Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:22 #26 Skrevet lørdag kl 15:22 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du høres mer og mer ut som om du hører til i fb gruppen "Barnevernet vil vi ha fjernet". Anonymkode: ab950...305 Hva jeg høres ut som? Når du står på sidelinjen og har vært vitne til galskapen, pluss ale mediesaker om barnevernet er det innlysende at systemet må endres for å styrke barnas rettssikkerhet. Omsorgsovertakelse eller plassering av ungdom på institusjoner bør behandles av kompetente uavhengige organer. Ikke av lokalt Bv der alle kjenner alle og det blir interessekonflikter. Vi trenger barnevernet, men systemet må endres. Noe også politikerne diskuterer på Stortinget. Men du vet tydeligvis bedre med din brede erfaring Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:27 #27 Skrevet lørdag kl 15:27 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, akkurat...det var poenget mitt at selv om de tapte denne saken så betyr det ikke at det at man ikke skal heie på barnevernet. Det er aldri noen som har sagt at barnevernet er uten feil, for det er det absolutt ikke. Men det finnes og mange udugelige foreldre uten det snev av selvinnsikt og. Anonymkode: ab950...305 Du må gjerne prøve vinkle tråden om å handle om udugelige foreldre og at vi må heie på barnevernet. Du kan opprette en egen tråd for de som heier på barnevernet. Men denne tråden handler om at Bv systematisk har begått grove lovbrudd og er dømt i domstolene, og enkeltpersoner er under politietterforskning. Det er dine skattepenger som skal betale erstatningen til «feil» Bv gjør mot barn og familier. Det finnes mange udugelige foreldre, det har du rett i. Bv leder selv er en udugelig mor vil jeg si. Siden hun har barn er diagnoser, har diagnoser selv, og barna hennes har en bekymringsfull adferd når det gjelder både tyveri i butikken, drikker seg full (15 år) osv. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:33 #28 Skrevet lørdag kl 15:33 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du må gjerne prøve vinkle tråden om å handle om udugelige foreldre og at vi må heie på barnevernet. Du kan opprette en egen tråd for de som heier på barnevernet. Men denne tråden handler om at Bv systematisk har begått grove lovbrudd og er dømt i domstolene, og enkeltpersoner er under politietterforskning. Det er dine skattepenger som skal betale erstatningen til «feil» Bv gjør mot barn og familier. Det finnes mange udugelige foreldre, det har du rett i. Bv leder selv er en udugelig mor vil jeg si. Siden hun har barn er diagnoser, har diagnoser selv, og barna hennes har en bekymringsfull adferd når det gjelder både tyveri i butikken, drikker seg full (15 år) osv. Anonymkode: af712...c47 Det er ikke skrevet én artikkel om denne skandalen? Anonymkode: 9b726...86d
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:34 #29 Skrevet lørdag kl 15:34 Legger til at Bv leder sitt barn også er en mobber. Et barn fikk skolevegring grunnet mobbingen. Rart ikke det er opprettet sak i hennes familie? Men det går vel ikke så lenge hun er leder. Barna burde blitt plassert bort så de ikke fortsetter skjevitviklingen Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:35 #30 Skrevet lørdag kl 15:35 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Legger til at Bv leder sitt barn også er en mobber. Et barn fikk skolevegring grunnet mobbingen. Rart ikke det er opprettet sak i hennes familie? Men det går vel ikke så lenge hun er leder. Barna burde blitt plassert bort så de ikke fortsetter skjevitviklingen Anonymkode: af712...c47 Å herregud, det er deg igjen ja..... Anonymkode: ab950...305
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:36 #31 Skrevet lørdag kl 15:36 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke skrevet én artikkel om denne skandalen? Anonymkode: 9b726...86d Nei, den er unntatt offentligheten. Noe alle Bv saker er. Det er kun foreldre som kan gå ut offentlig om dette. Og det vil de nok gjøre på et tidspunkt, nå prøver de å stable seg på beina og finne normalen i hverdagen igjen etter dette traumet Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:37 #32 Skrevet lørdag kl 15:37 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å herregud, det er deg igjen ja..... Anonymkode: ab950...305 Meg hvem? 😅 diskuter saken gjerne Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:57 #33 Skrevet lørdag kl 15:57 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nei, den er unntatt offentligheten. Noe alle Bv saker er. Det er kun foreldre som kan gå ut offentlig om dette. Og det vil de nok gjøre på et tidspunkt, nå prøver de å stable seg på beina og finne normalen i hverdagen igjen etter dette traumet Anonymkode: af712...c47 At det blir opprettet tilsynssak mot barnevernet og kommunen er ikke unntatt offentligheten. Du bare lyver, faktisk. Anonymkode: 9b726...86d
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:58 #34 Skrevet lørdag kl 15:58 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Klart det er det. Enten så vet ikke hi alt i saken eller så forteller hun ikke alt. Barnevernet henter ikke ut barn fra familien kun basert på én saksbehandlers mening. Om denne saken er så graverende som hi skal ha det til så hadde media skrevet om den. Anonymkode: 9b726...86d Hva hadde du gjort om Bv mente barnet ditt måtte flyttes til et annet hjem? Barnet hylte og gråt. Jeg personlig hadde nok gått fra hengslende. Hadde nok rømt landet hvis jeg visste det var planlagt å ta mitt barn. Som foreldre er man rettsløse. Men heldigvis fungerer domstolene av og til også. Jeg har selv voksne barn, 19 og 21 år. Hadde noen tatt en av de hadde det klikket for meg. Hadde jeg derimot sittet ruset, hatt så dårlig helse at jeg ikke klarte å ta vare på barna mine hadde jeg ringt Bv selv for å be om hjelp til å sikre de trygghet. Jeg tror de fleste oppegående foreldre hadde blitt krigere om de ble fratatt sine barn urett. Det var jo en sak i Molde der en mor ble fratatt omsorgen også. Bv la vekt på at mor var ressurssvak og hadde autisme. Dette fordi mormor i saken røvde å få på henne en diagnose som barn for å få økonomisk støtte. Mor utredet seg i forkant av rettsaken og hun hadde ikke autisme spekter forstyrrelse slik Bv la fram i retten. Slik kan det også gå når en mor prøver å få på eget barn diagnoser de ikke har for penger. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:59 #35 Skrevet lørdag kl 15:59 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Meg hvem? 😅 diskuter saken gjerne Anonymkode: af712...c47 Du skiver stadig tråder med nye historier med hat mot barnevern, lærere, andre unger og gud vet hva. Så regner med at denne og bare er rent oppspinn. Anonymkode: ab950...305
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:01 #36 Skrevet lørdag kl 16:01 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): At det blir opprettet tilsynssak mot barnevernet og kommunen er ikke unntatt offentligheten. Du bare lyver, faktisk. Anonymkode: 9b726...86d Tilsynssaker er det Statsforvalteren som fører. Media kan ha innsyn i disse sakene, men kommer da som oftes i lokalavisa i kommunene det gjelder. Domstolen og at Bv er dømt kommer ikke i media da det er unntatt offentligheten. Barn skjermes i Bv saker. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:06 #37 Skrevet lørdag kl 16:06 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du skiver stadig tråder med nye historier med hat mot barnevern, lærere, andre unger og gud vet hva. Så regner med at denne og bare er rent oppspinn. Anonymkode: ab950...305 Google deg en runde og les deg opp. Dette er ikke unikt. Google lovbrudd i barnevern, Bv institusjoner, fosterhjem o.l så får du historier. Men du kan velge skylapper og late som det ikke finnes. Det har jeg gjort også. Het til min venninne opplevde dette. Min venninne er faktisk lærer, spesialpedagog faktisk. Hvis hun er så dårlig mor hvorfor tok de ikke hennes to andre barn på barneskole alder? Du må gjerne tro alt er oppspinn, domstolene har talt. Gå inn på lovdata og les om dommer, kanskje du må se de svart på hvitt fra domstolene for at du skal tro det. Tror du på alt politikere sier også? Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:11 #38 Skrevet lørdag kl 16:11 Saken fra Nordland – ulovlig akuttvedtak I 2019 ble en familie i Nordland utsatt for et akuttvedtak fra barnevernet, i samarbeid med politiet: barna ble hentet fra hjemmet om morgenen og flyttet til institusjon på hemmelig adresse, uten forvarsel. Foreldrene klaget, og sagen ble tatt for retten. Tingretten slo fast at tiltaket brøt med Den europeiske menneskerettighetskonvensjonen (EMK). Det forelå ingen nødssituasjon, og kommunen hadde alternativer som var mindre inngripende. Kommunen ble dømt til å betale erstatning: 100 000 kr til hvert barn, og 50 000 kr til foreldrene. Betydning: Dette er et tydelig eksempel på at domstolene kan underkjenne tiltak der kommunen fjerner barn uten nødvendige vurderinger eller vilkår. Det viser at rettssikkerhet og streng dokumentasjon er avgjørende, og at barnevernet må benytte situasjoner der det er absolutt nødvendig. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:12 #39 Skrevet lørdag kl 16:12 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Saken fra Nordland – ulovlig akuttvedtak I 2019 ble en familie i Nordland utsatt for et akuttvedtak fra barnevernet, i samarbeid med politiet: barna ble hentet fra hjemmet om morgenen og flyttet til institusjon på hemmelig adresse, uten forvarsel. Foreldrene klaget, og sagen ble tatt for retten. Tingretten slo fast at tiltaket brøt med Den europeiske menneskerettighetskonvensjonen (EMK). Det forelå ingen nødssituasjon, og kommunen hadde alternativer som var mindre inngripende. Kommunen ble dømt til å betale erstatning: 100 000 kr til hvert barn, og 50 000 kr til foreldrene. Betydning: Dette er et tydelig eksempel på at domstolene kan underkjenne tiltak der kommunen fjerner barn uten nødvendige vurderinger eller vilkår. Det viser at rettssikkerhet og streng dokumentasjon er avgjørende, og at barnevernet må benytte situasjoner der det er absolutt nødvendig. Anonymkode: af712...c47 Men for all del… vi må heie på barnevernet Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:22 #40 Skrevet lørdag kl 16:22 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er mange gode foreldre som mister barna sine ja, men det er også dårlige foreldre. At kommunen taper i retten er krise ja. Da blir det erstatningsansvar og tapt omdømme, samt gransking og kommunestyret krever total opprydding. Så det er mye som står på spill for en kommune som taper sak. Både økonomisk og omdømme messig. Anonymkode: af712...c47 Nei, det er ikke krise om en kommune taper i retten. Alle voksne mennesker med et snev av virkelighetsforståelse skjønner at er såpass stort organ som kommunen, som forvalter veldig mange områder av samfunnet, tidvis ikke får medhold i retten. Det er helt udramatisk, og stort sett får ikke folk det med seg en gang. De kan tape pga en en liten saksbehandlingsfeil liksom… at en kommune taper en barnevernssak betyr heller ikke nødvendigvis at barnevernet har driti seg fullstendig ut og foreldrene er gode, det kan stå på bevisets stilling osv osv. Anonymkode: 0fad3...b40
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:26 #41 Skrevet lørdag kl 16:26 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Legger til at Bv leder sitt barn også er en mobber. Et barn fikk skolevegring grunnet mobbingen. Rart ikke det er opprettet sak i hennes familie? Men det går vel ikke så lenge hun er leder. Barna burde blitt plassert bort så de ikke fortsetter skjevitviklingen Anonymkode: af712...c47 Jeg tror det er dette det handler om jeg, at du har et horn i siden til denne BV-lederen. Du misliker sikkert rektor på skolen også? Anonymkode: 0fad3...b40
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:02 #42 Skrevet lørdag kl 17:02 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvem betaler den sakkyndige? Er ikke de leid inn av domstolen? I retten blir det ofte spurt om partene har kjennskap til hverandre fra før. Mener de da personlig kjennskap eller betalte kjennskap? Anonymkode: af712...c47 Bv bestiller den sakkyndige rapporten, og det var et av temaene som ble problematisert i den artikkelserien. Altså at dersom det skrives en konklusjon som ikke er i tråd med barnevernets innstilling, så får vedkommende kanskje ikke lenger oppdrag. Anonymkode: 7f82f...691
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:09 #43 Skrevet lørdag kl 17:09 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva hadde du gjort om Bv mente barnet ditt måtte flyttes til et annet hjem? Barnet hylte og gråt. Jeg personlig hadde nok gått fra hengslende. Hadde nok rømt landet hvis jeg visste det var planlagt å ta mitt barn. Som foreldre er man rettsløse. Men heldigvis fungerer domstolene av og til også. Jeg har selv voksne barn, 19 og 21 år. Hadde noen tatt en av de hadde det klikket for meg. Hadde jeg derimot sittet ruset, hatt så dårlig helse at jeg ikke klarte å ta vare på barna mine hadde jeg ringt Bv selv for å be om hjelp til å sikre de trygghet. Jeg tror de fleste oppegående foreldre hadde blitt krigere om de ble fratatt sine barn urett. Det var jo en sak i Molde der en mor ble fratatt omsorgen også. Bv la vekt på at mor var ressurssvak og hadde autisme. Dette fordi mormor i saken røvde å få på henne en diagnose som barn for å få økonomisk støtte. Mor utredet seg i forkant av rettsaken og hun hadde ikke autisme spekter forstyrrelse slik Bv la fram i retten. Slik kan det også gå når en mor prøver å få på eget barn diagnoser de ikke har for penger. Anonymkode: af712...c47 Det hadde aldri skjedd at barnevernet hadde fjernet mine barn, de fleste av oss risikerer ikke det. Du kommer jo bare med vås og tull, leter frem gamle saker for å liksom underbygge din påstand. Anonym bruker skrev (1 time siden): Tilsynssaker er det Statsforvalteren som fører. Media kan ha innsyn i disse sakene, men kommer da som oftes i lokalavisa i kommunene det gjelder. Domstolen og at Bv er dømt kommer ikke i media da det er unntatt offentligheten. Barn skjermes i Bv saker. Anonymkode: af712...c47 Link til lokalavisen som har skrevet om denne saken? Anonymkode: 9b726...86d
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:15 #44 Skrevet lørdag kl 17:15 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvem betaler den sakkyndige? Er ikke de leid inn av domstolen? I retten blir det ofte spurt om partene har kjennskap til hverandre fra før. Mener de da personlig kjennskap eller betalte kjennskap? Anonymkode: af712...c47 – Sakkyndige blir svartelistet av barnevernet, sier advokat | Fontene.no Anonymkode: 7f82f...691
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:01 #45 Skrevet lørdag kl 19:01 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det er dette det handler om jeg, at du har et horn i siden til denne BV-lederen. Du misliker sikkert rektor på skolen også? Anonymkode: 0fad3...b40 Rektor? Mine barn er ferdig på videregående og er ikke lengre elever ved skolen. Må ikke blande alle tråder med samme person. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:10 #46 Skrevet lørdag kl 19:10 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det hadde aldri skjedd at barnevernet hadde fjernet mine barn, de fleste av oss risikerer ikke det. Du kommer jo bare med vås og tull, leter frem gamle saker for å liksom underbygge din påstand. Link til lokalavisen som har skrevet om denne saken? Anonymkode: 9b726...86d Det vet du virkelig ikke. Jeg har heller aldri hatt noe med barnevernet å gjøre med våre barn. Husk at ungdom som f eks stjeler i butikk, gjør herverk, kjører moped uten førerkort etc. som kommer i kontakt med politiet vil alle saker med barn under 18 meldes til barnevernet. Dette har du aldri garanti på. hvis ditt ungdom blir utsatt for noe kriminelt der politiet blir involvert blir også barnevernet kontaktet. Åpner de en undersøkelse innhenter de informasjon fra skole, lege osv. har barnet da konsentrasjons vansker eller blir mobbet f eks. så kan det fort balle på seg og en sak blir bygd opp. Lokalavisa har skrevet om tilsynssak i kommunen, men jeg linker ikke til hvilke kommune dette gjelder da jeg har beskrevet saken her. Familien skal ikke utleveres med hvilke kommune dette gjelder. Klart det står på spill om kommunen taper i retten etter de har plassert et barn og manipulert papirer og påført barn og foreldre skade. Dette handler ikke om en saksbehandlingsfeil som ved en byggesøknad. Det handler om systematisk misbruk over tid for å få gjennom et vedtak. Hvis du tror de jobber på en annen måte må du sette deg inn i hvordan de jobber. Tror du ikke det går prestisje i saker heller? Aldri hørt om? Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:11 #47 Skrevet lørdag kl 19:11 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bv bestiller den sakkyndige rapporten, og det var et av temaene som ble problematisert i den artikkelserien. Altså at dersom det skrives en konklusjon som ikke er i tråd med barnevernets innstilling, så får vedkommende kanskje ikke lenger oppdrag. Anonymkode: 7f82f...691 Ja jeg har hørt mye om dette. Men i rettsaken satt det en sakkyndig, man han var vel ikke bestilt fra barnevernet? Er det ikke domstolene som hyrer inn sakkyndige? Det er mye korrupt Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:16 #48 Skrevet lørdag kl 19:16 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det er dette det handler om jeg, at du har et horn i siden til denne BV-lederen. Du misliker sikkert rektor på skolen også? Anonymkode: 0fad3...b40 Du tror venninnen min vant rettsaken mot kommunen fordi jeg har et horn i siden til Bv leder? Vel det virker jo logisk. Jeg kjenner ikke denne Bv lederen, men vet godt hvem hun er. Også barna hennes. Vet også hun har flydd flint på andre foreldre som har sagt ifra til henne om barnas oppførsel, det tåler hun ikke. Dette vitner om en person som ikke evner jobben sin, da hun selv ikke evner å møte egne barns adferdsproblemer og kommunikasjon med andre foreldre på en konstruktiv måte til det beste for barna. Men sitter i en stilling der hun skal råde andre foreldre hvordan håndtere deres barns vansker. Det gir liten troverdighet. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:44 #49 Skrevet lørdag kl 19:44 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, det er ikke krise om en kommune taper i retten. Alle voksne mennesker med et snev av virkelighetsforståelse skjønner at er såpass stort organ som kommunen, som forvalter veldig mange områder av samfunnet, tidvis ikke får medhold i retten. Det er helt udramatisk, og stort sett får ikke folk det med seg en gang. De kan tape pga en en liten saksbehandlingsfeil liksom… at en kommune taper en barnevernssak betyr heller ikke nødvendigvis at barnevernet har driti seg fullstendig ut og foreldrene er gode, det kan stå på bevisets stilling osv osv. Anonymkode: 0fad3...b40 Altså, barnevernet er kommunen. Når barnevernet tar et barn på tvang ut av familien, påfører barn og foreldre traumeskader. Foreldrene tar saken til retten og knuser barnevernet. Klart det er krise. Økonomisk belastning for kommunen da de har brukt store penger på en tapt sak. Så kommer erstatningen og oppreisningen på toppen. Så blir enkeltpersoner politietterforsket. Når saken kommer ut offentlig så blir kommunens omdømme svekket, leder i Bv som sitter på beslutningsmyndighet blir ansvarlig. Innbyggere får mistillit til barnevernet, som gjør det vanskeligere for foreldre å søke hjelp hos de, og det vi da gå utover barn og familier som trenger hjelp. Barn som blir revet bort får relasjonstrauner og det setter varige spor. Du mener dette er helt udramatisk for kommunen? At det er ingen krise? Alle oppegående profesjonelle som jobber med barn hadde sett på dette som en krise. Kanskje ikke folk som er kyniske. De ser på en sak som en sak, og ikke menneske og barna de skader bak saken. Anonymkode: af712...c47
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:48 #50 Skrevet lørdag kl 19:48 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Det vet du virkelig ikke. Jeg har heller aldri hatt noe med barnevernet å gjøre med våre barn. Husk at ungdom som f eks stjeler i butikk, gjør herverk, kjører moped uten førerkort etc. som kommer i kontakt med politiet vil alle saker med barn under 18 meldes til barnevernet. Dette har du aldri garanti på. hvis ditt ungdom blir utsatt for noe kriminelt der politiet blir involvert blir også barnevernet kontaktet. Åpner de en undersøkelse innhenter de informasjon fra skole, lege osv. har barnet da konsentrasjons vansker eller blir mobbet f eks. så kan det fort balle på seg og en sak blir bygd opp. Lokalavisa har skrevet om tilsynssak i kommunen, men jeg linker ikke til hvilke kommune dette gjelder da jeg har beskrevet saken her. Familien skal ikke utleveres med hvilke kommune dette gjelder. Klart det står på spill om kommunen taper i retten etter de har plassert et barn og manipulert papirer og påført barn og foreldre skade. Dette handler ikke om en saksbehandlingsfeil som ved en byggesøknad. Det handler om systematisk misbruk over tid for å få gjennom et vedtak. Hvis du tror de jobber på en annen måte må du sette deg inn i hvordan de jobber. Tror du ikke det går prestisje i saker heller? Aldri hørt om? Anonymkode: af712...c47 Du er ganske typisk for din type, flink til å unngå å svare på motargumentene. Fakta er at de fleste av oss aldri kommer i kontakt med barnevernet. Anonymkode: 9b726...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå