Gå til innhold

Lav sosial intelligens

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er smart nok til å vite når en skal åpne kjeften sin eller ikke. Hva jeg skriver her inne som anonym for å ventilere, er ikke det jeg sier når jeg møter venner og kollegaer. Jeg er smart nok til å ikke motsi og kverulere mot enkelte som er så kort som jeg beskriver. Jeg observerer og hører og tenker mitt. Spesielt hvis det er folk jeg ikke kjenner så godt. 
Før var jeg «naiv» feil ord å bruke.. men godtroende. Fordi jeg ikke hadde grunn til å mistro. Helt til man går på en liten smell og skjønner hvordan taktikk og strategi kan brukes i et spill. Da er jeg smart nok til å hode kjeft om det jeg observerer, og spiller kortene mine riktig tilbake og bruker systemet mot seg selv. 
Dessverre må man være taktisk smart, falsk og late som, når man møter mennesker som som har en annen agenda enn en selv. Å lese mennesker er jeg blitt ganske god på. 

Anonymkode: e9dab...66f

Hmm ...

For å være helt ærlig - jeg har mine tvil! 

Anonymkode: 1e471...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som er lettere psykisk utv hemmet som fungerer godt i hverdagen men som har lav iq og har begrensinger intellektuelt. 
Det er også en del voksne som har opplevd traumer i barndommen som fører til at hjernen ikke utvikler seg slik den skal som er vanlig med barn som står i årevis med store påkjenninger. Disse barna kan også få slike vansker som voksne og det kan ligne på lettere psyk utv hemming, men det kommer av andre årsaker. 
Ikke det som er poenget. 
Poenget er når voksne som har en ansvarlig jobb har begrenset kapasitet. Det er det mange av. 

Dette forstår du åpenbart lite av, og du viser i hovedinnlegget at du heller ikke forstår hva sosial intelligens er. 

Nei,  det er ikke mange voksne med varig begrenset kapasitet som er i ansvarsfulle jobber. 

Skrevet
Winterlady skrev (På 6.9.2025 den 2.51):

Dette forstår du åpenbart lite av, og du viser i hovedinnlegget at du heller ikke forstår hva sosial intelligens er. 

Nei,  det er ikke mange voksne med varig begrenset kapasitet som er i ansvarsfulle jobber. 

Noen blir jo testet med lav intelligens. De kan verken være istand til å kjøre bil eller ha egne barn. Det går ei grense med IQ, om den under normliteten som de fleste er. Så er det jo mennesker som vi antyder har sosial intelligens, de er det fryktelig mange av. Nå vet ikke jeg iq'n de sin, men de mangler iallefall evner til å stoppe når de skal stoppe i en prat eller evnen til å ikke forstå hvordan de skal oppføre seg i sosiale sammenhenger. 

Anonymkode: 63603...653

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Noen blir jo testet med lav intelligens. De kan verken være istand til å kjøre bil eller ha egne barn. Det går ei grense med IQ, om den under normliteten som de fleste er. Så er det jo mennesker som vi antyder har sosial intelligens, de er det fryktelig mange av. Nå vet ikke jeg iq'n de sin, men de mangler iallefall evner til å stoppe når de skal stoppe i en prat eller evnen til å ikke forstå hvordan de skal oppføre seg i sosiale sammenhenger. 

Iq’n de sin… 

Wtf?

Anonymkode: a04c3...40b

Skrevet

Og så er det noen av dem som mange tror har lav sosial intelligens som bare er uenige i hva man bør si og som ikke bryr seg om hva de andre tenker eller som ønsker å frembringe reaksjoner ol. Å fastslå hvem som faktisk er sosialt intelligente er ganske vanskelig.

Anonymkode: 2303a...6ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.9.2025 den 7.47):

For det første: sosionom er ikke «høyt utdannet». For det andre: mangel på kunnskap om hva som skjer med kroppen når den dør er ikke mangel på SOSIAL intelligens. Vet du i det hele tatt hva sosial intelligens er?

Anonymkode: cdd4f...2f6

I følge Store norske leksikon er bachelor regnet som høy utdanning. Dessuten har de fleste sosionomer videreutdanning. 

Anonymkode: 75fd8...339

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.9.2025 den 15.19):

Som sagt var dette et eks av mange. 
Hun sier også at hodet hennes falt av i en bilulykke med de fikk hode på plass igjen. Dama er kjent for å vær dum. 
Jeg mener begge deler. 
både lav sosial og generelt. 
Det er skremmende mange som har diagnoser som folk skjuler. Min venninne som jobber i nav ser ofte at det er mye «lettere psykisk utv hemming» hos folk. 
De kan fremstå helt grei i en jobb, men når en kommer under hunden på de så er det ekstremt lite mellom ørene. 
Det handler om manglende antenner og helt grunnleggende ferdigheter på et minimum nivå 

Ei du kjenner hos NAV? Hjelpes. Les litt forskning, der får du prosentandel av personer med utviklingshemming oppgitt. 

Anonymkode: 2e03d...578

Skrevet

Iq’n de sin… 

Wtf?

Forstod du ikke? 

Skrevet

Iq’n de sin… 

Wtf?

Dialekt 

Skrevet

Iq’n de sin… 

Wtf?

🤭🤭 Kan det være et nytt uttrykk for EQ? 🤷🏼‍♀️ Jeg henger ikke alltid med i alle uttrykkene til dagens ungdom. 

Anonymkode: 7d372...25e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og så er det noen av dem som mange tror har lav sosial intelligens som bare er uenige i hva man bør si og som ikke bryr seg om hva de andre tenker eller som ønsker å frembringe reaksjoner ol. Å fastslå hvem som faktisk er sosialt intelligente er ganske vanskelig.

Anonymkode: 2303a...6ee

Enig !

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

🤭🤭 Kan det være et nytt uttrykk for EQ? 🤷🏼‍♀️ Jeg henger ikke alltid med i alle uttrykkene til dagens ungdom. 

Anonymkode: 7d372...25e

Tar gjerne imot den, 35år ung🥰

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...