Gå til innhold

Hva slags kalkulator må de ha på vgs, studiespesialiserende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet, studenten selv har bare fått med seg at den må «ha noen ekstra knapper» 🙄🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fc435...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får låne kalkulator på skolen, akkurat som bøker. 

Anonymkode: 5ffa8...6b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han får låne kalkulator på skolen, akkurat som bøker. 

Her får de ikke låne kalkulator, så uten blir det anmerkning, men lite sugen på å kjøpe steindyr kalkulator om det ikke er nødvendig. 

Men jeg skrev feil, studieforberedende.  Aner ikke hvilke funksjoner de må ha 🤷🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her får de ikke låne kalkulator, så uten blir det anmerkning, men lite sugen på å kjøpe steindyr kalkulator om det ikke er nødvendig. 

Men jeg skrev feil, studieforberedende.  Aner ikke hvilke funksjoner de må ha 🤷🏼‍♀️

https://www.clasohlson.com/no/Casio-FX-9860GIII-grafisk-kalkulator,-videregaende-skole---hoyskole/p/38-8928

Denne er i alle fall mer enn god nok.

Skrevet

De får beskjed om hvilken de trenger. 

Anonymkode: 9ebd4...b3c

Skrevet

Tror min har denne 

Screenshot_20250904_185554_Chrome.jpg

Anonymkode: 75fdb...12a

Skrevet (endret)

Hør med skolen, for det varierer. 

Det viktigste er om dere trenger en grafisk (sånn som den FX9860 over her) eller ikke. 

Casio FX-82 er vanlig, her bør du sjekke om noen har tilbud i skolestart. 

Endret av the amazing spidermamma
Skrevet

Kommer an på om det et P-matte eller T-matte.

Anonymkode: 37ec7...037

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 3.9.2025 den 19.42):

Tusen takk, da har jeg en i bakhodet. Jeg har en fra tidligere, håper den holder mål 😬 Usikker på grafene, denne har et lite vindu. Skal google litt, men savner noe mer info fra skolen. Satse på beskjed via ungdom blir litt sånn? Noen knapper. Det er ikke matte som er retningen akkurat. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Kommer an på om det et P-matte eller T-matte.

Det er studieforberedende, hvilket innebærer studiekompetanse etter 3 år, ellers er det gresk for en som tok MX i starten og XY siden. Det er visst begge deler på dette studiet. Altså P og T, finn ut av det et sted 🤷🏼‍♀️Begge deler er visst en del av det… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Tusen takk, da har jeg en i bakhodet. Jeg har en fra tidligere, håper den holder mål 😬 Usikker på grafene, denne har et lite vindu. Skal google litt, men savner noe mer info fra skolen. Satse på beskjed via ungdom blir litt sånn? Noen knapper. Det er ikke matte som er retningen akkurat. 

Spør læreren. 

Ikke kjøp grafisk kalkulator hvis du ikke trenger. Grafisk kalkulator har minne, noe som kan brukes til å jukse, derfor er det ikke alle som får lov til å bruke det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er studieforberedende, hvilket innebærer studiekompetanse etter 3 år, ellers er det gresk for en som tok MX i starten og XY siden. Det er visst begge deler på dette studiet. Altså P og T, finn ut av det et sted 🤷🏼‍♀️Begge deler er visst en del av det… 

Eleven velger mellom P og T.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...