Gå til innhold

Ikke rart at strømmen blir dyr...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har i hvert fall null peiling...

Anonymkode: b092e...ea7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du har i hvert fall null peiling...

Anonymkode: b092e...ea7

Vet ikke om jeg forstår hva du mener her, mener du at det er riktig at en statsansatt skal få 30 millioner av fellesskapets midler som takk for å ha gjort en enkel  jobb, i en bransje som er garantert solide overskudd nesten uansett hva du gjør?

En pappfigur kan være direktør og drive kraftselskaper med overskudd. 

Anonymkode: c5559...057

Skrevet

Hva er galt med dette? Han har jo ledet bedriften til fantastiske resultater 

Anonymkode: e162b...232

Skrevet

Fascinerende at de første som hiver seg på her faktisk STØTTER dette og er imot hi. Det får meg atter en gang til å tenke at det er folk her inne som jobber for å både tåkelegge og bortforklare all driten som myndighetene og politikerne driver med. 

SELVSAGT hi er dette helt sinnssykt!

Anonymkode: bf52f...ea7

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva er galt med dette? Han har jo ledet bedriften til fantastiske resultater 

Anonymkode: e162b...232

Alt er galt med det. Ufattelig at noen faktisk synes at sånt er greit.

Anonymkode: 185b1...416

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fascinerende at de første som hiver seg på her faktisk STØTTER dette og er imot hi. Det får meg atter en gang til å tenke at det er folk her inne som jobber for å både tåkelegge og bortforklare all driten som myndighetene og politikerne driver med. 

SELVSAGT hi er dette helt sinnssykt!

Anonymkode: bf52f...ea7

Jeg minner om hva Gro Harlem Brundtland forklarte et tapt valg med en gang i tiden. Forklaringen var at "De hadde mistet kontrollen på informasjonsstrømmen". Jeg blir mer og mer overbevist om at det sitter et utall av personer og demmer opp i diskusjonsforum, demmer opp for opplysning og kritiske kommentarer. Det motsatte ville vært sensasjonelt, slik samfunnet er blitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg minner om hva Gro Harlem Brundtland forklarte et tapt valg med en gang i tiden. Forklaringen var at "De hadde mistet kontrollen på informasjonsstrømmen". Jeg blir mer og mer overbevist om at det sitter et utall av personer og demmer opp i diskusjonsforum, demmer opp for opplysning og kritiske kommentarer. Det motsatte ville vært sensasjonelt, slik samfunnet er blitt.

Er det dette:  https://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/gro-harlem-brundtland-og-felles-sannheter/s/12-95-3423570311?fbclid=IwY2xjawMk-aVleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETA5MGJVMWtHQnNidmEzbjgyAR43eP7I8RDYTJbOUwe3pQMZeUnexXTE58c7p3I7nytx7fnQl1hpm2QrevPbwQ_aem_Bg1w9b92j8CNu3PluZxcvg du sikter til når du siterer Gro Harlem Brundtland, for jeg finner nemlig ikke det direkte sitatet du viser til. 

"Internett og sosiale kanaler er en større frykt enn lavere valgdeltakelse for den tidligere Ap-toppen.

- Vi er i ferd med å miste kontroll over hva folk blir fortalt. Vi har ikke oversikt over hva slags feilinformasjon som spres, uttalte Gro Harlem Brundtland i et større intervju med Dagsavisen på lørdag.

I intervjuet trekker Harlem Brundtland linjene tilbake til tiden med færre medier.

- Store og viktige stortingsdebatter ble dekket på radioen. Nyheter som var viktige ble rapportert om i avisa, og da ble det reelle innholdet i det politierne sa gjengitt. Og så leste og hørte folk det samme. Det var en felles arena, sier hun til Dagsavisen (bak betalingsmur)." (Min utheving)

Dette har jo en litt annen klang, og er et helt reelt problem i dagens samfunn enn hva du skal ha det til at hun har ment og sagt. 

Anonymkode: e5b7d...00e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Er det dette:  https://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/gro-harlem-brundtland-og-felles-sannheter/s/12-95-3423570311?fbclid=IwY2xjawMk-aVleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETA5MGJVMWtHQnNidmEzbjgyAR43eP7I8RDYTJbOUwe3pQMZeUnexXTE58c7p3I7nytx7fnQl1hpm2QrevPbwQ_aem_Bg1w9b92j8CNu3PluZxcvg du sikter til når du siterer Gro Harlem Brundtland, for jeg finner nemlig ikke det direkte sitatet du viser til. 

"Internett og sosiale kanaler er en større frykt enn lavere valgdeltakelse for den tidligere Ap-toppen.

- Vi er i ferd med å miste kontroll over hva folk blir fortalt. Vi har ikke oversikt over hva slags feilinformasjon som spres, uttalte Gro Harlem Brundtland i et større intervju med Dagsavisen på lørdag.

I intervjuet trekker Harlem Brundtland linjene tilbake til tiden med færre medier.

- Store og viktige stortingsdebatter ble dekket på radioen. Nyheter som var viktige ble rapportert om i avisa, og da ble det reelle innholdet i det politierne sa gjengitt. Og så leste og hørte folk det samme. Det var en felles arena, sier hun til Dagsavisen (bak betalingsmur)." (Min utheving)

Dette har jo en litt annen klang, og er et helt reelt problem i dagens samfunn enn hva du skal ha det til at hun har ment og sagt. 

Det reelle problemet i dag er at Ap har tatt kontroll over alle store nasjonale medier. Før hadde vi ulike aviser med ulike politiske ståsted. I dag er alle store medier kontrollert av sosialister. Det er et stort demokratisk problem at store medier driver med en subtil valgkamp for ett parti. Nå har vi innbyggerne også mistet vår siste rettighet, nemlig det å kunne si opp lisensen fra Nrk. Nå finansieres Nrk av Stortinget. Der våger INGEN å trampe statskanalen på tærne. For det vil få konsekvenser... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det reelle problemet i dag er at Ap har tatt kontroll over alle store nasjonale medier. Før hadde vi ulike aviser med ulike politiske ståsted. I dag er alle store medier kontrollert av sosialister. Det er et stort demokratisk problem at store medier driver med en subtil valgkamp for ett parti. Nå har vi innbyggerne også mistet vår siste rettighet, nemlig det å kunne si opp lisensen fra Nrk. Nå finansieres Nrk av Stortinget. Der våger INGEN å trampe statskanalen på tærne. For det vil få konsekvenser... 

...men kan du vise meg det sitatet fra Gro som du slenger rundt med i flere tråder? Og gjerne noe dokumentasjon på at "I dag er alle store medier kontrollert av sosialister". Takk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

...men kan du vise meg det sitatet fra Gro som du slenger rundt med i flere tråder? Og gjerne noe dokumentasjon på at "I dag er alle store medier kontrollert av sosialister". Takk. 

Sitatet er fra et tv-intervju som er vist flere ganger. Og det er gjengitt flere ganger. Jeg har sett det og lest det. Det rekker for meg. Du skal virkelig ha store mangler om du ikke legger merke til den omfattende sensuren som praktiseres i norske medier, med woke, berøringsangst og rød slagside på omtrent alt som formidles i aviser og tv.
Så budskapet fra fru Brundtland har nådd fram tydeligvis. Nå har de full kontroll på all informasjon, bortsett fra internett. Det blir det neste. Men det krever nok over 80% valgoppslutning om så drastiske inngrep mot det frie ord skal aksepteres av befolkningen, så det skjer først når omtrent hele Norge er hjernevasket.

Vær så god.

Skrevet

Ehh, strømmen i Narvik er ikke dyr. Hva tøyser du med??

Anonymkode: 1ba38...d10

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ehh, strømmen i Narvik er ikke dyr. Hva tøyser du med??

Anonymkode: 1ba38...d10

Er internett kommet til Narvik også nå? Har du ADSL?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dagsavisen 15. desember 2018, men utsagnet er bak betalingsmur. 

Enten må du inngå et abonnement eller du må avgjøre om du anser de som gjenforteller det som troverdig. 

Anonymkode: 8493d...8e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dagsavisen 15. desember 2018, men utsagnet er bak betalingsmur. 

Enten må du inngå et abonnement eller du må avgjøre om du anser de som gjenforteller det som troverdig. 

Anonymkode: 8493d...8e6

Så altså det sitatet jeg limte inn tidligere i tråden. Der er det sitert fra intervjuet i Dagsavisen og det lyder ikke slik ...057 skriver det, hverken i direkte ordlyd eller betydning. Så siden hverken hun eller andre klarer å legge det fram så konkluderer jeg med at det som blir brukt er svært fritt etter noens hukommelse. 

Til ...057: All presse er for øvrig ikke kontrollert av sosialister: https://www.journalisten.no/journalister-og-redaktorer-beveger-seg-mot-venstre/611420. I alle fall bekjenner langt fra alle redaktører seg til den siden av politikken og det ville jo være rart om sosialistiske eiere med et behov for å kontrollere alt som skrives skulle ansette blå redaktører, ville det ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...