Anonym bruker Skrevet 6. september #1 Skrevet 6. september Gjelder konfirmasjon. De siste årene har vi ikke fått takkekort, jeg synes det er uhøflig ved en slik formell fest. Har konfirmant selv nå og funderer på om det er utdatert? Kanskje jeg er gammeldags? Anonymkode: 0d11d...23d
sug lut Skrevet 6. september #2 Skrevet 6. september Det er normal høflighet å sende takkekort, ja. Så da vet du noe om de rundt deg som er ubehagelig, men greit å vite - de har ingen dannelse. Vær bedre enn det.
Anonym bruker Skrevet 6. september #3 Skrevet 6. september Helt vanlig med takkekort. Anonymkode: 300ea...5db
Kathrine. Skrevet 6. september #4 Skrevet 6. september Aldri opplevd å ikke få takkekort etter konfirmasjon eller bryllup.
Anonym bruker Skrevet 6. september #5 Skrevet 6. september Helt vanlig med takkekort. Tror kanskje jeg ikke fikk av (halv)søstern min. Jeg etterlyste det, men hvis jeg husker riktig så hadde hun store problemer med psyken, selvbilde , og ville ikke dele ut bilde. Mamma var ikke så gira på å betale for takkekort heller tror jeg. Hun har ikke så mye å rutte med. Men vi gjør selvfølgelig det. Men da er det kanskje en årsak bak Anonymkode: c4ee3...fe6
Anonym bruker Skrevet 6. september #6 Skrevet 6. september Jeg er helt enig med deg, man takker for konfirmasjonsgave. Jeg kunne til nøds tenkt at en digital variant hadde vært innafor, fordi det er dyrt å printe ut kort og dyrt med porto og kanskje ikke alle har råd til det (jeg kommer fra stor familie, så mange som skal takkes 😅). Noen tenker kanskje også på miljøet. Men jeg synes helst at det skal være tradisjonelt kort med bilde. Vi har også konfirmant i år. Anonymkode: 3f4cf...3fd
Anonym bruker Skrevet 6. september #7 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Helt vanlig med takkekort. Tror kanskje jeg ikke fikk av (halv)søstern min. Jeg etterlyste det, men hvis jeg husker riktig så hadde hun store problemer med psyken, selvbilde , og ville ikke dele ut bilde. Mamma var ikke så gira på å betale for takkekort heller tror jeg. Hun har ikke så mye å rutte med. Men vi gjør selvfølgelig det. Men da er det kanskje en årsak bak Anonymkode: c4ee3...fe6 Jeg har stor forståelse for at konfirmanten selv ikke har lyst til å sende ut bilde. Men tenker at alternativet da er å kjøpe generiske takkekort eller helt blanke kort hvor man sender en takkehilsen. Og har man ikke råd til det heller, så sender man i det minste en sms eller melding på Messenger. Anonymkode: 3f4cf...3fd
Anonym bruker Skrevet 6. september #8 Skrevet 6. september Her er det helt vanlig å gi takkekort, men hadde en rar opplevelse da barnet mitt konfirmerte seg i frikirka pga hadde en venn som konfirmerte seg der. Var i kirka på konfdagen, og folk gikk rundt å ga konvolutt med penger ( gave), hadde ikke vært avtalt noe. Mitt barn ga til vennen sin og motsatt. Men det kom 6-7 konvolutter til mitt barn og, og dette er folk vi bare kjenner, som hadde barn som og konfirmerte seg i frikirka den dagen. Dermed reiste vi rundt med gaver etter selskapet var ferdig…. Fikk kun takkekort fra vennen, selv om vi ga takkekort til alle desse andre og. Ikke et eneste takkekort fra noen av de andre….. Så min konklusjon var vel at gave er viktigere enn å takke 🙈 Anonymkode: 9267e...224
amandine Skrevet 6. september #9 Skrevet 6. september Takkekort er en selvfølge. Det må ikke på død og liv være bilde, men å takke for en gave er selvsagt. For p spare porto leverer man til de man geografisk er i nærheten av, andre får i posten.
Himmel og hav Skrevet 6. september #10 Skrevet 6. september Takkekort er vanlig, ja. Jeg har fått av alle konfirmanter, brudepar og etter barnedåper/navnefester der jeg har gitt gave. Jeg vet at noen kjører to varianter av takkekort. Et stort med flere bilder til nær familie og et lite og enklere et til naboer, venner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå