Anonym bruker Skrevet 2. september #26 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da er vi uenige. Ett år holder i massevis. Og hvis kvinner skal få betalt for å gå hjemme så må selvsagt menn få det også. Anonymkode: 6d898...ca6 Det er ikke selvsagt. Kvinner har langt høyere risiko for sykdom og sykefravær enn menn. Det å ha ulike krav til tilstedeværelse på jobb er en annen måte å tenke likestilling på. Anonymkode: d54b1...4de
Anonym bruker Skrevet 2. september #27 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke det er så naturlig for kvinner å ønske å være hjemmeværende nei. For de fleste kvinner blir det et altfor ensformig og lite stimulerende liv. I siviliserte land har kvinner kjempet frem likestilling og kvinners rett til å forsørge seg selv og stå på egne ben. I land med manglende likestilling er dette noe kvinnene drømmer om og kjemper for på de måtene de kan. Kvinner hadde jo ikke kjempet frem retten til et selvstendig liv hvis det var så naturlig for dem å holde seg på kjøkkenet, da hadde vi jo vært fornøyde med det og ikke gnålt om likestilling. De kvinnene som ikke trenger noe mer i livet enn å gå hjemme står jo helt fritt til å gjøre det, men selvsagt for egen regning og risiko. Anonymkode: 6d898...ca6 Jeg er enig med deg der. Kvinner kan lett bli fanget i hjemmet, det er ikke en god ting, kvinner må føle seg like frie som mannen selvsagt. Jeg er mer på dette med hva som er naturlig eller ikke av arbeidsfordeling, ikke helt hardcore husmorfan altså. En lightversjon av spissformuleringen som er overskriften til tråden. Alt for mange kvinner streber etter å gjøre det samme som menn. Det kan være gøy, men for enkelte ting har det ene kjønnet fordeler som det andre ikke har, da bør den som egner seg best ha hovedansvar for dette. Dette trenger ikke alltid å være bestemt av kjønn heller, men er ofte det, etter mitt skjønn. Anonymkode: f1789...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå