Anonym bruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september hei. Jeg har ei datter på 18 år og hun sliter med tilbakevendende depresjon eller bipolar lidelse. Dette har hun slitt med siden ungdomsskolen. Problemet er at hun ikke tør å snakke med noen da hun gjor det på ungdomsskolen valgte de å kontakte barnevernet. Ikke for at det var noe her hjemme men pga hun var deprimert og hadde sagt til ei venninne at hun hadde tatt ett forkle rundt halsen. Barnevernet kom hjem hit men fant ingenting og hun fikk noe lundes hjelp ifra bup men de konsentrerte seg mer på sinneproblemer hun hadde da. Etter dette har hun vært redd for å snakke med noen pga hun syntes at hele situasjonen var skremmende og er livredd for barnevernet. Hun har noen bekjente av venner som har opplevd å måtte bo på institusjon og dette er hun redd for at hun måtte ha gjort. De har ikke hatt det lett med psyken osv og har skremt henne. Jeg synest at dette er vanskelig og ønsker at hun skal få hjelp for hun kan ikke gå slikt. Men hun ønsker ikke å snakke med noen. Fastlegen hun har snakket litt med og stoler mest på er sykemeldt også så nå har hun ingen utenom meg. Måtte bare lufte meg litt for er bekymret mamma som sliter nå når jeg ser at hun sliter 😔 Anonymkode: f9067...b1c
Anonym bruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Når hun er blitt 18 år, så kontaktes jo ikke barnevernet. Hun er ikke et barn lenger, men må få hjelp på dps. Og ingen institusjoner tar inn 18-åringer. De får kun TILBUD om ettervern dersom de allerede var under barnevernets omsorg FØR de blir 18. Anonymkode: fbfd6...b2e
Anonym bruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Har dere helsestasjon for ungdom der dere bor? Der skal det være et lavterskeltilbud som kan hjelpe henne på rett vei. Hverken barnevernet eller bup er lenger et tema siden hun regnes som voksen, men det er flere veier til hjelp enn fastlegen. Alle kommuner skal ha et lavterskeltilbud innen psykisk helse, og hun kan snakke med helsesykepleier på vgs, de er ofte veldig flinke med ungdommer som sliter. Søk litt på nettsiden både til kommunen og skolen hun går på. Det finnes hjelp, og selvfølgelig skal hun ha en skikkelig utredning. Medisinene for bipolare og deprimerte er forskjellig. Mange som er bipolare har gått på en smell der, for de har fått antideppresiva, også blir de verre enn før. Anonymkode: 6daa4...7c7
Anonym bruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Når hun er blitt 18 år, så kontaktes jo ikke barnevernet. Hun er ikke et barn lenger, men må få hjelp på dps. Og ingen institusjoner tar inn 18-åringer. De får kun TILBUD om ettervern dersom de allerede var under barnevernets omsorg FØR de blir 18. Anonymkode: fbfd6...b2e Det var det jeg og trudde. Hun har bare blitt skremt etter den episoden og sliter nå med å spør om hjelp. Hun vil ikke snakke med noen, men hun sier at hun snakker litt med vennene sine. Får skikkelig vondt av henne😟 Anonymkode: f9067...b1c
Anonym bruker Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har dere helsestasjon for ungdom der dere bor? Der skal det være et lavterskeltilbud som kan hjelpe henne på rett vei. Hverken barnevernet eller bup er lenger et tema siden hun regnes som voksen, men det er flere veier til hjelp enn fastlegen. Alle kommuner skal ha et lavterskeltilbud innen psykisk helse, og hun kan snakke med helsesykepleier på vgs, de er ofte veldig flinke med ungdommer som sliter. Søk litt på nettsiden både til kommunen og skolen hun går på. Det finnes hjelp, og selvfølgelig skal hun ha en skikkelig utredning. Medisinene for bipolare og deprimerte er forskjellig. Mange som er bipolare har gått på en smell der, for de har fått antideppresiva, også blir de verre enn før. Anonymkode: 6daa4...7c7 Hun går ikke på skole lenger, hun er lærling. Men hun sa at hund skulle snakke med den personen som har ansvar for henne der i dag. For hun sier at hun sliter mye med energien og det er tøft å stå i en hel dag. Hun tok seg til motet i mai om å søke hjelp på dps for utredning av bipolar men der fikk hun avslag. Og det avslaget slo henne rett ned igjen og opp med veggene. Da ville hun ikke klage eller sende en ny søknad for hun fikk jo avslag osv. Kjenner jeg blir så forbanna på systemet. og når fastlegen er sykemeldt som den eneste hun har følt litt tillit til ikke er der så står hun nå der. Jeg gjør jo selvfølgelig mitt og jeg er så glad for at hun snakket litt til meg men det er jo ikke mye Anonymkode: f9067...b1c
Anonym bruker Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september Kan dere gå privat til en lege? Volvat eller lignende? Anonymkode: d85af...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå