Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #101 Skrevet 17 timer siden Iiiiik skrev (1 time siden): Hvordan vet du det? Poenget med sakkyndige er kjent, og til dels erkjent. På samme måte som i helsevesenet finnes det internkontroll og avviksbehandling i både kommunal barnevernstjeneste og Bufetat, men i alle instanser fordrer det at noen melder avvik eller at noen klager. Jeg skjønner at du er kritisk, og det er bra. Ikke fullt så bra at du er så kategorisk, dels på siktende grunnlag. Jeg har heldigvis aldri vert i befatning selv med bv noen gang, men jeg mener at det er enkelte problemstillinger knyttet opp mot rettsikkerheten for familier som kommer i barnevernets søkelys. En del vil jeg tro kune bltt bedret gjennom en annen organisering. Feks som forslaget fra FRP: – FrP vil ha et skille hvor det statlige barnevernet får ansvaret for omsorgsovertakelser, og det kommunale får ansvar for hjelpetilbudet. På den måten vil ikke familiene lengre møte noen som har «to hatter». – Saker om omsorgsovertakelser trenger like god rettssikkerhetsgaranti som i alle andre rettsprosesser. Det er lite hensiktsmessig med barnevernsnemnd, med egne og dårligere prosesser Svein Helland Sivertsen er fagansvarlig for barnevern i KS Konsulentene. Han er ikke enig i at det er behov for et statlig barnevern, men sier også følgende: Han vedgår at det er utfordringer knyttet til omsorgsovertakelser, som det må ses nærmere på. – Mange små barnevernstjenester får ikke mengdetrening på denne type alvorlige saker. Det er åpenbart mye bra ved barnevernet, bevares, men det burde være mulig å trygge rettsikkerheten bedre for dem som havner i barnevernets søkelys. Sakkyndighet og rettssikkerhet i barnevernsaker – Dagsavisen – Sakkyndige blir svartelistet av barnevernet, sier advokat | Fontene.no Barnevernet nektet å bruke fire psykologer på grunn av deres uttalelser i mediene | Fontene.no Anonymkode: 7f82f...691
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #102 Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har heldigvis aldri vert i befatning selv med bv noen gang, men jeg mener at det er enkelte problemstillinger knyttet opp mot rettsikkerheten for familier som kommer i barnevernets søkelys. En del vil jeg tro kune bltt bedret gjennom en annen organisering. Feks som forslaget fra FRP: – FrP vil ha et skille hvor det statlige barnevernet får ansvaret for omsorgsovertakelser, og det kommunale får ansvar for hjelpetilbudet. På den måten vil ikke familiene lengre møte noen som har «to hatter». – Saker om omsorgsovertakelser trenger like god rettssikkerhetsgaranti som i alle andre rettsprosesser. Det er lite hensiktsmessig med barnevernsnemnd, med egne og dårligere prosesser Svein Helland Sivertsen er fagansvarlig for barnevern i KS Konsulentene. Han er ikke enig i at det er behov for et statlig barnevern, men sier også følgende: Han vedgår at det er utfordringer knyttet til omsorgsovertakelser, som det må ses nærmere på. – Mange små barnevernstjenester får ikke mengdetrening på denne type alvorlige saker. Det er åpenbart mye bra ved barnevernet, bevares, men det burde være mulig å trygge rettsikkerheten bedre for dem som havner i barnevernets søkelys. Sakkyndighet og rettssikkerhet i barnevernsaker – Dagsavisen – Sakkyndige blir svartelistet av barnevernet, sier advokat | Fontene.no Barnevernet nektet å bruke fire psykologer på grunn av deres uttalelser i mediene | Fontene.no Anonymkode: 7f82f...691 Helt enig! Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #103 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du mener det er uakseptabelt at det skjer feil… forestill deg følgende: et barn forteller om overgrep fra far. Det finnes ingen vitner, ingen bevis. Bare barnets ord, som barnevernet vurderer som troverdig. Politet henlegger selvsagt (beviskravet er mye høyere for straff enn for omsorgsovertakelse). Hva bør barnevernet gjøre? La barnet vokse opp hos denne faren fordi de er redd for å ikke få medhold i Nemnda? Eller lytte til barnet og prøve saken, og la det være opp til den uavhengige Nemnda å bestemme? Anonymkode: 41477...10e Hvis du har fulgt med i media er det flere saker der mor og far ikke bor sammen, barn varsler om overgrep fra far når de er på samvær. Dette er ikke bare en enkeltsak men det er flere slike saker i landet nå. Hva gjør barnevernet? Jo de fatta or omsorgen og sender barna ti far som Bv har blitt fortalt av barna selv at far begår overgrep. Far nekter, far har venner og bekjente innad i kommunestyre, barnevern o.l Hvor er da rettssikkerheten til disse barna? Det finnes også video bevis der barn forteller om overgrep ha far, der bup har benektet at samtalen er funnet sted. Dette for å beskytte far. Bestemor til dette barna gikk ut offentlig med dette, men ble dømt for å ha hengt ut offentlig ansatt. Dette mens barnet nå bor hos far som er overgriper. Hurra for barnevernet Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #104 Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvordan kjenner du systemet fra innsiden? Anonymkode: 2715f...cf8 Fordi jeg både er lærer og aktiv i politikken. Da får vi en del saker som kommer frem. Ansatte som blir brukt av systemet og ødelagt av systemet. Rart hvor mange her inne som vet alt om Bv og hvordan det fungerer, men hevder aldri å ha hatt noe med de å gjøre selv - fantastisk Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #105 Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvis du har fulgt med i media er det flere saker der mor og far ikke bor sammen, barn varsler om overgrep fra far når de er på samvær. Dette er ikke bare en enkeltsak men det er flere slike saker i landet nå. Hva gjør barnevernet? Jo de fatta or omsorgen og sender barna ti far som Bv har blitt fortalt av barna selv at far begår overgrep. Far nekter, far har venner og bekjente innad i kommunestyre, barnevern o.l Hvor er da rettssikkerheten til disse barna? Det finnes også video bevis der barn forteller om overgrep ha far, der bup har benektet at samtalen er funnet sted. Dette for å beskytte far. Bestemor til dette barna gikk ut offentlig med dette, men ble dømt for å ha hengt ut offentlig ansatt. Dette mens barnet nå bor hos far som er overgriper. Hurra for barnevernet Anonymkode: af712...c47 Kan du linke til alle disse sakene? Eller bare en av dem? Anonymkode: 9b726...86d
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #106 Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Kan du linke til alle disse sakene? Eller bare en av dem? Anonymkode: 9b726...86d Har ikke link her, men du kan finne de på TikTok. Mormor heter Nancy Eriksson du finner henne på TikTok. eller du kan google mormor i Bv sak i nord. Den andre er fra Innlandet der mor har doktorgrad i pedagogikk og jobber på høyskolen i Innlandet, mens far som har begått overgrep får ha barna boende med seg. Mor får ikke se de engang har Bv bestemt. Google det, og det ligger videoer av intervju på TikTok og YouTube. Lillian Gran heter mor. På TikTok ligger intervjuene under rettsikkerhet. Når det er sagt er det de mest vanlige kanalene foreldre kan bruke, da mediene har berøringsangst i slike saker. Myndighetene liker ikke at de blir offentliggjort i sosiale media og skyver barna foran seg og roper personvern. Samtidig som de selv utsetter barna for manglende sikkerhet når de sender barn til overgripere. Klart de ikke ønsker at saker skal frem i lyset. Bup ansatt i Nancy saken ble tatt i løgn, og har nå sluttet i bup. Hva skal foreldrene egentlig gjøre når de står å ser på at barnet går under og bor hos overgriper og de ikke får gjort noe eller bli hørt? De er desperate som hvem som helst mor hadde blitt. En kan tenke seg selv, jeg hadde gått av hengslene. Hadde jeg ikke klart å ivareta mitt barn hadde jeg vært takknemlig for at Bv hadde hjulpet meg og skaffet fine og gode folk til å passe på barnet mitt. Men når foreldre er oppegående med god omsorgsevne der det har gått prestisje i saken der barn blir sendt til fedre som knapt kjenner barna sine som også begår overgrep kan jo mødrene gå til grunne. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #107 Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Har ikke link her, men du kan finne de på TikTok. Mormor heter Nancy Eriksson du finner henne på TikTok. eller du kan google mormor i Bv sak i nord. Den andre er fra Innlandet der mor har doktorgrad i pedagogikk og jobber på høyskolen i Innlandet, mens far som har begått overgrep får ha barna boende med seg. Mor får ikke se de engang har Bv bestemt. Google det, og det ligger videoer av intervju på TikTok og YouTube. Lillian Gran heter mor. På TikTok ligger intervjuene under rettsikkerhet. Når det er sagt er det de mest vanlige kanalene foreldre kan bruke, da mediene har berøringsangst i slike saker. Myndighetene liker ikke at de blir offentliggjort i sosiale media og skyver barna foran seg og roper personvern. Samtidig som de selv utsetter barna for manglende sikkerhet når de sender barn til overgripere. Klart de ikke ønsker at saker skal frem i lyset. Bup ansatt i Nancy saken ble tatt i løgn, og har nå sluttet i bup. Hva skal foreldrene egentlig gjøre når de står å ser på at barnet går under og bor hos overgriper og de ikke får gjort noe eller bli hørt? De er desperate som hvem som helst mor hadde blitt. En kan tenke seg selv, jeg hadde gått av hengslene. Hadde jeg ikke klart å ivareta mitt barn hadde jeg vært takknemlig for at Bv hadde hjulpet meg og skaffet fine og gode folk til å passe på barnet mitt. Men når foreldre er oppegående med god omsorgsevne der det har gått prestisje i saken der barn blir sendt til fedre som knapt kjenner barna sine som også begår overgrep kan jo mødrene gå til grunne. Anonymkode: af712...c47 Jeg henter ikke informasjon på Tik tok. Jeg registrerer at du ikke har én seriøs kilde på påstandene dine. Anonymkode: 9b726...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå