Gå til innhold

Hvordan gikk det med folk som ikke tok covidvaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ufrivillig uvaksinert? Ble du tvunget?

Anonymkode: 6fe3a...605

Du skjønner at hun da har en eller annen tilstand som gjør at hun ikke kan ta vaksine? 

Anonymkode: ced42...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er lov å la ordene ta en tur innom hjernen før man formidler dem til andre. 

Anonymkode: 538fd...9f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Min nevø er høyt oppe i sin idrett (langrenn), og der ble flere gode utøvere, unge friske gutter, svært syke av vaksinen. 

Anonymkode: 92445...322

Og min sønn måtte slutte som aktiv utøver fordi han fikk covid som uvaksinert. Lungene ble skadet og det er ikke forenlig med vinteridrett. 

Anonymkode: bdd3f...7ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og min sønn måtte slutte som aktiv utøver fordi han fikk covid som uvaksinert. Lungene ble skadet og det er ikke forenlig med vinteridrett. 

Anonymkode: bdd3f...7ae

Men det viser jo behovet for en individuell vurdering. Ikke slik det var at ALLE skulle/måtte ta den. For de aller, aller fleste er dette en ufarlig sykdom, og da må det selvsagt telle med i vurderingen om vaksine eller ei.

Anonymkode: 92445...322

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

For mange var valget å være egoist, antivakser og utstøtt av samfunnet, eller vaksine. Det valget er ikke like enkelt når det presenteres på den måten av et stort flertall hjernevaskede nordmenn, og med støtte fra myndighetene. 

Mange tok vaksine, ikke av frykt for korona, men av frykt for å bli mobbet og utstøtt. Da er det ikke et frivillig valg.

Anonymkode: 03af9...f65

Skrevet

For mange var valget å være egoist, antivakser og utstøtt av samfunnet, eller vaksine. Det valget er ikke like enkelt når det presenteres på den måten av et stort flertall hjernevaskede nordmenn, og med støtte fra myndighetene. 

Mange tok vaksine, ikke av frykt for korona, men av frykt for å bli mobbet og utstøtt. Da er det ikke et frivillig valg.

Men det er ikke det innlegget gjelder.

Anonymkode: 339b7...14c

Skrevet

Min datter var 11 år når hele familien fikk covid. Da fikk ikke barn under 12 år vaksinen. Hun ble veldig syk, med over 40 i feber i en uke i strekk. Det var veldig skummelt. Vi andre i familien var vaksinert og hadde en lett forkjølelse. Hun ble vaksinert med en gang hun ble 12. Ikke hatt noe men i ettertid.

Anonymkode: 9ce57...e04

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men det er ikke det innlegget gjelder.

Det har du rett i, sorry, jeg leste ufrivillig vaksinert. Tar på meg brillene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg og flere jeg kjenner tok ikke vaksina. Og vi lever i beste velgående👌🏻😀 Jeg fikk Covid 1 gang. Var som en grei forkjølelse. 

Svært mange barn tok heller ikke vaksina og har klart seg helt fint. 

Anonymkode: c5e09...5a6

Takket være beskyttelsen fra de av oss som tok ansvar og tok den ❤️

Anonymkode: 05324...c78

Skrevet

Gikk helt fint her med meg, ble veldig syk engang men kroppen klarte å bekjempe det drakk masse vann og paracet, de andre gangene var bare milde symptomer.

Anonymkode: b0d3a...796

Skrevet

Takket være beskyttelsen fra de av oss som tok ansvar og tok den ❤️

Anonymkode: 05324...c78

Nope. Hadde Covid før vaksinen kom 😀

Anonymkode: c5e09...5a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg skulle gjerne tatt vaksinen, men av diverse årsaker ble jeg frarådet det frem til jeg fikk klarsignal. Da det endelig kom sa legen at å starte vaksinasjon da var bortkastet og jeg måtte betale for den

Anonymkode: 3c845...2b4

Skrevet

Ingen forskjell på noen av oss. Kjenner en som har long covid (uvaksinert) og datter tiden kollega fikk alvorlige menstruasjonsforstyrrelser av vaksine. 
Var som å velge mellom pest eller kolera. 
Er selv fullvalsinert og merker ikke noe. 

Anonymkode: 60b12...1e1

Skrevet

Jeg tok ikke vaksinen pga. Sykdom. (Så ikke fordi jeg ikke ville) Det jeg ser helt anekdotisk er at det går bra med de som ikke tok vaksinen men flere av de som tok den har fått kreft.....? Det skremmer meg for hele min familie har jo tatt den ❤️ Så jeg lurer og håper at andre ikke har den erfaringen som meg og at dette er tilfeldig. 

Anonymkode: ccf8c...5d7

Skrevet

Hverken samboer eller mine tre barn tok vaksina. Jeg tok flere, men angrer. 
Alle har hatt covid, men alle har kun fått det som lett forkjølelse. 
Jeg kjenner også flere som ikke tok vaksinen, og ingen har vært særlig syke av covid. 

Anonymkode: 3e326...3f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jeg jobber på et av de store sykehusene. På avdelingen jeg jobber fikk vi inn en pasient som døde av corona før noen av oss var vaksinerte. Vi var mange som ble alvorlig syke, tre av mine kolleger er ikke tilbake i jobben som sykepleiere pga long covid. 

Anonymkode: ced42...319

Dette snakker ikke vaksinemotstanderne om. Det snakkes høyt om alle som ble syke av vaksine, men hva med alle ettervirkningene av selve viruset? 

Anonymkode: e76b0...840

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Min datter var 11 år når hele familien fikk covid. Da fikk ikke barn under 12 år vaksinen. Hun ble veldig syk, med over 40 i feber i en uke i strekk. Det var veldig skummelt. Vi andre i familien var vaksinert og hadde en lett forkjølelse. Hun ble vaksinert med en gang hun ble 12. Ikke hatt noe men i ettertid.

Anonymkode: 9ce57...e04

Den skjønte jeg ikke .. hva var vitsen med vaksinen etter gjennomgått sykdom? har dere testet antistoffer og det viste seg at det ikke var antistoffer selv etter gjennomgått virus?
å sprøyte inn mrna i tillegg til naturlige antistoffer skjønner jeg ikke 🤷‍♀️

Anonymkode: 0df00...968

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den skjønte jeg ikke .. hva var vitsen med vaksinen etter gjennomgått sykdom? har dere testet antistoffer og det viste seg at det ikke var antistoffer selv etter gjennomgått virus?
å sprøyte inn mrna i tillegg til naturlige antistoffer skjønner jeg ikke 🤷‍♀️

Kan jo få korona flere ganger, mange har fått det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kan jo få korona flere ganger, mange har fått det.

Hva har det med saken å gjøre ? Selvfølgelig kan man bli smittet flere ganger, det betyr ikke at man blir like syk hver gang. Derfor spurte jeg om hensikten med vaksine når det mest sannsynlig var aktive antistoffer i blod etter gjennomgått sykdom 

Skrevet

Etterpåklokskap er lite verdt. Alle gjorde vel vurderingen ut fra det de selv mente var en klok vurdering den gangen, og det skal godt gjøres at noen i ettertid hevder at de valgte feil For meg var det avgjørende at pandemien fikk så voldsomme konsekvenser i en del andre land, og det var derfor en selvfølge å vaksinere meg, både for min egen del og for å ta hensyn til svake grupper som ikke kunne vaksinere seg. Var det unødvendig? Kanskje. Myndighetenes råd var preget av den kunnskapen de hadde på det tidspunktet, verken mer eller mindre. Hvis noen ønsker å betegne meg som en av saueflokken fordi jeg fulgte rådene, så lever jeg utmerket godt med det.

Jeg kjenner både noen som har dødd nokså ung av covid, og folk som fortsatt er utenfor arbeidslivet pga long covid, fem år etter. Jeg kjenner også damer som var plaget av blødninger i årevis.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre ? Selvfølgelig kan man bli smittet flere ganger, det betyr ikke at man blir like syk hver gang. Derfor spurte jeg om hensikten med vaksine når det mest sannsynlig var aktive antistoffer i blod etter gjennomgått sykdom 

Det var jo poenget det......

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg tok ikke vaksinen pga. Sykdom. (Så ikke fordi jeg ikke ville) Det jeg ser helt anekdotisk er at det går bra med de som ikke tok vaksinen men flere av de som tok den har fått kreft.....? Det skremmer meg for hele min familie har jo tatt den ❤️ Så jeg lurer og håper at andre ikke har den erfaringen som meg og at dette er tilfeldig. 

Anonymkode: ccf8c...5d7

Selvfølgelig har flere av de som tok vaksinene fått kreft, men det er lite signifikante resultater å vise til som tilsier at kreften kom pga vaksinen. Det er en stor andel i Norge som tok vaksinen og en liten andel som ikke tok den, og det er helt naturlig at det da vil være mange som har tatt vaksinen som får kreft da kreft er en vanlig sykdom og i Norge så forventes det at 46 % av menn og 38 % av kvinner vil få kreft før de fyller 80 år.

Anonymkode: 4f7f3...2cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det var jo poenget det......

Hvorfor tror du vi får tilbud om influensavaksine hvert år, da? Skulle jo være unødvendig, eller? Om man har gjennomgått en runde influensa. 

Skrevet
Østerdølen skrev (8 minutter siden):

Hvorfor tror du vi får tilbud om influensavaksine hvert år, da? Skulle jo være unødvendig, eller? Om man har gjennomgått en runde influensa. 

?

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

?

Hva er det du ikke skjønner? 

Anonymkode: 538fd...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...