Gå til innhold

Kommer dere til å savne Sunda?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri spist. Har heller aldri spist banos. Når jeg tenker meg om, har jeg ikke sett de i butikken siden 80-tallet. 

Anonymkode: 4a435...e7b

Skrevet

At det finnes, ja. Men jeg har ikke smakt det på sikkert 25 år.

Anonymkode: ce3a1...4db

Skrevet

Litt, kanskje mest nostalgisk. Det var mamma`s, som akkurat har gått bort, sitt favorittpålegg. Hun hadde savnet det mye. jeg kommer garantert til å kjøpe noen bokser før de forsvinner helt. Skal spise det og tenke på frokostene med mamma 😊

Anonymkode: 4d800...107

Skrevet

Egentlig ikke, har ikke spist det på sikkert 25-30 år og skjønner jo at de ikke kan lage det lenger (mine barn har aldri smakt det tror jeg)

Men nostalgisiden av meg synes jo det er litt trist at tingene jeg husker fra barndommen forsvinner.

Anonymkode: bc57c...748

Skrevet

Ja, men som andre sier, bare nostalgisk. Både Banos og Sunda var veldig godt, Sunda spesielt på ristet brød. Men jeg spiste det sjelden, så det går nok bra. Men det er alltid litt trist når slike gamle klassikere forsvinner. Trøsten er at de kan komme tilbake om mange nok kunder maser. Det er vi som har makten faktisk, vi vet bare ikke å bruke den.

Anonymkode: 27b97...7a2

Skrevet

Nei, men det er noen mormorminner med den boksen. Det var den "hemmelige" boksen hun hadde i skapet og som vi av og til fikk på ei brødskive av mormor. Det var vel ikke mer hemmelig enn at mamma godt visste hvor den boksen sto, men for meg som var småspist og så tynn at jeg nesten var gjennomsiktig, gikk det fort ned både ei og to skiver med hemmelig Sunda på. Jeg har knapt spist det siden da, og minnene forsvinner jo ikke selv om boksen er borte fra hyllene. (De må bare ikke prøve seg på å røre Nøtte. Nybakt brød med smør og Nøtte er nyyydelig!)

Skrevet

Nei, smakt den en gang, og aldri igjen

Anonymkode: 96630...396

Skrevet

Egentlig er brødskive bare et påskudd for å spise godteri. Når jeg en sjelden gang har godt pålegg i skapet, da spiser jeg det mest med skje, altså uten brødskive. Brødskiva gir bare unødvendige kalorier, det er jo godteri jeg vil ha😊, det er en fordel med å være voksen og bestemme selv.

Skrevet

Nei, jeg har aldri vært noe glad i Sunda.  Ikke som barn heller, selv om vi spiste det av og til.  Om det bare hadde blitt fjernet fra butikkhyllene i dag eller for 10 år siden, så hadde jeg ikke registrert det en gang, tror jeg.  

Anonymkode: bca8a...575

Skrevet

Nei, det går fint. Jeg husker at jeg likte det da jeg var liten, men da jeg smakte det som voksen så likte jeg det ikke.

Anonymkode: f67f7...f73

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Ja, men som andre sier, bare nostalgisk. Både Banos og Sunda var veldig godt, Sunda spesielt på ristet brød. Men jeg spiste det sjelden, så det går nok bra. Men det er alltid litt trist når slike gamle klassikere forsvinner. Trøsten er at de kan komme tilbake om mange nok kunder maser. Det er vi som har makten faktisk, vi vet bare ikke å bruke den.

Ikke denne gangen. Pålegget lages med en type maskin som de må oppgradere. Noe de ikke vil, ergo Sunda forsvinner.

Anonymkode: ab414...317

Skrevet

Nei. Jeg likte hverken den eller Banos. 

Anonymkode: 07a7e...f36

Skrevet

Har ikke kjøpt Sunda på flere tiår, men i dag rasket jeg med meg en boks bare for å minnes smaken. Kan ikke tenke meg det er sunt, men har veldig sansen for å bruke søtt som pålegg for å dempe søtsug. Langt bedre en å spise sunt på brødskiva og sprekke med en 100 melkesjokolade i ettertid.

Skrevet
Himmel og hav skrev (På 5.9.2025 den 12.37):

Nei, men det er noen mormorminner med den boksen. Det var den "hemmelige" boksen hun hadde i skapet og som vi av og til fikk på ei brødskive av mormor. Det var vel ikke mer hemmelig enn at mamma godt visste hvor den boksen sto, men for meg som var småspist og så tynn at jeg nesten var gjennomsiktig, gikk det fort ned både ei og to skiver med hemmelig Sunda på. Jeg har knapt spist det siden da, og minnene forsvinner jo ikke selv om boksen er borte fra hyllene. (De må bare ikke prøve seg på å røre Nøtte. Nybakt brød med smør og Nøtte er nyyydelig!)

Nøtte går ut av produksjon idag 😑

Anonymkode: af498...a68

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Neeei, det er jo det beste 😢 Da skal jeg rett ut å kjøpe. Sunda klarte jeg ikke å oppdrive i det hele tatt 😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nei! Det er dårlig gjort!

Skrevet
Himmel og hav skrev (43 minutter siden):

Nei! Det er dårlig gjort!

Løp og kjøp 😁 Jeg gjorde det akkurat nå, hadde flaks, Meny har de på halv pris og der hadde de 2 igjen, så da ble det 2 nøtte på meg i dag :hoppendeglad:

Skrevet

Kommer de  med flere varer ut av produksjon tro, hva kan det i så fall være?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kommer de  med flere varer ut av produksjon tro, hva kan det i så fall være?

Det kommer jo en haug med nyheter to ganger i året, så noe må jo vike for å gjøre plass til det nye...

Da blir det det som selger dårligst som må vike da.

Anonymkode: bc57c...748

Skrevet

Smaken av barndommen hos mormor.

Var innom 3 butikker idag og fikk tak i 3 bokser av hver på Rema. 

Nøtte har jeg kjøpt innimellom, men Sunda er det mange år siden jeg spiste.

Nå står de bakerst i matskapet og skal nytes kun av meg 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...