Anonym bruker Skrevet 6. september #26 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Samme problemet her. Har en gutt på snart 20, og er evig bekymret når han er ute å kjører bil, er på fest o.l ligger våken, sjekker snap kartet, ringer og får ikke ro til å sove før han er kommet hjem. Over 18 eller ei spiller ingen rolle, man er foreldre etter barna fyller 18 også og er like redde for de. Jeg sover ikke før han er kommet hjem. Derfor er det irriterende når han er ute lenge og jeg ikke får sovet. Anonymkode: 57200...e2b Au da ... Du bør få hjelp til å klippe den navlestrengen så fort som overhodet mulig? ! Anonymkode: f0bd3...084
Anonym bruker Skrevet 6. september #27 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja da må jo hun bare finne en annen plass å bo. Det er jo ikke jeg som skal føye meg etter henne, men hun må følge reglene som er hjemme. Liker hun ikke det, så er det leiligheter ute på markedet Anonymkode: 1d979...472 Har hun ikke nøkkel til eget hjem heller? Anonymkode: bd821...e53
Anonym bruker Skrevet 6. september #28 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (9 timer siden): Samme problemet her. Har en gutt på snart 20, og er evig bekymret når han er ute å kjører bil, er på fest o.l ligger våken, sjekker snap kartet, ringer og får ikke ro til å sove før han er kommet hjem. Over 18 eller ei spiller ingen rolle, man er foreldre etter barna fyller 18 også og er like redde for de. Jeg sover ikke før han er kommet hjem. Derfor er det irriterende når han er ute lenge og jeg ikke får sovet. Anonymkode: 57200...e2b Gale mødre... Anonymkode: 12c6d...042
Anonym bruker Skrevet 6. september #29 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (11 timer siden): Samme problemet her. Har en gutt på snart 20, og er evig bekymret når han er ute å kjører bil, er på fest o.l ligger våken, sjekker snap kartet, ringer og får ikke ro til å sove før han er kommet hjem. Over 18 eller ei spiller ingen rolle, man er foreldre etter barna fyller 18 også og er like redde for de. Jeg sover ikke før han er kommet hjem. Derfor er det irriterende når han er ute lenge og jeg ikke får sovet. Anonymkode: 57200...e2b Jøjemeg, det er vanlig at de flytter hjemmefra på den alderen... Greit at vi ikke slutter å være mammaer, men å "stalke" voksne barn på den måten er ikke normalt. Anonymkode: c744a...20f
Anonym bruker Skrevet 6. september #30 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jøjemeg, det er vanlig at de flytter hjemmefra på den alderen... Greit at vi ikke slutter å være mammaer, men å "stalke" voksne barn på den måten er ikke normalt. Anonymkode: c744a...20f Det er heller ikke uvanlig at de bor hjemme når de er 20. Iallfall i byer Anonymkode: a9c83...769
Anonym bruker Skrevet 6. september #31 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (7 timer siden): Gale mødre... Anonymkode: 12c6d...042 Var litt av en kommentar og kommentarer du har her inne. Du må huske at ingen 18 åringer er like og selv om de er 18 år så betyr det ikke at de ikke trenger hjelp og veiledning. 18 år er bare ett tall selv om det tallet presenterer at de skal være myndige osv. Men ikke alle 18 åringer klarer å ta bra valg for seg selv og da jeg ser at her går det feil vei kraftig, da må jeg som mor gripe inn. Kan jo bare ta dette eksempelet: hvis du har ei datter som havner skikkelig på kjøret, har startet å henge med feil folk, er ute midt på natta hver dag og har startet med å røyke cannabis og skulker jobb. Ville du bare satt deg ned og ikke gjort noe som helst for hun var 18 år eller ville du tatt rask grep for å stoppe det raskt før det gikk enda verre og vanskelige å få henne ut? Ville du da satt regler om at hun skal være hjemme en viss tid i uke dagene men ikke helgene eller ville du bare latt personen falle fra? Jeg kjenner ei som har en sønn som er 1 år mindre og de foreldrene er lik som deg. De har ikke innetid eller noe. Og han bare går mer og mer i feil retning. Her fikk jeg stoppet min datter raskt når jeg fikk vite at hun drev å røyket cannabis hos noen venner hun overnattet hos.. akkurat blitt 18 år. Da reiste jeg og hentet henne og fikk henne vekk ifra de folka. I dag sier hun at hun er glad for at jeg gjor det for viss ikke hadde hun vært der enda. så nei man skal ikke gi faen i barna selv om de er blitt 18 år! Hjelp de og veiled de. Ja hun får nøkkelen tilbake igjen, nei jeg låser henne ikke ute selv om hun blir for sen. Nå mistet hun jobben sin denne uka pga slik hun har holdt på og ser nå hva vi har sagt. Anonymkode: 1d979...472
Anonym bruker Skrevet 6. september #32 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jøjemeg, det er vanlig at de flytter hjemmefra på den alderen... Greit at vi ikke slutter å være mammaer, men å "stalke" voksne barn på den måten er ikke normalt. Anonymkode: c744a...20f Hva du mener er normalt for deg er helt greit men vet om mange som har sine familiemedlemmer og kan se hvor de er hen. Jeg har også min familie, min mann, mine barn, min mor, bror osv. men vi stalker ikke hverandre for det. Mine barn ser på hvor jeg er og omvendt. De synest at det er greit og omvendt. Noen familier liker det ikke mens andre gjør. ja mange flytter hjemmefra fra de er 16 år eller så er de hjemme lenger for å spare mest mulig penger. Anonymkode: 1d979...472
Anonym bruker Skrevet 6. september #33 Skrevet 6. september HI her, takk for mange gode svar. Vi bor i Oslo og jenta er fornuftig nok, men også naiv slik 18-åringer kan være. Oslo kan også være en utrygg by om natta. Derfor sover jeg ikke godt når jeg ikke vet ca når hun kommer hjem eller at hun er hjemme. Innser det er mitt problem, men prøver innrette meg slik at hun melder ca når hun kommer, så legger jeg meg enten sent eller setter på klokka og sjekker hun er hjemme, eller hun vekker meg. Klarte slappe mer av med sønnen min, skammer meg litt over å si det, men jenta mi er vakker og jeg tenker hun kan tiltrekke seg feil folk om hun er alene på utsatte steder om natta. Anonymkode: 355e4...799
Anonym bruker Skrevet 6. september #34 Skrevet 6. september Tror aldri man slutter å bekymre seg for barna sine uansett hvor gamle de blir. Mine vet begge at jeg setter stor pris på at de sender en melding eller en snap om at de har kommet frem når der på feire og når de har kommet hjem igjen Anonymkode: eb625...91c
Anonym bruker Skrevet 7. september #35 Skrevet 7. september Dette er sikkert ikke svaret du vil ha; om det du er redd for skjer, så skjer det like mye, du kan gjøre like lite selv om du sitter våken og venter, eller om du har gått og lagt deg. Det skjer både før og etter innetid. Du har oppdratt jenta i 18 år, og må bare håpe på at hun tar gode valg. Hun er voksen og bør ikke ha innetid. Å være tilgjengelig på tlf. om det skjer noe er nok. Anonymkode: d3474...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå