Anonym bruker Skrevet 3. september #1 Skrevet 3. september Jeg har en leder som er vanskelig å forstå. Jeg har 13 års erfaring fra faget og vet hva slags detaljnivå som er forenelig med å utføre jobben best mulig. Hun er ekstremt dyktig, arbeidsnarkoman med høye krav til seg selv og delvis til meg. Mitt hovedansvar kan oppsummeres med ett ord. For å utføre bra å nå målet, er det de større linjer som er viktige. Er vi on track eller ikke. Dette krever input fra andre. Jeg skal konsolidere. Leder legger mitt ansvar på kontroll av absolutt all input og istedenfor å motta kvalitetstall, skal jeg selv ha tilganger, delta i møter, få mailer fra alle mulige ansatte og egentlig gjøre jobben de som skal levere til meg skal gjøre. Jeg har ingen seniortittel, men forventes å ta en ledende rolle for å få til det utroligste. Der blir stor usikkerhet i det som leveres fordi jeg ikke har tilgang til informasjon. Jeg forventes å trylle. Der jeg tidligere har jobbet, var det leder som tok praten for å få folk til å levere til meg og var tydelig på at vi må ha ferige tall. Her gjør hun ikke det, men forventer heller at jeg skal bruke uforholdsmessig mye tid på å gjette, sortere data, saumfare kontrakter og dokumenter for kanskje å gjette meg til ett av 1000 tall som skal inn i rapporten. Denne gjettingen driver også hun med fordi hun er konfliktsky. Ingen leverer til meg til tross for at jeg maser, men jeg forventes allikevel å levere. Det mest utfordrende er at jeg ikke har frister, møter med leder for gjennomgang. Plutselig mens jeg sitter dypt konsentrert med noe annet, kommer det en chat om noe som ser feil ut i rapporten eller en chat om jeg kan undersøke noe nærmere. Jeg får beskjed om å ha kontroll på ørsmå detaljer som er irrelevante i det store bildet, gå inn på hver og en detalj og plukke det fra hverandre. Før satte jeg opp statusmøtene, men jeg er mettet på å ta lederrollen, men ser behovet for å avsette tid slik at hun ikke begynner å gjøre jobben min. I tillegg blir dokumentene mine plutselig redigert uten forvarsel ellers mens jeg selv jobber i de. Jeg mister fullstendig motivasjonen. Andre i lignende situasjon? Anonymkode: 36b2f...2f5
Anonym bruker Skrevet 3. september #2 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg har en leder som er vanskelig å forstå. Jeg har 13 års erfaring fra faget og vet hva slags detaljnivå som er forenelig med å utføre jobben best mulig. Hun er ekstremt dyktig, arbeidsnarkoman med høye krav til seg selv og delvis til meg. Mitt hovedansvar kan oppsummeres med ett ord. For å utføre bra å nå målet, er det de større linjer som er viktige. Er vi on track eller ikke. Dette krever input fra andre. Jeg skal konsolidere. Leder legger mitt ansvar på kontroll av absolutt all input og istedenfor å motta kvalitetstall, skal jeg selv ha tilganger, delta i møter, få mailer fra alle mulige ansatte og egentlig gjøre jobben de som skal levere til meg skal gjøre. Jeg har ingen seniortittel, men forventes å ta en ledende rolle for å få til det utroligste. Der blir stor usikkerhet i det som leveres fordi jeg ikke har tilgang til informasjon. Jeg forventes å trylle. Der jeg tidligere har jobbet, var det leder som tok praten for å få folk til å levere til meg og var tydelig på at vi må ha ferige tall. Her gjør hun ikke det, men forventer heller at jeg skal bruke uforholdsmessig mye tid på å gjette, sortere data, saumfare kontrakter og dokumenter for kanskje å gjette meg til ett av 1000 tall som skal inn i rapporten. Denne gjettingen driver også hun med fordi hun er konfliktsky. Ingen leverer til meg til tross for at jeg maser, men jeg forventes allikevel å levere. Det mest utfordrende er at jeg ikke har frister, møter med leder for gjennomgang. Plutselig mens jeg sitter dypt konsentrert med noe annet, kommer det en chat om noe som ser feil ut i rapporten eller en chat om jeg kan undersøke noe nærmere. Jeg får beskjed om å ha kontroll på ørsmå detaljer som er irrelevante i det store bildet, gå inn på hver og en detalj og plukke det fra hverandre. Før satte jeg opp statusmøtene, men jeg er mettet på å ta lederrollen, men ser behovet for å avsette tid slik at hun ikke begynner å gjøre jobben min. I tillegg blir dokumentene mine plutselig redigert uten forvarsel ellers mens jeg selv jobber i de. Jeg mister fullstendig motivasjonen. Andre i lignende situasjon? Anonymkode: 36b2f...2f5 Dere har organisatoriske utfordringer og du har en dårlig leder Anonymkode: 122ea...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå