Anonym bruker Skrevet 4. september #1 Skrevet 4. september Jeg har bedt barnets mor om å vær så grei å sende med informasjon om barnet inkludert møter som foregår da jeg også kan være med å delta. I går sendte hun meg info om ting og slikt som ble sakt i ei skolemøte som var i går med foreldrene og lærere men jeg fikk null info om denne møten.. vi hadde en krangel for ikke lenge siden men det skal ikke gå utover sammerbeid og viktig informasjon? Vi har begge foreldreansvar Anonymkode: 553e6...5bc
Anonym bruker Skrevet 4. september #2 Skrevet 4. september Får du ikke beskjed direkte fra skolen via app/mail etc? Hvorfor skal hun være mellommann? Er hun sekretæren din? Anonymkode: 7f6a9...992
Anonym bruker Skrevet 4. september #3 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Får du ikke beskjed direkte fra skolen via app/mail etc? Hvorfor skal hun være mellommann? Er hun sekretæren din? Anonymkode: 7f6a9...992 Har ikke app nei, og har spurt mor om hun har tlf nr til læreren da jeg ønsker selvsagt å ta kontakt selv med dem. Men er greit også om barnets mor kan gi ellers informasjon Anonymkode: 553e6...5bc
Anonym bruker Skrevet 4. september #4 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Får du ikke beskjed direkte fra skolen via app/mail etc? Hvorfor skal hun være mellommann? Er hun sekretæren din? Anonymkode: 7f6a9...992 Samme tenkte jeg, dette er da virkelig ikke hennes ansvar. Anonymkode: 11e6c...a93
Anonym bruker Skrevet 4. september #5 Skrevet 4. september Tafatte fedre.. Ta kontakt med skolen og be om tilgang da eller? Er vel ikke mor sitt ansvar å sørge for at du følger opp dine egne unger. Vis interesse. Du vet sikkert hvilken skole de går på. Anonymkode: e4839...404
Anonym bruker Skrevet 4. september #6 Skrevet 4. september Du høres dessverre ut som min mann. Nå er mine 16 og 19 og han forventer fortsatt at jeg skal være sekretær og informere om alt som skjer. Her er det bare å skjerpe seg med en gang! Informasjon er tilgjengelig for deg bare du gidder å sette deg inn i det. Det har jo hun gjort! Anonymkode: b89bf...4e2
Anonym bruker Skrevet 4. september #7 Skrevet 4. september Å halle palle hi.. hadde jeg hvert mammaen til barnet ditt hadde jeg blitt dritt lei av deg noe hun garantert er allerede.. hvorfor skal HUN ta ansvar for deg også? Vis du er så engasjert i barnet ditt tar du ansvar selv og spør lærere når du henter eller leverer.. eller laster ned app.. som alle andre normale foreldre gjør.. Anonymkode: 16cd2...a4c
Anonym bruker Skrevet 4. september #8 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du høres dessverre ut som min mann. Nå er mine 16 og 19 og han forventer fortsatt at jeg skal være sekretær og informere om alt som skjer. Her er det bare å skjerpe seg med en gang! Informasjon er tilgjengelig for deg bare du gidder å sette deg inn i det. Det har jo hun gjort! Anonymkode: b89bf...4e2 Og må bare legge til, jeg har nektet like lenge. Han får gidde å åpne appene å se akkurat som jeg gjør Anonymkode: b89bf...4e2
amandine Skrevet 4. september #10 Skrevet 4. september Mor til barnet er ikke moren din, så den eneste som er dårlig på innhente info her er deg selv. Det er på tide å vokse opp. Ta ansvar.
Anonym bruker Skrevet 4. september #11 Skrevet 4. september Om dere har delt foreldreansvar har du tilgang til alle innfo selv. Om skolen bruker visma (som er mest vanlig), logger deg inn og krysser av på at du vil ha varsel på sms når det blir lagt ut noe der. Nå er jeg og mannen gift da, men prinsippet er det samme, begge får beskjed. Anonymkode: d56b3...220
Anonym bruker Skrevet 4. september #12 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har ikke app nei, og har spurt mor om hun har tlf nr til læreren da jeg ønsker selvsagt å ta kontakt selv med dem. Men er greit også om barnets mor kan gi ellers informasjon Anonymkode: 553e6...5bc Skaff deg appen da vel? Anonymkode: c4a16...8c1
Anonym bruker Skrevet 4. september #13 Skrevet 4. september Dette må du bare ta ansvar for å følge opp selv - hvis dere ikke er sammen så trenger hun ikke informere deg om noe. Det må du vel forstå? Kontakt skolen og få den informasjonen du trenger der. Anonymkode: e2934...42d
Anonym bruker Skrevet 4. september #14 Skrevet 4. september Herlighet, HI. Er mora til ungen din di mor også? Du høres utrolig tafatt ut. Er det noe i papirene som sier at du ikke får lov til å ha kontakt med eller få informasjon om barnet? Da må du ta tak i det først og se om det kan løses. Det kommer jo an på hva som er årsaken til at du ikke har rett på informasjon. Er det ikke det? Les videre! Prøv denne oppskriften: 1. Slå opp i telefonkatalogen.... eller den finnes vel ikke lenger. Gå inn på 1881, søk etter navnet på barnets skole. 2. Ring skolen, presenter deg (Emil Pettersen, far til Martine i 2b) og spør hvem du skal prate med når det gjelder barnet ditt. Du bør unngå å gå i detaljer om at kommunikasjonen mellom deg og mor er dårlig. Spør de, så bare svar enkelt at "Dessverre så er ikke kommunikasjonen mellom oss så god" Ferdig med det. Spør de videre, så bare svar at du ikke vil gå i detaljer, men du håper at det blir bedre etter hvert. 3. Snakk med rette personen, husk å fremdeles unngå "drittprat" om mor. Det er uansett ikke mor sin skyld at du ikke har tatt kontakt med skolen før. Gjør en avtale med skolen om veien videre. Sånn omtrent noe sånn. Og et lite, sikkert vanskelig, tips: Jobb med å gjøre forholdet til mor bedre, ikke fordi det nødvendigvis er din skyld, men hvorfor det har blitt sånn er ikke så viktig. (Det trenger ikke å være mor sin skyld heller) Det viktige framover er å gjøre det bedre, uten å lete etter syndebukker. Hent hjelp uten-i-fra om det trenges for at dere skal få et bedre samarbeid og ikke klarer å få det til selv. Jeg jobber i skolen, og jeg skal love deg at det beste man kan gjøre for sine barn er å samarbeide med den andre forelderen på best måte. Vi har jo ganske mange barn som har foreldre som ikke bor sammen og hvor unger gjerne flytter mellom den ene og den andre. Og en ting jeg aldri kommer til å glemme er en mor som en gang sa, da jeg skrøt av hvor god jeg syntes at hun og far samarbeidet: "Du kan få oppskriften: Tenke barnas beste, la barna oppleve at du liker eks-partneren selv om dere ikke bor sammen (fake it till you make it) og svelg flere karameller enn du spytter ut." Anonymkode: 77464...9da
Anonym bruker Skrevet 4. september #15 Skrevet 4. september Det du gjør, er å kontakte skole, helsestasjon, tannlege, lege og evt andre og ber om å bli satt opp som mottaker av informasjon. Du må selvfølgelig laste ned aktuelle apper og følge med selv. Pappaen til min sønn mener jeg har så god kontroll at han ikke trenger å følge med. Dermed får han heller ikke vite om møter, jeg er ikke mora hans. Anonymkode: 1327a...9cd
Anonym bruker Skrevet 4. september #16 Skrevet 4. september Du sier dere har delt foreldreansvar! Da er det ditt ansvar å holde deg informert på det du ønsker å være informert om. Mor har ingen ansvar for å holde deg oppdatert! Anonymkode: ce18b...043
Anonym bruker Skrevet 4. september #17 Skrevet 4. september Sjelden det er så stor enighet i svarene her gitt, og da forsvinner selvfølgelig hi... Anonymkode: d56b3...220
Anonym bruker Skrevet 4. september #18 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Sjelden det er så stor enighet i svarene her gitt, og da forsvinner selvfølgelig hi... Anonymkode: d56b3...220 Det er så fascinerende med dere som blir så snurte når noen som møter stor motstand forsvinner fra trådene. Skulle du helst ønske å nyte enda mer tyn mot hi? Føler du deg snytt for en real, felles nedsabling? Anonymkode: 3d45f...94a
Anonym bruker Skrevet 4. september #19 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er så fascinerende med dere som blir så snurte når noen som møter stor motstand forsvinner fra trådene. Skulle du helst ønske å nyte enda mer tyn mot hi? Føler du deg snytt for en real, felles nedsabling? Anonymkode: 3d45f...94a Å ta poenget er ikke din sterkeste side. Anonymkode: 7b550...bc9
Anonym bruker Skrevet 4. september #20 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (13 timer siden): Har ikke app nei, og har spurt mor om hun har tlf nr til læreren da jeg ønsker selvsagt å ta kontakt selv med dem. Men er greit også om barnets mor kan gi ellers informasjon Anonymkode: 553e6...5bc Du får ta ansvar selv. Kontakt skolen (du er voksen og kan finne nummeret selv) og si at du ønsker informasjon på lik linje med mor. Det er faktisk ikke mors oppgave å holde deg orientert. Du må holde deg oppdatert. Det er din jobb. Ikke en ekstra oppgave å pålegge mor. Anonymkode: 8cf58...e53
Anonym bruker Skrevet 4. september #21 Skrevet 4. september Du suger på ansvar, ta det i stedet. Sørg for tilgang selv, du har delt ansvar. Burde ikke være et problem. Hva stopper deg fra det? Anonymkode: 62c89...7a3
Anonym bruker Skrevet 4. september #22 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg har bedt barnets mor om å vær så grei å sende med informasjon om barnet inkludert møter som foregår da jeg også kan være med å delta. I går sendte hun meg info om ting og slikt som ble sakt i ei skolemøte som var i går med foreldrene og lærere men jeg fikk null info om denne møten.. vi hadde en krangel for ikke lenge siden men det skal ikke gå utover sammerbeid og viktig informasjon? Vi har begge foreldreansvar Anonymkode: 553e6...5bc Det er bare å laste ned skoleappen, ikke mors ansvar. Anonymkode: a442c...444
Anonym bruker Skrevet 4. september #23 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (14 timer siden): Har ikke app nei, og har spurt mor om hun har tlf nr til læreren da jeg ønsker selvsagt å ta kontakt selv med dem. Men er greit også om barnets mor kan gi ellers informasjon Anonymkode: 553e6...5bc Nei. Sette er ikke greit. Du får ringe skolen selv. Anonymkode: 6bf30...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå