føler seg fresh og fin smitter det over på barna også 

Hos meg er det omvendt. Jeg har tjent mine egne penger og unner meg stadig noe. Ungdommen i hus får ingenting om ikke de fortjener det. Her nytter det ikke å komme å mase om penger. De får ukepenger om de gjør pliktene sine. 

Anonymkode: a97a1...67b

Skrevet

Hver måned, har ett budsjett på 2-3 K til klær/sko og 1K til å spise ute. Varierer litt i perioder.

Skrevet

Hele tiden, altså flere ganger i uken og i perioder hver dag 👌

Alt fra planter, sjokolade, en god kaffe, en pustepause på kafeen, noe fint. Barna får det de trenger og mer til.

Anonymkode: eb10d...f89

Skrevet

Flere ganger i månenden vil jeg si, mest på kosmetikk og velvære produkter, men også på klære, vin, kaffe og te. Eller spa med mani/pedi

Anonymkode: d5694...fe7

Skrevet

Har ikke en livsstil som gjør at jeg trenger masse pent tøy, men kjøper kanskje 2-3 kjoler i året. Går til frisør hver 6. uke og kjøper et fast hudpleiemerke av god kvalitet når det er tomt. Unner meg en del reising i tillegg.

Skrevet

Unner meg noe stadig vekk, i grunnen. Og det har jeg ikke dårlig samvittighet for.

Skrevet

Når jeg trenger og har lyst. Jeg jobber og tjener penger, klart mye av det skal tilfalle meg.

På hvilken måte «smitter det over på barna» at du føler deg fresh…? Jeg føler meg fresh støtt og stadig, uten at det synes å ha noen innvirkning på barna mine på noen som helst måte…

Anonymkode: 9b7ec...f05

Skrevet

Hver tredje måned er det botox, som koster 5k. Ellers er det hudpleieperodukter hver måned. 

Anonymkode: 96a8a...014

Skrevet

Jeg unner meg ting rett som det er. Noen ganger fornuftige ting og noen ganger bare fordi jeg har lyst. 

Skrevet

Rykk og napp, avhengig hvilke muligheter jeg har. Mitt liv og situasjon har nok vært mer volatilt enn normalen. 

Reise og mat betyr mye for meg. Av og til en og annen ting, men det er sjelden. Hvis jeg ser den, har muligheten og kjenner det, da skjer det 😅

Anonymkode: 6a421...b38

Skrevet

Sliter med begrepet «unner». Ungdommen får det de trenger. Og vippsen sitter nok litt for løst.
Men det har ikke noe å gjøre med at jeg ikke orker å være stygg på håret. 

Anonymkode: d9f6c...3a8

Skrevet

Tenker litt at det har med alder å gjøre? 

Jeg var i en alvorlig bilulykke da jeg avr 22 år. I tiden etterpå brukte jeg endel penger på meg selv. Ansiktsbehandling, klær, en liten tur en gang i året, vippeløft, dyre hygiene produkter. Jeg hadde mistet alt. Skolegang, jobb,venner, helse. Jeg trengte å føle meg vel innimellom.

Nå som 40 åring, bruker jeg penger hos frisøren og hårprodukter- dårligere hår pga helsa. Og jeg føler meg friskere .

Men ellers så bruker jeg det jeg har.  Bruker opp det jeg har i klesskapet.

Anonymkode: edf4a...489

Skrevet

Når jeg har lyst. Men klær og sko interesserer meg lite. Jeg spiser ofte på restaurant og kjøper nye spill og bøker når jeg vil. 

Anonymkode: 1dcc8...e43

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.9.2025 den 16.13):

Når mor føler seg fresh og fin smitter det over på barna også 

Nåvel <_<

Ta heller ansvar for dette selv. Det er helt innafor å unne seg noe innimellom. Ikke greit å dikte opp at det er for ungenes skyld. 

Anonymkode: 51f3c...4a6

Skrevet

Unner meg noe daglig gjerne flere ganger også🙂

Skrevet

Unner meg? Mener du da å bruke penger på noe du strengt tatt ikke trenger?

I såfall, uhyre sjelden.

Jeg kjøper det jeg MÅ ha, men alltid billigst mulig. Sitter her nå i klær fra KappAhl, bruker de helt opp før jeg kjøper noe nytt. Har f.eks to dongeribukser og en dressbukse, ingen andre bukser.

Passer på å handle på tilbud, 40% på en vare på Ellos o.l.

Fuktighetskrem fra matbutikken og sjampo fra Normal.

Frisør to ganger i året for å klippe, har aldri farget, stripet eller slike ting. Aldri vært hos hudpleier, fotpleier, fått negler stelt e.l.

Men jeg er ufør, og tenker at slik "luksus" er for personer i jobb, som tjener penger til å betale for det. Jeg lever på Nav og må være fornøyd med tak over hodet, mat på bordet og det nødvendigste av klær. Sånn er det bare.

Anonymkode: 48e4f...d6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Når jeg trenger og har lyst. Jeg jobber og tjener penger, klart mye av det skal tilfalle meg.

På hvilken måte «smitter det over på barna» at du føler deg fresh…? Jeg føler meg fresh støtt og stadig, uten at det synes å ha noen innvirkning på barna mine på noen som helst måte…

Anonymkode: 9b7ec...f05

Haha, jeg har faktisk sinnashoppet en gang. Har store barn, tenåring kan tidvis være usjarmerende. Greit forbanna etter noen tok drikkeflasken min, strømpebuksene var hullete etter at noen har lånt de og toppet seg meg noen som hadde spist sjokoladen og satt igjen en haug oppvask på benken. 

Så da stakk jeg, shoppet og kom hjem i litt mindre sur tilstand 😂😂

Anonymkode: 6a421...b38

Skrevet

Jeg bruker penger på en sydentur til meg selv hvert år, og kanskje noen weekendturer med mannen. Ellers kjøper jeg klær når jeg har lyst, men kjøper aldri dyre klær. Da prioriterer jeg heller reiser.

Anonymkode: 4a352...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...