Gå til innhold

Stygg kommentar fra eksmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har avtale om bidrag gjennom nav og ikke privat. Han ønsker privat avtale og jeg sa at det var uaktuelt. Avslutningsmeldingen hans var da : dra til helvette og kos deg underveis.

Det sliter så på meg, hvor mye skal jeg tåle.? Har så inderlig lyst til å flytte nærmere kjæresten min, men føler jeg er "stuck" her i fem år til, til minstemann er ferdig på ungdomsskolen og selv må flytte for å gå på vgs 😥

Anonymkode: efbbf...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det to helt forskjellige ting, og du bør kanskje prøve å holde dem fra hverandre?

Hva din eksmann synes og mener om bidraget gjennom nav er en ikke-sak. Det er hans mening og du kan ikke endre det. Han er antagelig misfornøyd fordi det koster mer. 
Angående flytting og kjæreste må du gjøre det som er best for barna dine. Om det innebærer å vente i fem år så gjør du det. Barna har ikke valgt denne situasjonen.

Anonymkode: 540fc...42a

Skrevet

Enig med forrige taler, du må skille mellom snørr og barter her.

For å kunne ha minst mulig konflikter med eksmannen tar du selvfølgelig bidrag gjennom nav, hva han mener om det spiller ingen rolle. Mest sannsynlig ønsker han privat for å betale mindre, droppe å betale når det passer best for han osv. Det vil bli en evig konflikt. Så uten tvil nav der, enig med deg.

Din kjæreste er en helt annen problemstilling, men du kan ikke flytte for å være sammen med kjæresten din når du har fått barn på eksmannen hjemsted. Du har valgt å bo der, stifte familie der, og la det bli barnas hjemsted. Den avgjørelsen må du stå ved til barna blir større. Det har ingenting med en grinete eksmann å gjøre.

Din anger er din, det skal ikke barna ta konsekvensen av.

Anonymkode: d8da4...2eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For å kunne ha minst mulig konflikter med eksmannen tar du selvfølgelig bidrag gjennom nav, hva han mener om det spiller ingen rolle. Mest sannsynlig ønsker han privat for å betale mindre, droppe å betale når det passer best for han osv. Det vil bli en evig konflikt. Så uten tvil nav der, enig med deg.

Din kjæreste er en helt annen problemstilling, men du kan ikke flytte for å være sammen med kjæresten din når du har fått barn på eksmannen hjemsted. Du har valgt å bo der, stifte familie der, og la det bli barnas hjemsted. Den avgjørelsen må du stå ved til barna blir større. Det har ingenting med en grinete eksmann å gjøre.

Forsåvidt enig i det så har vurdert å flytte om to år da mellomste med spesielle behov skal begynne på vgs. Da kan han bu med meg istedenfor på internatskole.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Yngste begynner da på ungdomsskolen og kan og være. Selv om vi har 50-50 er det jeg som står for oppfølging. Flytter ikke for å bu med kjæresten, men for å komme bort fra han. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Vi har avtale om bidrag gjennom nav og ikke privat. Han ønsker privat avtale og jeg sa at det var uaktuelt. Avslutningsmeldingen hans var da : dra til helvette og kos deg underveis.

Det sliter så på meg, hvor mye skal jeg tåle.? Har så inderlig lyst til å flytte nærmere kjæresten min, men føler jeg er "stuck" her i fem år til, til minstemann er ferdig på ungdomsskolen og selv må flytte for å gå på vgs 😥

Så den kommentaren tålte du ikke...

Anonymkode: f81b3...9c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så den kommentaren tålte du ikke...

Nei, eg blei veldig lei meg. Hadde ikkje du blitt det? Er kristen, men uansett synes jeg ikke sånne kommentarer hører hjemme noe sted. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Nei, eg blei veldig lei meg. Hadde ikkje du blitt det? Er kristen, men uansett synes jeg ikke sånne kommentarer hører hjemme noe sted. 

Helt ærlig, nei - jeg hadde ikke blitt lei meg i det hele tatt. At han er en dust er først og fremst et problem for ham. Jeg hadde sikkert vært lei meg fordi situasjonen med flytting og barna er vanskelig. Men jeg hadde ikke under noen omstendigheter tatt meg nær av en så idiotisk kommentar. 

Anonymkode: 7948b...a0c

Skrevet

Du leter etter unnskyldninger for å gjøre det du ønsker for din egen del; å flytte nærmere kjæresten.

Anonymkode: 2b80f...471

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nei, det hadde jeg ikke. Er nok litt mer hardhudet enn det, gitt. Er ikke et aspeløv som ikke tåler noe som helst. 

Skrevet

Skjønner at du ønsker deg langt unna ex-mann, det er fullt forståelig. Fokus skal uansett være barna dine. 

For meg virker det som at du bruker en duste-melding fra ex-en som unnskyldning for å framskynde flytting nettopp til kjæresten. Forøvrig en stygg melding fra ex-en, men ikke grunnlag for å kunne brukes mot ham, og slett ikke noe jeg ikke hadde hengt meg opp i. Jeg har blitt kalt verre "navn", man lar det prelle av. Jeg jobber i videregående opplæring. 

Anonymkode: 3f002...29d

Skrevet

Du må slutte å lulle deg inn i din egen elendighet.

Ja, eksmannen din er en idiot og en bølle, men du har helt feil fokus.

Det gjør ikke at det er mer synd på deg som ikke får flyttet vekk, det gjør at det er enda viktigere at du er der og tar vare på ungene dine.

Skrevet

jeg syns det er veldig teit og vil flytte bare på grunn av typen, det kan godt hende det ikke varer

jeg sys du bør bli boende der dere er og bli bedre kjent med han du er sammen så kan dere da se om dere vil flytte sammen om noen år 

Anonymkode: 6197c...150

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

jeg syns det er veldig teit og vil flytte bare på grunn av typen, det kan godt hende det ikke varer

jeg sys du bør bli boende der dere er og bli bedre kjent med han du er sammen så kan dere da se om dere vil flytte sammen om noen år 

Anonymkode: 6197c...150

Er som sagt ikke derfor. Han bor og nær min familie- mor, søsken og tantebarn og barndomsvenninner. Bor på et sted med vel 700 innbyggere kanskje, og eksfamilie på alle kanter.

Skrevet

Det skal og sies at det i kommunen her har dødd 3 unge på kort tid (38, 45 og 49 år). Ei hadde hjertefeil, de andre pga hjertesvikt og hjerneblødning. Jeg er i begynnelsen av 40 åra. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det skal og sies at det i kommunen her har dødd 3 unge på kort tid (38, 45 og 49 år). Ei hadde hjertefeil, de andre pga hjertesvikt og hjerneblødning. Jeg er i begynnelsen av 40 åra. HI

Er du redd du har en hjertefeil og vil flytte til hjemstedet ditt før du blir syk?

Da ville jeg nå heller bestilt en time for sjekk hos legen...

Hjertefeil, svikt og blødning kan skje, men er ikke så vanlig, så om du har litt helseangst så få det sjekket opp.

Skjønner at du tenker at man ikke har noen garantier for morgendagen og må gjøre det beste ut av dagen i dag, men barna dine kommer foran dine egne behov altså. Du har satt tre barn til verden med en bonde på et annet sted enn hjembygda, den avgjørelsen binder deg til stedet bonden bor så lenge barna trenger deg.

Hadde du fått barn med en snekker kunne du kjempet litt for at det var hans tur til å flytte for å være sammen med barna sine, men en bonde kan ikke det.

Jeg kommer fra innlandet og valgte stifte familie med en fisker, så litt samme situasjon. Uansett hva som skjer med forholdet vårt er det hjemstedet hans som blir hjemstedet til barna, og det er her jeg må bli resten av mitt liv. Barnas hjemsted er mitt hjemsted, og jeg valgte deres hjemsted da jeg ble sammen med en mann som jobber på og av sjøen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er du redd du har en hjertefeil og vil flytte til hjemstedet ditt før du blir syk?

Da ville jeg nå heller bestilt en time for sjekk hos legen...

Hjertefeil, svikt og blødning kan skje, men er ikke så vanlig, så om du har litt helseangst så få det sjekket opp.

Skjønner at du tenker at man ikke har noen garantier for morgendagen og må gjøre det beste ut av dagen i dag, men barna dine kommer foran dine egne behov altså. Du har satt tre barn til verden med en bonde på et annet sted enn hjembygda, den avgjørelsen binder deg til stedet bonden bor så lenge barna trenger deg.

Hadde du fått barn med en snekker kunne du kjempet litt for at det var hans tur til å flytte for å være sammen med barna sine, men en bonde kan ikke det.

Jeg kommer fra innlandet og valgte stifte familie med en fisker, så litt samme situasjon. Uansett hva som skjer med forholdet vårt er det hjemstedet hans som blir hjemstedet til barna, og det er her jeg må bli resten av mitt liv. Barnas hjemsted er mitt hjemsted, og jeg valgte deres hjemsted da jeg ble sammen med en mann som jobber på og av sjøen.

Nei, er ikke redd for at jeg har hjertefeil. Men unge folk vi kjenner dør som fluer. Han skal være forsiktig med hva han sier, kanskje han får ønsket sitt oppfylt. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, er ikke redd for at jeg har hjertefeil. Men unge folk vi kjenner dør som fluer. Han skal være forsiktig med hva han sier, kanskje han får ønsket sitt oppfylt. HI

I alle dager.

Anonymkode: 15a81...df7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du er veldig dramatisk. Jeg har gjort som hun over her, og som deg, fått barn med en mann som ikke bor på mitt hjemsted og som er låst til sitt hjemsted. Dette stedet er mine barna hjemsted og det er også derfor jeg blir boende her i all overskuelig fremtid. Sånn er det bare. At eksmannen din kanskje er en idiot kan du ikke gjøre noe med men du kan endre din egen tankegang. Gjør det beste ut av det isteden for å fokusere på alt som er andre steder hen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mener du at det er noe med bygda som gjør at folk dør, og at du derfor må flytte for å redde livet? Det er ingen som kjøper det argumentet altså.

Kan du ikke bare innrømme for deg selv og de rundt deg at du vil flytte, du vet det ikke er det beste for barna, men du er mest opptatt av hva du vil ha for din egen del.

Anonymkode: 2b80f...471

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du høres jo ikke helt frisk ut... Du virker som et nervevrak med vrangforestillinger. 

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Du er veldig dramatisk. Jeg har gjort som hun over her, og som deg, fått barn med en mann som ikke bor på mitt hjemsted og som er låst til sitt hjemsted. Dette stedet er mine barna hjemsted og det er også derfor jeg blir boende her i all overskuelig fremtid. Sånn er det bare. At eksmannen din kanskje er en idiot kan du ikke gjøre noe med men du kan endre din egen tankegang. Gjør det beste ut av det isteden for å fokusere på alt som er andre steder hen. 

Ok, men barna her må flytte minst to timer for å gå på vgs og evt høyskole. Hvis de finner noen og gifter seg er det jammen ikke sikkert de blir boende i bygda. Det er de nå to om 🤷

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ok, men barna her må flytte minst to timer for å gå på vgs og evt høyskole. Hvis de finner noen og gifter seg er det jammen ikke sikkert de blir boende i bygda. Det er de nå to om 🤷

Ikke noe galt i å flytte etter voksne barn som stifter familie andre steder, mange som gjør det når de blir besteforeldre. 

Verden er ikke så stor og ungene kan bli boende hvor som helst.

Men bygda du bor i nå kommer jo alltid til å være en del av livet ditt, for det er vel sannsynlig at et av barna deres tar over gården når de blir voksne?

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ikke noe galt i å flytte etter voksne barn som stifter familie andre steder, mange som gjør det når de blir besteforeldre. 

Verden er ikke så stor og ungene kan bli boende hvor som helst.

Men bygda du bor i nå kommer jo alltid til å være en del av livet ditt, for det er vel sannsynlig at et av barna deres tar over gården når de blir voksne?

Akkurat, derfor jeg mener det er rart med de som påstår at de skal bli boende der som ungene har vokst opp resten av livet. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, da får han ønsket sitt oppfylt da. Og om så skjer skal han ikke ha dårlig samvittighet over det da det ikke er en promilles mulighet for at du dør pga noe han sa. Når det kommer til å flytte vekk med barna så bør din eks aldri godta det da du virker altfor ustabil til å kunne ivareta barna på en god måte som 100 % alenemor.

Anonymkode: 49445...b10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...