Gå til innhold

Svare for andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert dersom din overordnede besvarte e-poster stilet til deg der overordnet er i kopi. Og dette skjedde gjentatte ganger. 

Anonymkode: a3f49...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde rusla bort og sagt at det ser litt snodig ut at hun svarer på mailer som er stilet til meg, for min leder hadde antagelig da ledd, blitt litt flau og sagt  "Oi, har jeg gjort det? Det var ikke meningen."

Skrevet

Med kraftig irritasjon.

Litt avhengig av relasjonen til aktuell overordnet og om jeg var enig i svarene, hadde jeg nok tatt det opp med vedkommende. 

Anonymkode: 9ea9a...72e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvordan hadde du reagert dersom din overordnede besvarte e-poster stilet til deg der overordnet er i kopi. Og dette skjedde gjentatte ganger. 

Anonymkode: a3f49...998

Trodde du mente her inne, har aldri opplevd det ute i den virkelige verden. Her inne sier man at det er et offentlig forum og du kan ikke velge hvem som skal svare. Jeg antar at din overordnede er litt samme type. 

For ordens skyld, jeg synes ikke noe om at man svarer for andre, verken her eller der. Det handler om alminnelig høflighet og respekt.

Litt avhengig av hvordan sjefen din er, så ville jeg sagt at vi kan ikke svare begge to, men jeg har mer enn nok å gjøre, vil du ta over saken fullt og helt? Og hvis svaret er nei, så ville jeg sagt at da må du nesten unnlate å svare. 

Anonymkode: 54256...e6f

Skrevet

Hva mener du med "å svare for andre"? Er det personlige spørsmål, organisatoriske eller tekniske spørsmål som flere kan svare på eller er det annen type spørsmål?

Er det slik at noen spør deg om du kan hjelpe til meg å bære opp juice til kantinen og sjefen din svarer ja eller nei for deg? Eller er det slik at noen stiller et teknisk spørsmål som sjefen også vet svaret på type "Jeg skulle hatt noen info om forsendelsen til en kunde. Hvor i programmet finner jeg disse detaljene"?

Jeg jobber i en teknisk bedrift og her svarer hvem som helst som er mottakere på tekniske eller organisatoriske spørsmål. Folk er ofte ikke så oppmerksomme at de tenker over hvem de putter i til-feltet og hvem de putter i kopi-feltet. De fleste henger seg dermed ikke opp i hvem sin adresse som stod hvor. Det sparer tid om andre som vet svaret, svarer i stedet for å vente på at en av dem skal svare. Om noen svarte på personlige spørsmål til meg hadde det sett rart ut av seg selv og da hadde jeg tatt det opp med vedkommende. 

Er det slik ar du er ansatt for å svare på spørsmål, men sjefen din svarer i stedet slik at jobben din forsvinner må du også ta opp arbeidsfordeling og arbeidsoppgaver. Du skal ikke ha et kappløp om å få gjøre jobben din. 

Anonymkode: 849ff...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...